Controleer injectie systeem en luchtverontreiniging

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Controleer injectie systeem en luchtverontreiniging

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367437
    AndreDries
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 July 2019

      Foutmelding controleer injectiesysteem en daarna controleer luchtverontreiniging. Wie heeft hier ervaring mee opel vivaro rijdt verder normaal.

      Auto is van maart 2016 en 64300 km op de teller.

      Hoor graag.

       

      Gr André van Dijk

      #18367438
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        naar de dealer voor uitlezen.

         

        #18371871
        adho-cleaning
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 March 2018

          Hallo, ik heb al 2 jaar dit probleem, dealer vind niets of zegt toch niets te vinden, fouten worden gewist en komen na enkele dagen soms al terug… Heb je ondertussen al een oplossing?

          Mvg Anthony

          #18375214
          adho-cleaning
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 March 2018

            <p style=”text-align: left;”>Ondertussen al een oplossing?</p>
             

            #18387297
            VAN BELLE Jean Marc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 April 2015

              Is vaak voorkomend maar normaal pas bij hoger aantal kilometer (exact zelfde bij vorige modellen en bij Renault Trafic):

               

              Een rubber buisje bovenaan waar ook de sensor zit, krijgt een gat door de enorme hitte en moet dan vervangen worden. Garage in België zag dit niet en dus kwam de fout bij mij terug en vroeg Opel Bulgarije of ik dat mocht negeren omdat er niets mis was om zich. Zij zeiden dat het een hele dure grap kon worden en voor een relatief klein bedrag vervingen ze het. Hier in Bulgarije laten de garages altijd de vervangen stukken in je wagen liggen om de vertrouwensband te onderhouden. Tof land en had dit eigenlijk niet verwacht op basis van roddels…  Prijzen stukken zijn wel hetzelfde, werk is iets goedkoper.

              Niet erkende garages zijn veel goedkoper, maar zolang de herstellingen en onderhoud meevallen, blijf ik officieel werken.

              Jean Marc.

              #18434031
              stijn_zafiraB
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 December 2014

                Zelfde probleem hier denk ik, rij met een Vivaro van 05/2016 met momenteel 82.000km op de teller.

                “controle luchtverontreiniging + start/stop niet actief ” geeft boordcomputer aan.

                Momenteel binnen bij garagist, deze heeft hem iuitgelezen en spreekt van de EGR-klep, de wagen rijd verder normaal…

                Grtzz

                #18434041
                VAN BELLE Jean Marc
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 April 2015

                  <p style=”text-align: left;”>Mijn teller ging net boven de 300.000 km. Bij olie onderhoud merkten ze twee dragers vooraan onderaan de voorwielen die rond 340.000 km (volgende oliewissel), zullen moeten vervangen worden. Kostprijs rond de 500 EUR incl. BTW en werk. Voor de rest blijft dat een beest van een wagen. Wat zie ik ‘haar’ graag’, mijn zwarte lief (heb nog een blauw lief, een Kawasaki 1400GTR en een grijs lief, een Honda FR-V van 360.000 km en rijdt ook als nieuw, maar daar verwacht ik rond 400.000 m een kost van 2.000 EUR).</p>
                  Vrouwen zijn hier in Bulgarije goedkoper dan wagens. In België was het ooit omgekeerd, mijn vrouw en de bijhorende echtscheiding kostte mij onze nieuwbouw, omdat ze hebberig was en dronk. Mijn wagens drinken niet echt veel, soms zelfs minder dan 5 liter per 100 km diesel.

                  Succes aan allen hier ook.  PS: Nav50 systeem is super in die wagen, maar opnieuw kan ik geen update uitvoeren voor Turkije nu.  Ik had dat echter gelukkig al preventief geïnstalleerd bij mijn Bulgaarse updates in 2020. +je

                  #18444080
                  NSUTTS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2021

                    Hallo allen,

                    Ik heb sinds vandaag en dit na enkele weken geleden ook terug de storing “controleer luchtverontreiniging + start/stop systeem niet actief”

                    Dit op mijn Vivaro Van 1.6Biturbo van 2019 met 64K Km’s.

                    Vorige keer is het na 3 dagen vanzelf weg gegaan. De auto rijdt verder prima.

                    Is hier al een concreet antwoord voor? Geen zin om om 100 sensoren te laten vervangen of wat dan ook zonder het gewenste resultaat. Ik lees op geen enkel forum of hier al iemand een oplossing heeft voor gevonden en of er een dealer is die concreet heeft kunnen aantonen welke storing dit is.

                    Zeer enerverend dat orange lampje voor je neus

                    #18444179
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Eerst uitlezen, dit is een algemene storings melding. Kan dus van alles zijn.

                      #18444394
                      VAN BELLE Jean Marc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 April 2015

                        Als het vanzelf weggaat, hoeft misschien niet eens een sensor vervangen te worden.

                         

                        Kijk, het gaat hier over de metingen van de uitlaatgassen. Let wel: Als ze je auto aan de TIS of TIS2 hangen (Technical Information System), krijgen ze een hele wastlijst te vervangen elementen van wat het kan zijn, tot bij mij zelfs ooit drie radiatoren toe!

                         

                        Ik liet het mijn klant De Blauwe Poort bvba in Kortrijk nazien, omdat ik ook druk verlies voelde en het gebeurde laatste met mij in Bulgarije toen ik heel hevig moest optrekken terwijl ik altijd in ECO rij met een verbruik onder de 6 liter op lange afstanden.

                         

                        Toen bleek het ditmaal dat het niet het kleine buisje is dat de garagisten wel kennen waarop de sensor zich baseert voor metingen (gemiddeld gaan die 200.000 km mee), maar dat het heel de grote luchtTOEvoerbuis was die door een steen van onderen deels door de hitte gesmolten was.

                         

                        Je kunt dus altijd eens langsgaan bij Eddy van De Blauwe Poort (snel, voor hij met pensioen gaat) in Kortrijk, als je eens een onafhankelijk advies wil hebben van een die echt zeer veel van auto’s weet. Als je eens in Kortrijk bent, via google vind je zijn adres in de Sint Denijsestraat wel.

                         

                        succes!

                         

                        jean Marc Van Belle

                        #18444406
                        NSUTTS
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2021

                          Bedankt voor je reactie Jean Marc,

                           

                          2 dagen de storing gehad, inclusief eens stilvallen bij optrekken door melding inspuitsysteem dat ik moest controleren.

                          Gisteren 260km gereden halfweg storing weg en geen verdere problemen. Vanmorgen 100km ‘getsjoekt’ en geen enkele storing te bespeuren.

                           

                          Om mezelf minder grijs haar te bezorgen ga ik hem echt laten uitlezen. Vorige maand stuurhuis naar de vaantjes (reden onbekend prijs 1600€) 3maanden buiten garantie…. sorry meneer Opel kan niks doen…. heb het al bijna gehad met deze wagen. Nieuw gekocht in 2019 en al 1600€ kosten om maar even af te wachten welke kosten deze storing met zich zal meebrengen. De Opel Cascade van 2016  die ik nog heb, nog geen € kosten aan gehad.

                           

                          In elk geval bedankt en keep you all posted

                          #18444976
                          VAN BELLE Jean Marc
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 April 2015

                            Dat lampje vond ik niet erg. Maar je cruise control werkt niet meer: Als je van Bulgarije naar BeNeLux moet en terug, 2 x 2345 km, is dat meer vermoeiend. Ik heb wel zo’n ODB II lezer altijd in de auto liggen ook om fouten op te zoeken el eventuee eventjes te resetten. Echter, enkel vervanging van de grote luchttoevoer buis, loste laatst mijn probleem op voor ik terugkeerde en ik ben nu wellicht toch al weer 40.000 km verder. In december naar keuring in Bulgarije. Wordt ook strenger en strenger maar hier doen ze niet belachelijk over bepaalde zaken en houden ze er rekening mee dat de mensen hier meestal vrij arm zijn en autokosten duur zijn. Een menselijke aanpak ipv enkel letters en cijfertjes. Wel een probleem als je geen Bulgaars begrijpt, hoewel ze hun best deden en mij de eerste jaren zelfs positief discrimineerden hier (ben echt van dit land gaan houden, en haar inwoners en inwoonsters nog meer). Veiligste land van de EG op dit moment… Zeker waar ik woon aan grens met Noord Makedonia en het strenge maar even arme Servië. +je

                            #18462405
                            Christophe Berte
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2020

                              Screenshot_20220403-064553_Chrome

                              Ik krijg deze foutmeldingen niet weg,lucht-massameter werd vervangen.
                              Rijdt nog steeds goed.
                              Iemand een idee?

                              #18471164
                              VAN BELLE Jean Marc
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 April 2015

                                Jawel, grote inlaat buis (pekzwarte) had bij mij een gat of het zwarte kleine buisje dat naar de sensor loopt vervangen. Kan zelfs een spandbandje zijn!

                                 

                                Dat kost elk niet zo veel, en als je wat van de auto kent, zou je het zelf kunnen vinden.

                                Wel probleem want je cruise control werkt dan niet meer en die gebruik ik continu tussen Bulgarije en België om aan de verbruik te geraken onder zes liter (aan huidige prijzen meer dan lonend).

                                Jean Marc

                                #18471723
                                didier322
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2022

                                  Is er een foto van het buis je of plaatsaanduiding waar ik het kan vinden.
                                  Mvg Didier

                                  #18543150
                                  VAN BELLE Jean Marc
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 April 2015

                                    Didier32, Opel Kortrijk weet dat klein buisje zitten en ook wat er mij uiteindelijk aan de hand was. Goeie garage!!! Ben ze laast gaan vertellen dat ik met mijn Opel Vivaro die ik daar kocht in 2016 al op 400.000 km zat en dat is nu al boven de 423.000 km. Verwacht dus wel een paar probleempjes de komende jaren. Link naar mijn auto met alle kosten en verbruik (ben een winnaar?) is https://www.spritmonitor.de/en/detail/715050.html +je

                                    #18543383
                                    Wesley Sebregts
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 August 2023

                                      Ik krijg een melding van injector vier elctrise storing wat kan dit zijn

                                      #18543555
                                      Opeltje17
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 January 2012

                                        9 van de 10x injector zelf defect.

                                        #18543722
                                        VAN BELLE Jean Marc
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 April 2015

                                          In het midden zie je dat rubber 90 graden rubbertje dat op die metalen buis zit, en die werd op die 423.000 km al twee maal vervangen  Tegelijk toon ik een foto van de blinkende zwarte buis die achter de motor naar onderen te vinden is en die voor valse aanvoer van lucht zorgde met een geluid bij bepaald toerental en met compressieverlies of minder vermogen dus  Na dit te vervangen reed ik weer 130.000 km tot heden  Deze foto is van het onderhoud rond 190.000 km nadat de Belgische garage een foutieve diagnose gegeven had om basis van de TIS computer van Opel zelf, dus ben daar niet boos voor

                                          IMG_3732

                                          #18543728
                                          VAN BELLE Jean Marc
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 April 2015

                                            Bijkomende foto’s van later dus  Blinkend = nieuw stuk met Eddy van De Blauwe Poort garage gevonden te Kortrijk  Deze oudere klant van mij zette zo alle grote Opel garages met gun computers voor schut! +je

                                            IMG_8537

                                            #18544026
                                            Richard Houtenbos
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 August 2023

                                              Bij welke garage heb je het latem maken
                                              Afz richard

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.