Lane Departure Warning

Forumindex Forums Modellen Grandland X Lane Departure Warning

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354561
    Roland Bergsmidt
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 December 2017

      Gek genoeg werkt het systeem perfect als je bij kennis bent! Echter werkt het niet mocht je buiten bewustzijn raken. Vannacht (04:00 zonder overig verkeer) even gecheckt wat er gebeurd als je het systeem zijn werk laat doen. Nadat je een paar keer bent gecorrigeerd begint het systeem te piepen met de mededeling op het dashboard ‘het stuur over te nemen’. Hierna wordt helaas het Lane Departure systeem uitgezet en  rijd je dus gewoon de rijstrook uit! Eigenlijk is dit niet zo handig als je de auto op cruise control hebt staan en je bent buiten bewustzijn geraakt. De auto behoudt gewoon zijn snelheid en in dit geval ging ik van rijbaan 1 naar 5 op de A2. (. Ik vind het best wel onprettig dat het Lane Departure systeem niet minimaal de cruise control eraf haalt en meer signalen geeft voor de veiligheid. Het zou pas perfect zijn als de alarm lichten aangaan en de snelheid wordt verminderd en de auto stopt als je niet adequaat reageert! Het lieft op de vluchtstrook! LOL

      #18354568
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        zo`n systeem werkt niet op die manier.

        heb dat systeem ( lane departure) ook op de vrachtwagen…

        die geeft idd alleen een melding als je uit je rijbaan gaat zonder richting aan te geven… ( vaak een pieptoon of ander irritant geluid door de luidsprekers aan welke kant je de lijn overschrijdt

        bij richting aangeven zou het systeem tijdelijk uitgeschakeld/onderbroken worden..

        voor het stoppen/vaart verminderen van een auto bij niet reageren hebben ze  addaptive cruise controll in combinatie met een automatisch noodrem systeem

         

        de adaptive cruise controll behoudt de afstand op je voorganger en  en de noodrem maakt een veilige noodstop wanneer er geen reactie komt van de bestuurder ( zowel bij wel of niet bewustzijn) .. mits het systeem dus naar behoren werkt..

        #18354994
        koenwar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 February 2018

          ik vroeg me af of het normaal is dat dit systeem eigenlijk nooit piept en alleen corrigeert?

          #18354995
          Roland Bergsmidt
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 December 2017

            Na een aantal keer corrigeren begint hij te piepen en schakelt dan uit! Helaas is dit niet handig als je onwel geworden bent en je hebt cruise control aanstaan.

            #18355056
            Astroide01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2011

              Hang eens een aanhanger of fietsendrager aan je trekhaak . . . dan werkt het systeem helemaal niet meer  :cry: Evenals je achteruitrijcamera, die wordt dan ook lekker uitgeschakeld  :tongue-out:

              #18355057
              Boefjes
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 April 2018

                Bij ons corrigeert het niet maakt alleen een piepje.

                maar misschien ligt dat aan het online pakket in plaats van de innovation.

                Of moet ik zelf de handen van. Het stuur doen??

                #18356181
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  Lijkt me logisch met een caravan of paardentrailer achter de auto dat de achteruitrijcamera niet werkt. Wat zie je met een caravan er achter? De voorkant van je caravan. En ja wat cruise control betreft, word je onwel,dan helpt er niks meer. En crash je, dan belt On-star als ze geen contact met je krijgen 112 voor je. Als iedereen van tevoren wist wat er allemaal kon gebeuren, dan ging je soms niet meer van huis! Gewoon wakker blijven, en word je onwel? Dan zsm op de vluchtstrook.

                  #18356183
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    @Roland Bergsmidt, In de lucht blijft een vliegtuig ook op auto-piloot doorvliegen als de 2 piloten tegelijk in de cockpit onwel worden. Daarom vliegen ze voor de zekerheid/veiligheid met z,n tweeën. Je kan nu eenmaal niet alle mogelijke risico,s uitsluiten. Ook een autofabrikant niet.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.