remdrukverdeler nu met foto!

Forumindex Forums Modellen Manta remdrukverdeler nu met foto!

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17504707

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6921
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    kijk….. MantaRay :thumb

    maaaar… nu moet ik met mijn toet toet naar de RDW.
    ding van `76.
    dus wou het dan ook graag goed hebben, en zoals het bij deze wagen hoort.
    enkel kan ik zo`n ding bij mijn onderdelenboer niet vinden.

    ik heb ook een rond exemplaar gemonteerd zitten ja.

    #17504708

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6921
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    vandaag toch nog een vervangend exemplaar gescoord

    deze gemonteerd, achterremmen opnieuw afgesteld,
    nogmaals het circuit met de hand-en voet, methode ontlucht.

    om vervolgens te concluderen dat het remmen nu echt beter gaat.
    enkel wou ik de wagen nog even graag op de testbank gehad hebben, maar dit ging
    vandaag niet meer lukken.

    de ham-vraag.. hoe werkt een remkrachtverdeler nu…?
    tja.. dat vroegen wij ons ook af… en daar is maar 1 manier voor,
    om er achter te komen…. de oude remverdeler slopen :P

    zie hier de plaatjes

    na even denken en goed kijken, werdt ons een beetje duidelijk hoe het moest werken;

    Het donkergrijze gedeelte is voorzien van 2 gaatjes, waardoor er aan weerskanten olie kan komen te staan, nu moet deze olie de veer weg drukken, door middel van de hoeveelheid remolie je verzet
    door het intrappen van je pedaal, oftewel het begwegen van de zuigers in je hoofdremcilinder.

    de veer remt als het ware, de druk naar achteren af. en zodoende komt er dus meer remolie naar de voorste remklauwen.

    eingelijk vrij simpel… maar als je het niet loshaald, zie je het ook niet.

    verhaal 2… of hij nu kapot was of niet.. GEEN IDEE :D maar de wagen remt weer :D
    al heb ik het idee dat hij achter nog behoorlijk mee remt.

    dus mogelijk de remtrommels achter maar even iets wijder afstellen :D

    #17504709

    aad102
    Participant
    • Topics 11
    • Reacties 58
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 February 2005

    Even stof van dit topic afblazen!!

    Wie kan me aangeven hoe de leidingen op de remkrachtverdeler moeten worden aangesloten (kadett c).
    Lv, rv en achter.
    Ik heb bij mijn kadett c een remkrachtverdeler met 4 aansluitingen. 2 ervan komen vanaf de hrc, 2 gaan dus weg, waar welke waarheen…

    Boeken en google kan me helaas niet helpen..

    #17504710

    Thijsje
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 220
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 January 2006

    ga is 1 pagina terug en lees de reacties van postbusmanta :thumbup :thumbup
    staat er duidelijk omschreven hoor

    #17504711

    aad102
    Participant
    • Topics 11
    • Reacties 58
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 February 2005

    Een en ander is reed saangesloten, echter nu lekt ie helaas.
    Zijn hiervoor revisiesetjes te verkrijgen of vervangende producten welke de zelfde eigenschappen heeft qua drukverdeling.

    #17504712

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    gooi die oude troep gewoon in de ijzerbak en koop een instelbare remdrukregelaar.
    Dan kan je zelf bepalen hoe hard ie gaat remmen op de achteras, en nog simpel aan te sluiten ook.

    #17504713

    commo 67
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 381
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 December 2013

    jah! en als je daar geen ervaring mee hebt, zo’n instelbare remdrukregelaar, ga je zo de groene zone in …

    #17504714

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Die moet je ook afstellen op een remmenbank voordat je weer de weg op gaat ;)

    En dat kan hier in NL eigenlijk bij elke garage wel, want een remmenbank is hier verplicht met de APK

    #17504715

    aad102
    Participant
    • Topics 11
    • Reacties 58
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 February 2005

    Plaats je die dan op dezelfde plek als de oude lekkende nu zit, of ergens anders.
    Is zo’n instelbare dan ook voorzien van 2 in en 2 uitgangen of heb ik hiervoor dan 2 losse nodig.
    Kortom hoe zoek ik de juiste uit en waar..

    #17504716

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    T stuk op de achteras…vanaf daar 1 leiding naar voor op de hrc. Tussen die leiding plaats je het instelbare ventiel.

    #18367316

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3246
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Even een oud topic reanimeren:

    Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s.

    De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???

    #18367757

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 678
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Die knop vanop de pics van hans is toch niet regelbaar? Grts

    Even een oud topic reanimeren: Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s. De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???

    #18368998

    1800T_BFB
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2015

    Een kleine bijdrage aan dit topic:

    Ik kocht in 2015 een Manta A met 2.2E erin. Nieuwe remschijven,blokken, trommels en schoenen.

    Remmend vermogen echt waardeloos, maar gewoon daarmee door de keuring gekomen bij de RDW.

    Het was een 1.6N geweest, deze hadden geen remdrukverdeler bij de achteras.

    Eerst de hoofdremcilinder vervangen door een nieuwe – geen verbetering

    Daarna geconcludeerd dat er veel te veel remdruk naar de achteras ging.

    Een instelbare remdrukverdeler gemonteerd bij de achteras.   0- 60%  reductie

    Eerst een tijdje gereden met de instelling halverwege, dat ging al veel beter.

    Maar het was nog steeds niet wat ik ervan verwachte, dus de volle 60% reductie erop.

    Na veel zoeken vond ik op een Duitse site dat de originele remdrukverdelers wel tot 85% reduceerden.

    Dus als je vol op de rem gaat staan, gaat er maar 15% remdruk naar de achterwielen.

    Uiteindelijk heb ik een remdruk verdeler van een Astra gemonteerd met de 85% reductie en nu voelt het gewoon goed.

    20180816_160008

    WP_20160401_17_24_17_Pro

     

     

     

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.