remdrukverdeler nu met foto!

Forumindex Forums Modellen Manta remdrukverdeler nu met foto!

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17504707
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      kijk….. MantaRay :thumb

      maaaar… nu moet ik met mijn toet toet naar de RDW.
      ding van `76.
      dus wou het dan ook graag goed hebben, en zoals het bij deze wagen hoort.
      enkel kan ik zo`n ding bij mijn onderdelenboer niet vinden.

      ik heb ook een rond exemplaar gemonteerd zitten ja.

      #17504708
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        vandaag toch nog een vervangend exemplaar gescoord

        deze gemonteerd, achterremmen opnieuw afgesteld,
        nogmaals het circuit met de hand-en voet, methode ontlucht.

        om vervolgens te concluderen dat het remmen nu echt beter gaat.
        enkel wou ik de wagen nog even graag op de testbank gehad hebben, maar dit ging
        vandaag niet meer lukken.

        de ham-vraag.. hoe werkt een remkrachtverdeler nu…?
        tja.. dat vroegen wij ons ook af… en daar is maar 1 manier voor,
        om er achter te komen…. de oude remverdeler slopen :P

        zie hier de plaatjes

        na even denken en goed kijken, werdt ons een beetje duidelijk hoe het moest werken;

        Het donkergrijze gedeelte is voorzien van 2 gaatjes, waardoor er aan weerskanten olie kan komen te staan, nu moet deze olie de veer weg drukken, door middel van de hoeveelheid remolie je verzet
        door het intrappen van je pedaal, oftewel het begwegen van de zuigers in je hoofdremcilinder.

        de veer remt als het ware, de druk naar achteren af. en zodoende komt er dus meer remolie naar de voorste remklauwen.

        eingelijk vrij simpel… maar als je het niet loshaald, zie je het ook niet.

        verhaal 2… of hij nu kapot was of niet.. GEEN IDEE :D maar de wagen remt weer :D
        al heb ik het idee dat hij achter nog behoorlijk mee remt.

        dus mogelijk de remtrommels achter maar even iets wijder afstellen :D

        #17504709
        aad102
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2005

          Even stof van dit topic afblazen!!

          Wie kan me aangeven hoe de leidingen op de remkrachtverdeler moeten worden aangesloten (kadett c).
          Lv, rv en achter.
          Ik heb bij mijn kadett c een remkrachtverdeler met 4 aansluitingen. 2 ervan komen vanaf de hrc, 2 gaan dus weg, waar welke waarheen…

          Boeken en google kan me helaas niet helpen..

          #17504710
          Thijsje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 January 2006

            ga is 1 pagina terug en lees de reacties van postbusmanta :thumbup :thumbup
            staat er duidelijk omschreven hoor

            #17504711
            aad102
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2005

              Een en ander is reed saangesloten, echter nu lekt ie helaas.
              Zijn hiervoor revisiesetjes te verkrijgen of vervangende producten welke de zelfde eigenschappen heeft qua drukverdeling.

              #17504712
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                gooi die oude troep gewoon in de ijzerbak en koop een instelbare remdrukregelaar.
                Dan kan je zelf bepalen hoe hard ie gaat remmen op de achteras, en nog simpel aan te sluiten ook.

                #17504713
                commo 67
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2013

                  jah! en als je daar geen ervaring mee hebt, zo’n instelbare remdrukregelaar, ga je zo de groene zone in …

                  #17504714
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Die moet je ook afstellen op een remmenbank voordat je weer de weg op gaat ;)

                    En dat kan hier in NL eigenlijk bij elke garage wel, want een remmenbank is hier verplicht met de APK

                    #17504715
                    aad102
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2005

                      Plaats je die dan op dezelfde plek als de oude lekkende nu zit, of ergens anders.
                      Is zo’n instelbare dan ook voorzien van 2 in en 2 uitgangen of heb ik hiervoor dan 2 losse nodig.
                      Kortom hoe zoek ik de juiste uit en waar..

                      #17504716
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        T stuk op de achteras…vanaf daar 1 leiding naar voor op de hrc. Tussen die leiding plaats je het instelbare ventiel.

                        #18367316
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Even een oud topic reanimeren:

                          Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s.

                          De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???

                          #18367757
                          cruez
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 July 2006

                            Die knop vanop de pics van hans is toch niet regelbaar? Grts

                            [quote quote=18367316]Even een oud topic reanimeren: Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s. De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???[/quote]

                            #18368998
                            1800T_BFB
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 May 2015

                              Een kleine bijdrage aan dit topic:

                              Ik kocht in 2015 een Manta A met 2.2E erin. Nieuwe remschijven,blokken, trommels en schoenen.

                              Remmend vermogen echt waardeloos, maar gewoon daarmee door de keuring gekomen bij de RDW.

                              Het was een 1.6N geweest, deze hadden geen remdrukverdeler bij de achteras.

                              Eerst de hoofdremcilinder vervangen door een nieuwe – geen verbetering

                              Daarna geconcludeerd dat er veel te veel remdruk naar de achteras ging.

                              Een instelbare remdrukverdeler gemonteerd bij de achteras.   0- 60%  reductie

                              Eerst een tijdje gereden met de instelling halverwege, dat ging al veel beter.

                              Maar het was nog steeds niet wat ik ervan verwachte, dus de volle 60% reductie erop.

                              Na veel zoeken vond ik op een Duitse site dat de originele remdrukverdelers wel tot 85% reduceerden.

                              Dus als je vol op de rem gaat staan, gaat er maar 15% remdruk naar de achterwielen.

                              Uiteindelijk heb ik een remdruk verdeler van een Astra gemonteerd met de 85% reductie en nu voelt het gewoon goed.

                              20180816_160008

                              WP_20160401_17_24_17_Pro

                               

                               

                               

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.