ABS licht, luid lawaai, olie op wiel

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel ABS licht, luid lawaai, olie op wiel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355575
    LanderV
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2014

      Hallo opel-forum leden,

      Gisteren begon na een 100-tal meter het ABS licht van mijn Opel Astra-H 2008 te branden.

      Vandaag maakte mijn auto plots een luid lawaai (niet tijdens het remmen), klinkend als iets dat ergens haperde/sleepte. In minder dan een minuut werd het luider tot het plots klonk of er een stuk metaal loste en zijn eigen weg ging… Ik heb in mn spiegels geen stukken zien vliegen. Daarna was het geluid weg.

      Thuis zag ik zwarte olie spetters op de velg van mijn rechtervoorwiel. Achter de remschijven is hoogst waarschijnlijk de bron van die spetters te zien: een grote ophoping zwarte olie.

      Het is moeilijk om op die plaats te focussen met mijn camera, maar ik hoop dat het toch te zien is:

      IMG_20180430_205247

       

       

      Wat zou dit zijn? Is het gevaarlijk om nog verder te rijden, tot ik een afspraak kan maken met de garage?

      Het is al een redelijk oude wagen (200.000 km’s) waar al redelijk wat problemen mee geweest zijn. Zou dit een grote kost zijn om te herstellen? Of kijk ik beter uit naar een nieuwe wagen?

       

      Alle input is welkom!

      #18355576
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        check je as eens bij de homokineten of de stofhoezen heel zijn…

        als die scheuren slinger je het vet erin rond..

        kosten zullen niet zo heel groot zijn als het de stofhoes betreft..

         

        als je homikineet kapot is zul je opzoek moeten naar een nieuwe homokineet of een 2e hands aandrijfas/goed gereviseerd.. die zijn wat duurder maar het vervangen is wel makkelijker dan liggen rotzooien met C-klemmen en 2 tubes vet

         

        let wel op als je deze zelf vervangt dat als je de as los trekt van de versnellingsbak er versnellingsbak vloeistof uit kan lopen…

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.