bart-gsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 5,539)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koelvloeistof en Kachel. #18357749
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      aan de bijrijderskant onder je parafaan moet je als het goed is een zwart blok aan treffen met 2 slangen erop..

      als het goed is gaat een van de 2 slangen naar een 3 wegklep ( kachelkraan)

      bij mij was het dat ik de kachel op warm moet houden om de koelvloeistof in het systeem te houden en bij koud lekte het uit de hard plastic 3 weg klep..

      als je het slangetje los haalt met een draaiende motor en aan het slangetje zuigt zodat de klep wat open gaat staan dan langs de klep naar beneden kijken of je het eruit ziet lopen..

      dit was bij mij de boosdoener en zijn wat mij betreft een beetje een zwakke plek…

      heb die van mij vorige week vervangen namelijk…

      In reactie op: Welke onderdelen vervangen van de koppeling? #18357748
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        meest voorgeschreven vervanging is idd Lukof sachs

        in de link staat dat de set bestaat uit de koppelingsplaat,druklager en drukgroep.. dat is voldoende voor de koppeling…

        het vliegwiel is apart… dient wel gecontrolleerd te worden en eventueel vervangen… kunnen vaak dure dingen zijn…

        een Luk 2 massa vliegwiel is 608 euro zonder verzendkosten bij mijnautoonderdelen.nl .. tel dat bij de koppeling samen op en de uren die je voor die dag werk kwijt bent en je zit zo over de 1000 euro

        soms kan een willekeurige niet merk gebonden garage dit uitmelken met het vliegwiel… aangezien die het meeste kost

        een (goede) garage is hier een dag mee bezig als alles volgens plan gaat

        In reactie op: Opel corsa b 1.2 automaat problemen #18355626
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          kun je wel zelf de 1,2 en 3de versnelling selecteren?

          als de bak daarmee wel schakelt.. wellicht dat je bak een keer laten spoelen voldoende moet zijn… aangezien dit nog geen geautomatiseerde handbak is zoals de meeste nieuwere opels hebben

          In reactie op: ABS licht, luid lawaai, olie op wiel #18355576
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            check je as eens bij de homokineten of de stofhoezen heel zijn…

            als die scheuren slinger je het vet erin rond..

            kosten zullen niet zo heel groot zijn als het de stofhoes betreft..

             

            als je homikineet kapot is zul je opzoek moeten naar een nieuwe homokineet of een 2e hands aandrijfas/goed gereviseerd.. die zijn wat duurder maar het vervangen is wel makkelijker dan liggen rotzooien met C-klemmen en 2 tubes vet

             

            let wel op als je deze zelf vervangt dat als je de as los trekt van de versnellingsbak er versnellingsbak vloeistof uit kan lopen…

            In reactie op: stuurnaaf vectra b2 #18355343
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              heb zelf ook een sportstuurtje in me vectra..

              mijn naaf is passend op een corsa b,astra F en kadett E

               

              vectra b1 of b2 maakt in dit geval niet uit..

              wel zul je je stuurlint eruit moeten halen.. want dat gaat niet werken met een stuurnaaf..

              dus je airbaglampje zal gaan branden.. hiervoor kun je een airbagwarning canceller gebruiken.. of gewoon het lampje uit je dashboard halen.. en je claxon zulje anders aan moeten sluiten…

              ik heb door de naaf heen geprobeerd.. geen succes… tijdens straatje keren ging mn claxon af.. dus toen maar naast de radio in een loze knop een extra drukknopje gezet en een speakerdraad naar mn stuurkolom getrokken..

              In reactie op: overstuur uitbreken #18354931
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                een vectra C heeft van z`n eigen onderstuur zoals al een paar keer op het forum aan gegeven is…

                maar verlies van grip achter kan ook zijn door een te harde rubber compound.. zacht rubber heeft meer grip maar slijt sneller..

                heb met m`n vectra B ( ik weet het.. is niet het zelfde) wel een keer gehad dat ik dwars ging.. maar dat kwam door een te harde band… nu ik wat zachtere banden heb is het niet meer voorgekomen…

                 

                bij de vectra c heb je niet 1 het zelfde ESP/abs systeem.. je hebt die waar je je traction controll mee uit kan schakelen.. en een systeem waar dat niet kan.. en dus ook geen knop heeft hiervoor… maar dat moet niet de oorzaak zijn vermoed ik.. die grijp alleen in als je te wild rijdt of moet uitwijken..

                In reactie op: Trillingen in het stuur #18354570
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  het ene apparaat is het andere niet… dus als het ene balanceer apparaat stand 0-0 zegt  kan de andere een afwijken vinden.. zo ook met uitlijnen…

                  heb bij aanschaf van nieuwe banden vanuit een busje waar ze de banden in deden vervangen uit laten balanceren.. vervolgens de wielen uit laten lijnen bij euromaster

                  de wielen trilde daarna nog steeds.. dus wiel weer uit laten balanceren… bleek er toch nog ongeveer 45 gram verschil in te zitten op de voorwielen..

                   

                   

                  ook zou je eventueel bij je stabilisatorstang kunnen kijken of die nog wel verbonden zit aan je draagarmen…

                   

                  In reactie op: Remschijven en remblokken #18354569
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    http://www.fsrs-trading.nl/vectra/vectra-b-1996-2002/remmen/

                     

                    kijk welke de juiste gaten formatie heeft en kijk dan in het lijstje of je auto erbij staat..

                    99% zeker dat dat de juiste is…

                    In reactie op: Lane Departure Warning #18354568
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      zo`n systeem werkt niet op die manier.

                      heb dat systeem ( lane departure) ook op de vrachtwagen…

                      die geeft idd alleen een melding als je uit je rijbaan gaat zonder richting aan te geven… ( vaak een pieptoon of ander irritant geluid door de luidsprekers aan welke kant je de lijn overschrijdt

                      bij richting aangeven zou het systeem tijdelijk uitgeschakeld/onderbroken worden..

                      voor het stoppen/vaart verminderen van een auto bij niet reageren hebben ze  addaptive cruise controll in combinatie met een automatisch noodrem systeem

                       

                      de adaptive cruise controll behoudt de afstand op je voorganger en  en de noodrem maakt een veilige noodstop wanneer er geen reactie komt van de bestuurder ( zowel bij wel of niet bewustzijn) .. mits het systeem dus naar behoren werkt..

                      In reactie op: Motor ombouwen #18353331
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        [quote quote=18353281]Gewoon Corsa C Blok met kop in de B bouwen met alle aanbouwdelen/sensoren etc. van de B. Dan zou het moeten werken.[/quote]

                         

                        ging er om dat de 1.2 uit een b corsa in een C corsa gehangen werd.. de b corsa had schade zoals in het eerste bericht geschreven werdt…

                        dan zit je met meer electra te kijken dan bij een b corsa

                        In reactie op: Luchtfilter leeghalen #18353330
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          kort maar krachtig… nee..

                          zorgt er alleen maar voor dat je filter beter gebruikt worden ipv op een kleine plek waar lucht komt…

                          voor de rest is er geen verschil merkbaar… zowel qua gevoel als qua grafiek bij een meting

                           

                          In reactie op: Motor ombouwen #18353199
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            de corsa b en C zijn motorisch niet het zelfde.. daar gaat het bij de ECU al fout…

                            wel kun je spullen van een B in een andere B hangen..niet in een C..  qua aansturing zijn die totaal anders… waaronder een CIM module wat de corsa B nooit gehad heeft … electrisch gas was een B nooit gehad heeft.. en van de corsa C heb je de z12xe en xep motor.. die je beide niet in de corsa b hebt… althans.. niet die variant..

                             

                            corsa b 1.2 waren er alleen maar in deze 3 soorten

                            X12SZ
                            1.2 i
                            1.196 cm³
                            4-in-lijn
                            8v
                            45 pk
                            88 Nm
                            1993 – 1998

                            C12NZ
                            1.2 i
                            1.196 cm³
                            4-in-lijn
                            8v
                            45 pk
                            88 Nm
                            1993 – 1994

                            X12XE
                            1.2 16V
                            1.196 cm³
                            4-in-lijn
                            16v
                            65 pk
                            110 Nm
                            1998 – 2000
                            de corsa C

                            1.2 16V
                            1.199 cm³
                            4-in-lijn
                            16v
                            75 pk
                            110 Nm
                            2000 – 2004

                            1.2 16V
                            1.229 cm³
                            4-in-lijn
                            16v
                            80 pk
                            110 Nm
                            2004 – 2006
                            Twinport

                             

                            enige wat ik hiermee kan bedenken is een vrij programmeerbare ECU er aan te hangen om een oud type motor met een nieuw type electronica systeem te laten communiceren..

                             

                            hoop dat ik na al deze info toch ergens de goede richting in gegaan ben..

                             

                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              kijk eens bij de drukschakelaars in de deurstijlen waar je deur op drukt als deze dicht gaat… als je de draaiden door verbind of het piepen dan weg gaat…

                              In reactie op: Geen druk meer op koppeling #18353105
                              bart-gsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2012

                                hoi

                                 

                                ja klopt dat je koppeling hydraulisch is… is tegenwoordig best veel..

                                het kan best een kostenpost zijn..

                                vaak omdat je druklager i.c.m. koppeling,drukgroep ( eventueel vliegwiel bij een dubbelmassa als die versleten is)

                                en de versnellingsbak moet er daarvoor af..

                                dus zeker een dag of 1 a 2 werk bij een algemene garage…

                                 

                                ik heb bij mij de druklager en koppeling laten vervangen.. koppelingskit was 400 euro.. en nog een 450 euro voor het inbouwen bij een bekende van mij met een werkplaats.. maar hij was hier toch wel een dag of 2 mee bezig..

                                als het goed is zit het potje van de koppeling ook samen met je remmen.. dus hiermee bedoel ik dat de remmen en de koppeling de zelfde DOT 4 remvloeistof gebruiken.. deze zal denk ik ook leeg zijn ( kun je tevens controlleren)

                                In reactie op: Pook gaat in achteruit zonder de knop te gebruiken. #18352482
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  kijk eens of je je pookhoes omhoog kan trekken… ( vast wel)

                                  en kijk eens of er aan de pook het nokje afgebroken is wat je achteruit blokkeert..

                                  anders vermoed ik dat ze de stang of kabels moeten stellen..

                                  tevens kun je kijken of je speling op de bal van de pook hebt ( dat draaipunt). is nog wel eens een kwaaltje..

                                  hiervoor is via ebay een revisie kit beschikbaar.. of via de dealer of M-tech een nieuw pookmechanisme wat je met 4 moertjes vast zet aan je auto…

                                  In reactie op: Temperatuur Signum loopt op bij stationair. #18351967
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    klopt.. maar je waterpomp begint dan wel harder te draaien dus stroomt je koelvloeistof harder rond… en als je motor goed warm wordt gaat je koelventilatoren aan slaan en gaat je thermostaat verder open staan…

                                     

                                    In reactie op: Temperatuur Signum loopt op bij stationair. #18351962
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      is nogal logisch dat de temperatuur oploopt…

                                      als je stil staat gaat er geen rijwind door de radiateur… dus wordt je koelvloeistof die er doorheen stroomt niet (goed genoeg) gekoeld…

                                      wanneer je gaat rijden krijg je dat weer wel..

                                      enige waar je dan op moet letten is dat de temperatuur niet te abrupt van koud naar warm gaat of alleen op koud blijft staan..

                                      dan kan je thermostaat vast zitten of kapot zijn waardoor er niet voldoende ( te warm) of te veel koelvloeistof ( te koud) door komt…

                                       

                                      In reactie op: Melding check oliepeil weghalen met Opcom #18351867
                                      bart-gsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2012

                                        ik zou deze melding niet laten verwijderen..

                                        straks staat je niveau echt laag en krijg je geen melding..

                                        als je die melding hebt terwijl er voldoende olie in zit zou je eventueel kunnen kijken of de sensor in je carterpan niet kapot is… die geeft immers het signaal door..

                                        In reactie op: Astra G Station 2.2 16v Motor Upgrade? #18351835
                                        bart-gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2012

                                          http://www.courtenaysport.co.uk/tuning/info_5.html

                                           

                                          kijk eens op deze site voor eventuele ideeën…

                                          In reactie op: vervangen xenon vectra B #18351648
                                          bart-gsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 July 2012

                                            heb zon blokje achter op mn xenon lamp zitten waar op staat “caution high voltage”.. is niet echt een stekker te noemen… althans.. niet in halogeen termen…

                                            lol.. idd kan zijn… haal denk ik de xenon van de vrachtwagen en m`n eigen auto door elkaar..

                                            beide hebben de zelfde lampmaat.. d2s.. alleen bij de vrachtwagen heb ik een plaatje waar de lamp in moet en die zit vast met een beugeltje..

                                            dus dan heeeeeeel zeker zijn dat jij gelijk hebt…

                                            In reactie op: vervangen xenon vectra B #18351574
                                            bart-gsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 July 2012

                                              zijn idd d2S lampen… geen d2R.. die zijn voor een aftermarket gebruik….

                                              voor de bijrijders koplamp:

                                              zwarte dop achter op de koplamp los halen

                                              balast eraf draaien ( zit met een klik vast:

                                              beugeltje er kompleet uit pakken ( zijkanten indrukken en alle 2 naar links of rechts duwen om los te halen)

                                              en dan kun je de lamp eruit pakken..

                                               

                                              bestuurders zijde in ongeveer het zelfde.. alleen kan de accu in de weg staan als je iets meer ruimte wil hebben…

                                              ik had deze dus eruit gehaald..dan kon ik ook zien wat ik deed…

                                               

                                              en dan weer het zelfde in omgekeerde volgorde voor vast maken…

                                               

                                              was met 10 a 15 minuten gefixt…

                                               

                                              In reactie op: Klepdeksels vervangen toch lekkage #18351573
                                              bart-gsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 July 2012

                                                om wat voor motor gaat het??

                                                 

                                                bij de v6 is het namelijk raadzaam als de kleppendeksels krom trekken en gaan lekken deze te vervangen voor de metalen varianten van de vectra b v6…

                                                bij de 4 cilinders kun je kijken of de pakking goed zit… vaak kan de pakking uit de vorm komen rond de nokkenassen uitsparingen. die kun je idd met een beetje vloeibare pakking aan elkaar “lijmen” zodat het met het plaatsen van de klappendeksel de pakking op z`n plek houdt…

                                                In reactie op: Piepend geluid in de buurt van multi riem/ spanrol #18351432
                                                bart-gsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 July 2012

                                                  klopt..

                                                  ik had het filmpje niet bekeken.. kon ik op m`n telefoon niet goed openen…

                                                  maar beide kunnen idd piepen.. alleen de 2 geluiden kun je wel uit elkaar houden

                                                  :applause02:

                                                  In reactie op: Piepend geluid in de buurt van multi riem/ spanrol #18351365
                                                  bart-gsi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2012

                                                    kunt ook kijken naar de staat van de riem.. als er droogte scheurtjes in staan is deze toe aan vervanging.. en dient dan ook met de spanrol vervangen te worden als deze al een lange tijd aan de motor gemonteerd zit…

                                                    simpele test om te kijken of het geluid van de riem of spanner komt.. smeer een beetje vaseline op de riem…

                                                    als het piepen stopt dan komt het geluid van de riem… niet van de spanner..

                                                    kan dan zijn dat de riem versleten is en dan begint te slippen over de spanner..

                                                    In reactie op: Plotseling helemaal geen remdruk meer #18350575
                                                    bart-gsi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 July 2012

                                                      dure reparatie idd.. had voor dat geld een complete  remmerij vervangen.. blokken, schijven enzo..

                                                      eens kijken op het factuur wat de onderdelen kosten en hoeveel uur ze ermee bezig geweest zijn..

                                                      de gevlochten RVS remleidingen kosten tussen de 80 en 130 euro rondom .. prijs verschil is afhankelijk of je trommels of schijven hebt achter…

                                                      dus dan zou de rest uren zijn voor ontluchten.. remvloeistof kost een 10tje voor een grote halve liter fles bij broekhuizen e.d.

                                                      aangezien er geen harde leidingen vervangen zijn..

                                                       

                                                      vloeistof hoeft niet ïngeremt” te worden… als je remsysteem ontlucht is zit de vloeistof al op de goede plek en hopelijk zonder luchtbubbels…

                                                      die lucht bubbels geven je een slecht gevoel met remmen..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 5,539)