Manta b1 SR 1981

Forumindex Forums Modellen Manta Manta b1 SR 1981

15 berichten aan het bekijken - 176 tot 190 (van in totaal 190)
  • Auteur

H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096

Hey Cruez,
    thermostaatje vervangen is niks aan, mag je steeds voor komen aankloppen.
    Distributie is ook twee keer niks, ik heb hier zo’n spanningsmeter en om de pomp te verdraaien moet die tool
    niet echt. Eén opmerking: als je pomp vastgecorrodeerd zit in je blok is het echt wel prutswerk. Dan moet de
    pomp er uit gedremeld worden en dat neemt wel wat meer tijd in beslag.
    En dat is wat ik komende maand nog niet heb: tijd! Voor de stukken: ik heb garagekorting moest je het interesseren.
    Hieronder een pomp die blokvast zat:

Je geeft maar een seintje!

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

@h-400 wrote:

Hey Cruez,
    thermostaatje vervangen is niks aan, mag je steeds voor komen aankloppen.
    Distributie is ook twee keer niks, ik heb hier zo’n spanningsmeter en om de pomp te verdraaien moet die tool
    niet echt. Eén opmerking: als je pomp vastgecorrodeerd zit in je blok is het echt wel prutswerk. Dan moet de
    pomp er uit gedremeld worden en dat neemt wel wat meer tijd in beslag.
    En dat is wat ik komende maand nog niet heb: tijd! Voor de stukken: ik heb garagekorting moest je het interesseren.
    Hieronder een pomp die blokvast zat:
    Je geeft maar een seintje!

Hey

Ik heb binnenkort behoorlijk wat tijd, maar dan weer wat minder kennis. Maar wel leergierig. De thermostaat en de distributieriem heb ik al.
    Die horrorfoto’s van je waterpomp doen me al zweten!!
    De vraag is natuurlijk, als alles nog werkt, blijf ik er dan beter niet af met mijn fikken?
    Heb je nog meer foto’s van de uitbouw van zo’n pomp?

Alvast dank!

H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096

Wil niet zeggen dat je waterpomp vast zit, gebeurd soms en ik heb’t dus al voorgehad.
    Die distributieriem moet zowiezo op km’s en ook op tijd vervangen worden,dus eens moet’t gebeuren.
    Foto’s kan ik niet direct bovenhalen, je moet anders eens googlen naar 1.3 Ohc Opel…
    En zo horror was dat niet hoor, gewoon wat uitstel.

Grtjs!

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Hey. Ja die riem weet ik. Is intussen heel dringend! Ligt al eventjes klaar

Ik zal maar niet zeggen hoe lang deze er al op ligt. :blush:

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Straks eindelijk eens wat sleuteltijd.

Heb wat research gedaan en wat ik steeds merk is dat ik op foto’s van 1300 in asconas en mantas ik steeds een smalle radiator zie. Ik heb echter een brede. Zou dit mss ooit een foutieve reparatie geweest zijn? En dat de motortemp daarom niet uit het blauw komt? Of kan dit het verschil niet maken?

2e vraagje, wat voor koelvloeistof moet in zo’n blokje?

H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096

Is alleen maar een pluspunt! Dat wil zeggen dat je temperatuur het beter zal uithouden op hete zomerdagen.
    De thermostaat regelt de temperatuur.
    Dat koelmengsel kan je gewoon in de Brezan of Auto-5 kopen.
    Pure antigel moet je aanlengen met water, tegenwoordig doen ze dat zelfs met gedistileerd water.
    Als je fifty-fifty mengt ben je goed tot -36°C.
    De totale inhoud is 5.8 liter, dus met 3 liter pure zit je zeker goed.
    Je kan ook klaar voor gebruik kopen, is reeds gemengd.
    Grtjs!

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Merci!

Heb hem erin gestopt echter zaten er 2 rubber pakkingen bij en een kleefpakking.
    Die kleefpakking kwam al niet uit met de gaatjes.

Bij demontage zat er ook geen tussen. Dan , op de oude thermostaat was niet echt duidelijk of die 2 rubber dichtingen werden gebruikt. Ik vermoed enkel die met groef die rond de thermostaat kan?

Alvast zo gemonteerd, lijkt dicht en werkt. Temp gaat nu mooi naar het middelste streepje…

Fingers crossed.

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

zomer 2016 zit erop! manta heeft goed dienst gedaan en staat nu in winterstalling. enkel op zonnige droge dagen mag hij nog buiten nu.<br /><br />de thermostaat doet het perfect nu!<br /><br />enkele sfeerbeelden van de voorbije maanden!<br /><br />Afbeelding<br />Afbeelding<br />Afbeelding<br />Afbeelding<br />Afbeelding<br />Afbeelding<br /><br />Deze winter pak ik enkele zaken aan die mij storen waaronder het linker voorscherm. Dat zit onderaan de bevestiging nabij de deur niet goed vast. Weet iemand met welke schroeven dit vast hoort te zitten? <br />het voorscherm wipt ook naar buiten toe waardoor de sierlijst onderaan niet goed aansluit en dus geplooid zit. :thumbdown (zie foto 4 hierboven)<br />De auto had ooit een aanrijding links voor mss heeft het daar nog mee te maken?

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Manta in stalling , tijd vr wat research!

Heb nog enkele vraagjes vr de kenners rond uitvoeringen. Mij manta is een 1300s van augustus 1981. Zwarte bumpers, zwart skai dak.
    Als ik het goed voor heb is mijn manta standaard een luxe uitvoering? Had velours blauwe zetels met hoofdsteunen.
    De berlinetta b1 had het hout in de deuren enzo. Dit heeft de mijne niet…

Nu mijn vraagjes’:

1) bestonden er berlinetta sr uitvoeringen?
    2) bij berlinetta zie je vooraan aan de steenplaat soms chroomstrips, lopen deze door tot in het midden? ik was van plan deze te plaatsen maar bij zwarte bumpers hangt de nr plaat op de bumper. Als ik het goed voorheb zaten deze niet op de manta’s met kunststof bumpers? Of was dit toch mogelijk? Foto’s op google geven geen uitsluitsel.
    3) die rogjes op de zijschermen — enkel bij chroombumper versies? Of ook op zwarte bumper versies geweest?
    4) komt de locatie van die rogjes (de gaten ) overeen met de gaten voor het berlinetta logo?

Alvast dank!!!

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Niemand een antwoord op bovenstaande vraagjes?

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Zo weer een jaar voorbij. Weer redelijk wat km’s gemaakt! Heb nu ook de onderkant van de kofferbak en wielkasten weer getectyleerd, staat toch mooier int zwart na het spuitwerk.

de voorschermen moet ik ook nog eens doen…

weinig beeldmateriaal dit jaar. enkel een kleine remmentest. wel leuk eens te horen hoe de manta klinkt van buitenaf. :heart: :smiley-car:

hier klikken

heb ook weer een set mistlampen gemonteerd. Mss zet ik ze nog iets breder.

IMG_0335IMG_0245

Winterklusje is nog zo’n zwarte afdekhoezenmaken met bosch erop. Vind dit wel leuk staan. (Vb hierbovenIMG_0334

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Hoi weer wat geklust aan de manta

nieuwe kriksteun plus chassis hersteld aan de rechterkant.

6FA1542D-CF26-4E04-93CB-89DF9DF51D3318C899AE-CEA1-4FCA-91A3-AC0CF36DF0510E069B7B-C53C-4184-9303-342CDA697CEF

Nu heb ik echter een elektrisch probleem.

Wanneer ik de kachelaanjager aanzet valt mijn toerenteller uit. Iemand enig idee waar ik begin te zoeken?

Ook als ik de lichten aanzet of dd kachelaanjager gaat het lampje van de grootlichten lichtjes oplichten. Pinkers doen ook vreemd.  … :unsure:

H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096

Lijkt dat er een slecht elektrisch contact is. Al de stekkerverbindingen eens controleren idem massa enz…

Die nieuwe kriksteun: controleer even of je krik er nog in past, de klokkerholm kriksteun heeft een buisje dat net te klein is.

Ik heb dit voorgehad met mijn GSI maar op tijd ontdekt voor ik een platte band had…

cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 669

Lijkt dat er een slecht elektrisch contact is. Al de stekkerverbindingen eens controleren idem massa enz… Die nieuwe kriksteun: controleer even of je krik er nog in past, de klokkerholm kriksteun heeft een buisje dat net te klein is. Ik heb dit voorgehad met mijn GSI maar op tijd ontdekt voor ik een platte band had…

net terwijl ik weer een testritje   :smiley-car: deed, zie ik je antwoord derop komen. Vnvnd probleem gevonden, was slecht contact aan massapunt zekeringkast. Natuurlijk die strip gebroken waarin de schakelaars vr aanjager en ruitverwarming zitten. 😱 Wel net int midden dus valt eig niet op.

tis een vanwezel, mr ik heb de originele krik niet in de auto zitten, zijn die veilig in gebruik? Die lijken me zo primitief. Heb nu steeds zo’n gewone schaarkrik bij… mr eig is die ook niet erg stabiel. … groeten!.

H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096

Knap dat je ‘t gevonden hebt,

Van Wezel is zeker goed, ze zijn origineel ook zo simpel gemaakt dus ‘t zal wel houden! Ik veronderstel dat je krik zal passen, heb enkel

die smalle pijpjes op de Klokkerholm gevonden (ik niet alleen…).

Ben 01/07 op de Paul Lietaer Classic, jij ook?

Grtjs!

15 berichten aan het bekijken - 176 tot 190 (van in totaal 190)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.