Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alehop, nog eens updaten. Manta is weer gekeurd vr 2 jaar. Door europese regels moeten we in belgie weer om de 2 jaar nr de keuring. Was reeds 5 jaar dat ik als oldtimer gekeurd was (ervoor steeds als dagelijkse wagen gekeurd geweest) en dus nog nr de keuring geweest was.
zo van de eerste maal erdoor. Me happy. :toppie:
wat ik ook deed in coronatijden is de remmen achter reviseren en ook de achtergrond van het front zwart gemaakt. Staat veel beter en netter nu :pics-please:
Ik denk dat dat redelijk moet kloppen.
let wel verschil in grote of kleine tunnel.
[quote quote=18137197]Hey Cruez, thermostaatje vervangen is niks aan, mag je steeds voor komen aankloppen. Distributie is ook twee keer niks, ik heb hier zo’n spanningsmeter en om de pomp te verdraaien moet die tool niet echt. Eén opmerking: als je pomp vastgecorrodeerd zit in je blok is het echt wel prutswerk. Dan moet de pomp er uit gedremeld worden en dat neemt wel wat meer tijd in beslag. En dat is wat ik komende maand nog niet heb: tijd! Voor de stukken: ik heb garagekorting moest je het interesseren. Hieronder een pomp die blokvast zat: Je geeft maar een seintje![/quote]
dag allen, met advies op het forum w zeker wat gedaan. Soms duurt het wat langer
onlangs een werkje gedaan wat ik maar bleef maar niet verder mocht uitstellen. Distributieriem en waterpomp vervangen.
voor een leek een beangstigend klusje mr onder het motto ‘vaak ben je te bang’ toch maar aangedurfd. Alles ging goed, de krukaspoelie al wat lastiger. Mr dan owee waarvoor @h-400 mij waarschuwde en ook logisch na meer dan 10 jaar, zat die ellendige pomp zo vast als iets.
Gelukkig met wat advies en power vd bejaarde buurman, toch stukje per stukje los gekregen. :good-job:
Skf pompje, conti, riempje en mooi roos vocht derop.
alles gecontroleerd en ze rijdt weer als een zonnetje :smiley-car:
grts!
[quote quote=18367288]Bedankt voor de tips! Die zocht ik inderdaad. [/quote]
hoi, ik heb de sierstrips gekleefd met 3m mousse-band van enkele mm breed. Zo 2 per strip gekleefd. Komt niet gauw meer los en zie je niets van.
Persoonlijk niet zo’n fan om gaatjes te maken vr die popnagels…
grts
Die knop vanop de pics van hans is toch niet regelbaar? Grts
[quote quote=18367316]Even een oud topic reanimeren: Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s. De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???[/quote]
[quote quote=18364032]kwaad kan het zeker niet, let wel even op de kleur van de olie, aan de hand hiervan kun je eventuele slijtage vinden .[/quote]
OK morgen eens onder de manta kruipen en de vraagbaak nalezen. Heb dit nog nooit gedaan . Zijn er aftappunten aan bak en dif of is dit er uit te zuigen met een pomp?
Mvg
[quote quote=18363975]Een zingend achteras is bij veel oudere opels een bekend gegeven. Dat zou het kunnen zijn.[/quote]
zou mss ook kunnen. Mr tkomt toch wel van voor mij als ik rij, denk ik… merci vr de tip.
ik ga eens de bakolie en diff olie verversen. Kan denk ik nooit geen kwaad toch?
Zo de manta w weer meer en meer gebruikt bij mooi weer. Nu valt mij bij het rijden een fluitend geluid op vanaf 70 km per uur. Het lijktofwel van het dash of de versnellingsbak te komen. Tis niet de aanjager of de koppeling. Iemand een idee?
ik dacht mss de km tellerkabel? Of de versnellingsbak?
tis een 4 bak met lange pook achter een 1300s. De koppeling is enige tijd geleden al vervangen…
Wat vreemd dat het manta forum quasi helemaal dood is. In mijn opzicht ng steeds beter forum dan fb… waar zijn al die liefhebbers!?!?!? De andere types opel zijn nog iets levendiger…!? Hier zijn we denk ik maar met 3 actieve lede meer ?
hoe kunnen we hier weer shwung in krijgen ? :smiley-car:
ale ontopic
heb de motorruimte wat opgefrist.
13 jaar verschil tss deze twee pics :pics-please:
[quote quote=18357506]Knap dat je ‘t gevonden hebt, Van Wezel is zeker goed, ze zijn origineel ook zo simpel gemaakt dus ‘t zal wel houden! Ik veronderstel dat je krik zal passen, heb enkel die smalle pijpjes op de Klokkerholm gevonden (ik niet alleen…). Ben 01/07 op de Paul Lietaer Classic, jij ook? Grtjs![/quote]
hoi, neen dan ga ik naar een meeting van v8 brothers met een vriend zijne pontiac ventura. Grtsss
[quote quote=18357402]Lijkt dat er een slecht elektrisch contact is. Al de stekkerverbindingen eens controleren idem massa enz… Die nieuwe kriksteun: controleer even of je krik er nog in past, de klokkerholm kriksteun heeft een buisje dat net te klein is. Ik heb dit voorgehad met mijn GSI maar op tijd ontdekt voor ik een platte band had…[/quote]
net terwijl ik weer een testritje :smiley-car: deed, zie ik je antwoord derop komen. Vnvnd probleem gevonden, was slecht contact aan massapunt zekeringkast. Natuurlijk die strip gebroken waarin de schakelaars vr aanjager en ruitverwarming zitten. ? Wel net int midden dus valt eig niet op.
tis een vanwezel, mr ik heb de originele krik niet in de auto zitten, zijn die veilig in gebruik? Die lijken me zo primitief. Heb nu steeds zo’n gewone schaarkrik bij… mr eig is die ook niet erg stabiel. … groeten!.
Hoi weer wat geklust aan de manta
nieuwe kriksteun plus chassis hersteld aan de rechterkant.
Nu heb ik echter een elektrisch probleem.
Wanneer ik de kachelaanjager aanzet valt mijn toerenteller uit. Iemand enig idee waar ik begin te zoeken?
Ook als ik de lichten aanzet of dd kachelaanjager gaat het lampje van de grootlichten lichtjes oplichten. Pinkers doen ook vreemd. …
Zo weer een jaar voorbij. Weer redelijk wat km’s gemaakt! Heb nu ook de onderkant van de kofferbak en wielkasten weer getectyleerd, staat toch mooier int zwart na het spuitwerk.
de voorschermen moet ik ook nog eens doen…
weinig beeldmateriaal dit jaar. enkel een kleine remmentest. wel leuk eens te horen hoe de manta klinkt van buitenaf. :smiley-car:
heb ook weer een set mistlampen gemonteerd. Mss zet ik ze nog iets breder.
Winterklusje is nog zo’n zwarte afdekhoezenmaken met bosch erop. Vind dit wel leuk staan. (Vb hierboven
Magnifiek!
nog redelijk wat animo daar zeker in engeland?
Droombolide
[quote quote=18348104]Hallo All,
Ik heb al een paar keer geprobeerd foto’s te uploaden….helaas
Site is echtgrt Irfan
[/quote]
Hey kun je niet uploaden op een service als imgur en dan doorlinken? Zo doe ik het steeds
Wel heel eind geleden had ik ooit ook remproblemen, weet niet meer nr welke kan die trok. Heb toen de hrc vernieuwd. Die remkrachverdeler kocht ik een frissere 2de hands, maar die ligt hier nog steeds. Dus ik kreeg het toen opgelost met enkel hrc, mr kan je niet meer exact zeggen wat het probleem weer was. Ik had eerder andere klauwen en ook,grotere servo,gestoken.
Trouwens denk ik dat je verdeler dezelfde is als van mij. Die verschillen ook nogal per model.
[quote quote=18347946]Ik heb even gekeken hoe het precies aangesloten zit op een oude foto, en daar zie je dus dat de leiding van links-voor rechtstreeks op de HRC zit, maar die van rechtsvoor loopt via de remkrachtverdeler..
Zou dat ding niet goed meer zijn?
Op de oude foto is tevens te zien hoe schokkend goor alles was
Ik zal eens kijken of dat ding er niet tussenuit kan, met een handbediende remdrukregelaar bij de handrem… dat zou ideaal zijn[/quote]
[quote quote=18347895]
Vervelend. Is de hoofdremcilinder reeds gereviseerd?
Ik heb hem een aantal jaren geleden wel uit elkaar gehaald voor het ontroesten en spuiten, maar verder geen zaken vervangen o.i.d.
Kan dat een oorzaak zijn voor scheef remmen?
[/quote]
Wel het is zowat het enigste in het remsysteem wat je niet vernieuwde zo te horen. Ook de remkracht verdeler zit daar nog. Als die hrc bijvoorbeeld niet vlot genoeg gangbaar is kan dat wel zo’n probleem geven denk ik.
Vervelend. Is de hoofdremcilinder reeds gereviseerd?
Jup, van de manta moet je dan wel de coupe versie hebben. Niet van de cc.
Van mij komt hij net boven die vinnen het water als je in de opening voelt. Doe ik em voller borrelt hij het er ook uit na de rit.
Wel best opvolgen. Mss nog wat lucht die wegmoet ook wat je hoort?
Grts
[quote quote=18344995]Afgelopen weekend de olie verwisseld, en het koelcircuit gespoeld ivm roestwater.
Daarna weer afgevuld met koelvloeistof.het valt me op dat als de Ascona nu wordt geparkeerd na een stuk gereden te hebben dat er wat borrelt in de radiateur, en dan tuft hij er iets koelvloeistof uit via het slangetje.
Is dit normaal, omdat ik hem te vol heb gedaan?
[/quote]
Niemand een antwoord op bovenstaande vraagjes?
En is het wat geworden?
Mijn manta was een luxus geen berlinetta en heeft ook deze spoiler, wrs optie.
Als het als optie te leveren was, vind ik het zeker geen afbreuk doen aan de auto, integendeel, zoals hierboven ook al vermeld.[quote quote=18342399]
knappe wagen, zo op een foto.
originaliteit zit bij deze wagen wel goed, enkel de gemonteerde voorspoiler
is naar mijn inziens, wel origineel voor de opel manta (GT/E) maar niet voor deze.
maar maakt het aanzicht van de wagen er niet minder van.Dank je voor je reactie. Ik heb de folders van 1979/1980 bekeken maar zie weinig verschil tussen de voorspoiler van de gt/e en de Berlinetta. Wat zijn de exacte verschillen.
Wat is een normale prijs voor deze manta? Ik kan weinig vergelijkbare exemplaren terugvinden dus het is al snel “wat de gek er voor geeft” Een richtprijs is dan toch wel handig
een duidelijke richtprijs staat bij de wagen vermeld..
zoals ik al melde, vind ik m wat stevig..
maar je geeft zelf al aan, het is maar net wat de gek er voor geeft..omtrend de spoiler,
mijn documentatie geeft deze alleen weer op de GT/E
persoonlijk is hij mij ook enkel bekend als in de volksmond genoemde GT/E spoiler, vandaar mijn eerdere opmerking.het Berlinetta pakket bestond (aldus mijn documentatie) uit het volgende:
*verlours tapijt zowel voorin, achterin, kofferbak, hoofdsteunen als op de hoedenplank
*speciale deurbekleding
*4 spaaks sportstuurwiel
*zonneklep, hemelbekleding, tapijt en middenconsole in harmoiërende kleur
*type plaatje “berlinetta”
*chroom uitlaatsierstuk
*kaartenvak in linker portier
*extra geluidsisolatieuiteraard kon men hier vroeger opties bij kiezen.. zoals wel of geen opendak ectc. wel of geen spoilertje
maar ook deze opties kunnen door de tijd eens gemonteerd zijn.. en hoe ver wil je gaan in de noemer “originaliteit” ..[/quote]
Goed he, zal top worden!
Leuk, we zijn benieuwd en duimen voor vlotte apk erop.
-
AuteurBerichten