Opel Manta 1980

Forumindex Forums Modellen Manta Opel Manta 1980

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342134
    gcge
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2017

      Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Gerard en ik kom uit de buurt van Breda. Ik lees al een tijdje mee op het forum, want ik ben op zoek naar een Opel Manta. Ik rijd ook diverse motoren, maar zoek daarnaast ook een auto om te toeren met de kinderen. Hij moet dus compleet en vooral origineel zijn. Ik zoek dus geen restauratieobject.

      We zullen regelmatig ermee naar Duitsland (eifel) gaan dus hij moet wel wat vermogen hebben en bij voorkeur handgeschakeld. De voorkeur vandaar voor een 2 liter.

      Ik kwam onderstaande Manta tegen. Het verhaal erachter en de km stand lijken bijna te mooi om waar te zijn, maar dit zou een perfecte auto voor ons zijn.

      http://www.dandyclassics.com/1980-opel-manta-20s-for-sale/

      Wat zeggen de kenners over deze Manta. Zijn er zaken niet origineel en wat zijn de aandachtspunten?

      #18342269
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        knappe wagen, zo op een foto.

        originaliteit zit bij deze wagen wel goed, enkel de gemonteerde voorspoiler
        is naar mijn inziens, wel origineel voor de opel manta (GT/E) maar niet voor deze.
        maar maakt het aanzicht van de wagen er niet minder van.

        bekleding en lak ogen zeer goed.

        vind het wel een stevige prijs voor een CombiCoupe
        maar dat is vaak toch ieder voor het zich.

        bij echte intresse zou ik toch eens gaan kijken, en ervaren hoe dergelijk bolide rijd.

        succes

        #18342270
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          aandachtspunten zijn trouwens met name ROEST!

          roest en plamuur. helaas zijn er toch een boel wagens volgepropt met plamuur.

          bekende plekken van de manta b CC zijn o.a.
          *kriksteunen (met name voor)
          *plaat onder de accu ( accubak)
          *plaat onder de ruitenwisvloeistof tank
          *chassisbalken – daar waar de vooras gemonteerd zit aan de balken dmv dikke bout, thv kriksteun
          *kofferbak bodem en randen
          *dorpels vooral het begin en eind
          *onderzijde portieren
          *plaatwerk thv de koplampen achter de voorscherm
          *a stijl achter voorscherm
          *nabij voetruimte links en rechts achter de paneeltjes
          *bodemplaat opzich

          hele lijst.. maar nogmaals, verwacht bij deze wagen geen ernstige gebreken aangaande roest

          #18342290
          gcge
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 April 2017

            [quote quote=18342269]knappe wagen, zo op een foto.

            originaliteit zit bij deze wagen wel goed, enkel de gemonteerde voorspoiler
            is naar mijn inziens, wel origineel voor de opel manta (GT/E) maar niet voor deze.
            maar maakt het aanzicht van de wagen er niet minder van.

            bekleding en lak ogen zeer goed.

            vind het wel een stevige prijs voor een CombiCoupe
            maar dat is vaak toch ieder voor het zich.

            bij echte intresse zou ik toch eens gaan kijken, en ervaren hoe dergelijk bolide rijd.

            succes

            [/quote]

            Dank je voor je reactie. Ik heb de folders van 1979/1980 bekeken maar zie weinig verschil tussen de voorspoiler van de gt/e en de Berlinetta. Wat zijn de exacte verschillen.

            Wat is een normale prijs voor deze manta? Ik kan weinig vergelijkbare exemplaren terugvinden dus het is al snel “wat de gek er voor geeft” Een richtprijs is dan toch wel handig

            #18342302
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              De stevige prijs, komt vooral door de staat waarin deze verkeerd. Enkel is deze overgespoten, dus het zou zomaar kunnen dat er toen laswerk is verricht wat nu niet zichtbaar is maar wel voor de nodige roest kan gaan zorgen. Zeker als je de foto’s nauwkeurig bekijkt zit er toch her en der roest waar ik even op zou letten. (Binnenkant voorschermen in de motorruimte, koplamp rechtsvoor en ik vermoed beginnende roest onderkant deuren.

              #18342399
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                [quote quote=18342290]

                knappe wagen, zo op een foto.

                originaliteit zit bij deze wagen wel goed, enkel de gemonteerde voorspoiler
                is naar mijn inziens, wel origineel voor de opel manta (GT/E) maar niet voor deze.
                maar maakt het aanzicht van de wagen er niet minder van.

                Dank je voor je reactie. Ik heb de folders van 1979/1980 bekeken maar zie weinig verschil tussen de voorspoiler van de gt/e en de Berlinetta. Wat zijn de exacte verschillen.

                Wat is een normale prijs voor deze manta? Ik kan weinig vergelijkbare exemplaren terugvinden dus het is al snel “wat de gek er voor geeft” Een richtprijs is dan toch wel handig

                [/quote]

                een duidelijke richtprijs staat bij de wagen vermeld..
                zoals ik al melde, vind ik m wat stevig..
                maar je geeft zelf al aan, het is maar net wat de gek er voor geeft..

                omtrend de spoiler,
                mijn documentatie geeft deze alleen weer op de GT/E
                persoonlijk is hij mij ook enkel bekend als in de volksmond genoemde GT/E spoiler, vandaar mijn eerdere opmerking.

                het Berlinetta pakket bestond (aldus mijn documentatie) uit het volgende:

                *verlours tapijt zowel voorin, achterin, kofferbak, hoofdsteunen als op de hoedenplank
                *speciale deurbekleding
                *4 spaaks sportstuurwiel
                *zonneklep, hemelbekleding, tapijt en middenconsole in harmoiërende kleur
                *type plaatje “berlinetta”
                *chroom uitlaatsierstuk
                *kaartenvak in linker portier
                *extra geluidsisolatie

                uiteraard kon men hier vroeger opties bij kiezen.. zoals wel of geen opendak ectc. wel of geen spoilertje
                maar ook deze opties kunnen door de tijd eens gemonteerd zijn.. en hoe ver wil je gaan in de noemer “originaliteit” ..

                #18342623
                cruez
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2006

                  En is het wat geworden?
                  Mijn manta was een luxus geen berlinetta en heeft ook deze spoiler, wrs optie.
                  Als het als optie te leveren was, vind ik het zeker geen afbreuk doen aan de auto, integendeel, zoals hierboven ook al vermeld.

                  [quote quote=18342399]

                  knappe wagen, zo op een foto.

                  originaliteit zit bij deze wagen wel goed, enkel de gemonteerde voorspoiler
                  is naar mijn inziens, wel origineel voor de opel manta (GT/E) maar niet voor deze.
                  maar maakt het aanzicht van de wagen er niet minder van.

                  Dank je voor je reactie. Ik heb de folders van 1979/1980 bekeken maar zie weinig verschil tussen de voorspoiler van de gt/e en de Berlinetta. Wat zijn de exacte verschillen.

                  Wat is een normale prijs voor deze manta? Ik kan weinig vergelijkbare exemplaren terugvinden dus het is al snel “wat de gek er voor geeft” Een richtprijs is dan toch wel handig

                  een duidelijke richtprijs staat bij de wagen vermeld..
                  zoals ik al melde, vind ik m wat stevig..
                  maar je geeft zelf al aan, het is maar net wat de gek er voor geeft..

                  omtrend de spoiler,
                  mijn documentatie geeft deze alleen weer op de GT/E
                  persoonlijk is hij mij ook enkel bekend als in de volksmond genoemde GT/E spoiler, vandaar mijn eerdere opmerking.

                  het Berlinetta pakket bestond (aldus mijn documentatie) uit het volgende:

                  *verlours tapijt zowel voorin, achterin, kofferbak, hoofdsteunen als op de hoedenplank
                  *speciale deurbekleding
                  *4 spaaks sportstuurwiel
                  *zonneklep, hemelbekleding, tapijt en middenconsole in harmoiërende kleur
                  *type plaatje “berlinetta”
                  *chroom uitlaatsierstuk
                  *kaartenvak in linker portier
                  *extra geluidsisolatie

                  uiteraard kon men hier vroeger opties bij kiezen.. zoals wel of geen opendak ectc. wel of geen spoilertje
                  maar ook deze opties kunnen door de tijd eens gemonteerd zijn.. en hoe ver wil je gaan in de noemer “originaliteit” ..

                  [/quote]

                  #18342728
                  gcge
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 April 2017

                    Dank jullie voor de uitgebreide reacties. Deze manta valt in de (te?) hoge prijsklasse dus heb afgelopen weken een aantal exemplaren bekeken in de categorie € 2000- €5000. Over het algemeen werd ik daar niet vrolijk van. Is de meeste gevalen alleen een basis om te restaureren is en niet origineel. Ik heb nu echter wel meer inzicht gekregen in dit model.

                    Als ik de kenners moet geloven is deze Manta 5000-6000 waard en hij staat nu te koop voor 7800. Het gat is dus nog te groot.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.