Geen druk meer op koppeling

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Geen druk meer op koppeling

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353078
    Andy2018
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2018

      Hoi allen,

      Ik rijd sinds een klein half jaar met veel plezier een Opel Zafira uit 2007. Het is een handgeschakelde (6 versnellingen) diesel (1.9 CDTI 150 PK).

      Vanmorgen viel echter tijdens het rijden de druk weg van de koppeling. Nou heb ik zelf niet heel veel verstand van autotechniek(dus vergeef me als ik niet de juiste termen gebruik :-) ) maar de beste man van de ADAC (ik woon in Duitsland) wist me te vertellen dat waarschijnlijk 1 van de 2 druk cylinders kapot was. Nadat de auto met de auto ambulance thuis was afgezet concludeerde hij nog dat het de drukcylinder moest zijn die bij of in de versnellingsbak zit, daar er vloeistof op de trailer lag.

      Mijn vraag is nu; heeft deze Opel Zafira de drukcylinder in of bij de versnellingsbak en aan welke kosten moet ik (indicatie uiteraard) denken om dit te laten repareren ?

      groet,

      Andy

      #18353105
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        hoi

         

        ja klopt dat je koppeling hydraulisch is… is tegenwoordig best veel..

        het kan best een kostenpost zijn..

        vaak omdat je druklager i.c.m. koppeling,drukgroep ( eventueel vliegwiel bij een dubbelmassa als die versleten is)

        en de versnellingsbak moet er daarvoor af..

        dus zeker een dag of 1 a 2 werk bij een algemene garage…

         

        ik heb bij mij de druklager en koppeling laten vervangen.. koppelingskit was 400 euro.. en nog een 450 euro voor het inbouwen bij een bekende van mij met een werkplaats.. maar hij was hier toch wel een dag of 2 mee bezig..

        als het goed is zit het potje van de koppeling ook samen met je remmen.. dus hiermee bedoel ik dat de remmen en de koppeling de zelfde DOT 4 remvloeistof gebruiken.. deze zal denk ik ook leeg zijn ( kun je tevens controlleren)

        #18353604
        Andy2018
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 February 2018

          De schade bleek uiteindelijk mee te vallen. Het kunststof koppelstuk op de bak richting het koppelingspedaal was gaan lekken. Vervangen, vloeistofbijvullen en ontluchten en we reden weer !

           

          #18353606
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, Andy2018

            Dan mag je echt in je handjes klappen, :applause01: en heb je veel geluk!! :happy02: dat dit alleen het probleem was. :applause02:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.