Vectra C 2002, richtingaanwijzer en cruise control werken niet correct

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2002, richtingaanwijzer en cruise control werken niet correct

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370416
    VectraC2002
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2019

      Beste leden,

      Ik ben Stefan, en heb een probleem met mijn Opel Vectra C sedan uit 2002. De hendel voor de richtingaanwijzer werkt niet correct (tikt meestal maar drie keer en blijft dus niet aan). Ook de knoppen voor de cruise control doen niks meer. Nu is mij vertelt dat de hendel niet te vervangen is, aangezien dan het hele stuurkolom vervangen moet worden. Zijn er hier wellicht mensen die hetzelfde probleem hebben gehad, en die wellicht een andere manier hebben om dit probleem op te lossen?

      Alvast bedankt

      #18370418
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Je stuurkolom hoeft niet vervangen te worden, maar je CIM eenheid. Zoek daar maar is op.

        #18370420
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Je kan het gedeelte waar je richtingaanwijzer inzit in de CIM vervangen(CIM openmaken) dit is niet los te koop.

          Ik heb dit toen der tijd bij mijn vectra gedaan, 2de hands CIM gekocht open gemaakt, en het binnenwerk van de ruitenwisserhendel(gedeelte waar de hendel in zit) eruit gehaald en in mijn CIM gezet aan de richtingaanwijzer kant(binnenwerk is hetzelfde je monteerd hem alleen contra)

          Alleen de stuurhoeksensor hierna opnieuw gekalibreerd, deed het daarna weer perfect.

          #18370449
          VectraC2002
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2019

            Bedankt voor de reacties, als ik het goed begrijp moet dan ook het stuur en de airbag verwijderd worden? Dat is namelijk niet iets wat mij zelf gaat lukken.

            #18370451
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Dat klopt inderdaad.

              #18370463
              VectraC2002
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2019

                Oke, aangezien het hier alleen om het binnenwerk gaat: is het van belang dat de module gereset is? Daarnaast vroeg ik me af als het cruise control probleem ook niet kan liggen aan de losse knoppen van de hendel? Ik had hier: https://opel-forum.nl/forums/topic/how-to-vectra-c-stuurhendel-uitbouwen-en-inbouwen/ al wat gevonden over het vervangen van deze hendel, maar die schijnt lastig te vinden te zijn.

                Edit: Cruise Control heeft een klein aantal keer gewerkt, maar was moeilijk te activeren, en ging weer uit bij de kleinste beweging aan het stuur of het aangeven van richting.

                #18370597
                Huiting88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2015

                  Ik heb ook een probleem met mijn cruise controle

                   

                  Hij doet het wel , ook best lange periodes tijdens een rit op een recht stuk , maar zodra ik ook maar de richtingaanwijzer aanraak (ik heb getest door alleen de meest kleine aanraking , werkelijk onwaarneembaar) en dan gaat ie al uit

                  Daarnaast zie ik dat mijn stuurkolom ook helemaal scheef zit ten opzichte van het snelheidsmeter paneeltje

                  #18370633
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Ik heb van alles geprobeerd ook de “bolletjes” op de hendel gesoldeerd loste niks op.

                    Bij mij ging ie op een gegeven moment helemaal niet meer aan.

                    In een eerder stadium ging ie ook constant uit als je de hendel maar iets bewoog.

                    Ik heb 3 hendels geprobeerd en uiteindelijk hebben we de CIM open gemaakt en het binnenwerk dus vervangen.

                    Als je een andere CIM wilt monteren dan moet die gereset zijn(of de security code moet bekend zijn)

                    #18371995
                    VectraC2002
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2019

                      Heb met mijn recent aangeschafte OP-COM de CIM module en motor (Z18XE) uitgelezen. De volgende fouten kwamen steeds terug na het wissen:

                      • CIM B3794-08 Switch Cruise Control Circuit Malfunction
                      • CIM B3794-04 Switch Cruise Control Circuit Open or High Voltage
                      • CIM B2657-00 Illumination Circuit Malfunction
                      • CIM B3925-00 Wrong Environment Identifier Recieved IPC (Instrument)

                       

                      • Engine P1565-71 Cruise Control Interface Malfunction

                      Moet er bij vermelden dat het instrumentenpaneel eens is vervangen, nadat deze gestopt was met werken (zelfde artikelnummer). Die ene keer dat mijn cruise control heeft gewerkt, stopte deze met werken bij de kleinste beweging, zoals bij jou. Onderhoudsintervallampje brand ook bij starten en uitzetten, zonder km-stand erbij.

                      Het vervangen van binnenwerk van de CIM module ga ik morgen navragen bij de garage qua kosten. Of zal de hele CIM vervangen moeten worden met bovenstaande foutmeldingen?

                       

                      #18372127
                      dockedmarc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 August 2011

                        ik heb hetzelfde probleem gehad, geen goed werkende cruise controle enz.

                        het verhaal van de CIM ken ik en zal ongetwijfeld werken.

                        wat ik echter gedaan heb, is mijn handel eruit gehaald en toen het scharnierpunt in de CIM goed ingespoten met contact spray.

                        hierna functioneert alles weer zoals het hoort.

                        #18372133
                        Huiting88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 March 2015

                          Hey marc hoe heb je deze handel eruit gehaald dan?

                           

                          Mijn knipperlicht blijft nu ook sinds een paar maand constant aanstaan

                          #18372596
                          VectraC2002
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2019

                            [quote quote=18372133]Hey marc hoe heb je deze handel eruit gehaald dan? Mijn knipperlicht blijft nu ook sinds een paar maand constant aanstaan[/quote]

                            Daar kan deze video wellicht bij helpen: https://www.youtube.com/watch?v=Uv0l9KSeL-U.

                            Ik ga het zelf ook maar eens proberen, en anders toch echt maar op zoek naar een andere CIM eenheid (binnenkant vervangen kan ik helaas zelf niet, dus die optie gaat voor mij niet op).

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.