Opel corsa b 1.2 automaat problemen

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa b 1.2 automaat problemen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355618
    Bremovic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2018

      Hallo,

       

      Ik heb sinds 2 maanden een Opel corsa b 1.2 automaat uit 2000 maar nu wil hij de afgelopen weg als ik weg rij naar het werk niet harder dan 20 km per uur  :-(

       

      Naar garage geweest om hem te laten uitlezen maar daar kom het systeem mijn gegevens van de auto niet eens vinden :-(

       

      Maar nu is mijn vraag wat kan het probleem zijn dat mijn auto niet harder dan 20 wil! Naar 2 a 3 keer weer in de D te zetten kan ik wel gewoon weer rijden.

       

      Heb geen zin om honderden euro’s uit te geven aan reparaties namelijk.

       

      Mvg Thom

      #18355624
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Vervelend dat ze de auto niet konden uitlezen.

        Raad je aan om de auto nogmaals misschien ergens anders proberen uit te lezen.

        Gaat er wel een oranje tandwielje branden als het proberen zich voordoet?

        Zomder uitlezen blijft het gissen maar zou een (zeer) vervuilde selector schakelaar kunnen zijn.

        Hier op het forum is eerder uitgelegd hoe deze kan worden schoongemaakt.

        #18355625
        Bremovic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2018

          [quote quote=18355624]Vervelend dat ze de auto niet konden uitlezen. Raad je aan om de auto nogmaals misschien ergens anders proberen uit te lezen. Gaat er wel een oranje tandwielje branden als het proberen zich voordoet? Zomder uitlezen blijft het gissen maar zou een (zeer) vervuilde selector schakelaar kunnen zijn. Hier op het forum is eerder uitgelegd hoe deze kan worden schoongemaakt.[/quote]

          Er gaat geen oranje tandwieletje branden.

          Ik zal eens kijken of ik hem ergens anders kan laten uitlezen

          #18355626
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            kun je wel zelf de 1,2 en 3de versnelling selecteren?

            als de bak daarmee wel schakelt.. wellicht dat je bak een keer laten spoelen voldoende moet zijn… aangezien dit nog geen geautomatiseerde handbak is zoals de meeste nieuwere opels hebben

            #18355627
            Bremovic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2018

              [quote quote=18355626]kun je wel zelf de 1,2 en 3de versnelling selecteren? als de bak daarmee wel schakelt.. wellicht dat je bak een keer laten spoelen voldoende moet zijn… aangezien dit nog geen geautomatiseerde handbak is zoals de meeste nieuwere opels hebben[/quote]

              Vanmorgen weer last van gehad en dat geprobeerd wat je zei maar dat werkt ook niet :help:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.