Remklauwen voorzijde ehm… losachtig!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Remklauwen voorzijde ehm… losachtig!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365915
    bullsnake
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Ola,
      Vanmiddag komt mijn remontluchter dus ik dacht: ” ik ga even kijken of ik de remklauwen los krijg om ze vervolgens weer vast te maken.” Dat scheelt straks een hoop werk omdat die bouten altijd kneiterhard vastzitten. Wat trouwens heel normaal is! Ik mijn zwaarste gereedschap erbij gepakt. De teeeering! Bouten zaten handvast!!! :wacko:

      Ik weet niet welke randdebiel eraan gewerkt heeft voordat ik de auto kocht, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt… :unsure:

      Schroefje van de remschijf zat helemaal los!

      Dadelijk even een potje loctite er overheen smijten.

       

      Bye bye

      #18365925
      bullsnake
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2004

         

        En toen was ik klaar!

        Ben alleen niet tevreden over de kleur, volgens mij zijn ze vergeten neon in de spuitbus te doen…. :scratch:

         

         

        IMG_20190430_170252

        #18365935
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          waarom ga je je remklauwen losdraaien omdat je remontluchter komt????

          super dat je dit gevonden hebt zonder dat er wat is gebeurt, maar ik snap de logica niet.

          #18365975
          bullsnake
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            [quote quote=18365935]waarom ga je je remklauwen losdraaien omdat je remontluchter komt???? super dat je dit gevonden hebt zonder dat er wat is gebeurt, maar ik snap de logica niet.[/quote]

             

            Ik heb een remupgrade gedaan van standaard naar 314mm. Vandaar dat ik de oude klauwen al los had gedraaid. Daarvoor was ook de remontluchter nodig. Ik heb op dit moment alleen maar de voorkant gedaan, de 292mm achterklauwen ga ik reviseren zodra de rubbers binnen zijn.

            #18366015
            dockedmarc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2011

              [quote quote=18365975]

              waarom ga je je remklauwen losdraaien omdat je remontluchter komt???? super dat je dit gevonden hebt zonder dat er wat is gebeurt, maar ik snap de logica niet.

              Ik heb een remupgrade gedaan van standaard naar 314mm. Vandaar dat ik de oude klauwen al los had gedraaid. Daarvoor was ook de remontluchter nodig. Ik heb op dit moment alleen maar de voorkant gedaan, de 292mm achterklauwen ga ik reviseren zodra de rubbers binnen zijn.[/quote]

               

              ah, vandaar. is idd logies om dat te ontluchten.

              nogmaals, je heb echt geluk dat er niks gebeurd is.

              succes met reviseren.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.