Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Haasje17, ik heb je gisteren een PB gestuurd.
(geen reply op je bericht kunnen geven want op de één of andere manier werkt de reactie button niet in mijn browsers).Ik had verwacht dat goed spoelen en daarna vullen met G12+ veilig zou zijn omdat vanaf 2001 de Astra G overgegaan is naar G12+.
Bedankt voor je antwoord Tomtom99, G11 was en blijft het dan.
Het lijkt er op dat in heel Europa dit onderdeel niet voorradig is. Ook aftermarket is het nieuw niet op voorraad.
Echter hier heb ik er eentje nieuw gevonden (de laatste):
amazon.de/GM-55599948-Turbocharger-Stellmotor-Magnetventil/dp/B0987T4D67
Die moet je dan wel in Duitsland laten bezorgen. Je hebt logistieke bedrijven waar je dat dan naar toe kan laten zenden die dat dan weer voor jou ompakken en naar je adres in Frankrijk sturen (tegen vergoeding uiteraard). Zelf even zoeken welke logistiek dienstverleners in Duitsland dat voor je kunnen doen.
https://www.deepl.com/translator > erg goede vertaalmachine
In Frankrijk deze: https://www.bresch.com/ref-55599948
Bel Brezan.nl of Feer.nl op in NL en als ze het hebben laat ze het opsturen naar Frankrijk.
Gebruikt onderdeel kopen, kan je wel weer verder rijden:
https://www.ebay.fr/itm/144404985757
https://ovoko.fr/les-pieces/nar18755-55599948-opel-mokka-x-electrovanne-turbo
https://www.autoteile-markt.de/oenummer/55599948
Je kan ook op onderdelenlijn.nl een oproep doen.
@mods: Het lijkt wel of er steeds meer van dit soort bogus topics komen van mensen (bots?) die de Nedelandse taal niet machtig zijn.
Je geeft zelf al een mogelijke oorzaak (polariteit omgekeerd). Of de stekker überhaupt wel verkeerd aangesloten kan worden weet ik niet.
Een andere oorzaak is dat er iets voor de ventilator zit of dat de fan een andere vorm of diameter heeft dan origineel.
@mods: ik zie al een paar reacties met 1e postings van nieuwe leden waar geen touw aan vast te knopen is (slecht Nederlands met een vertaalmachine) of, zoals dit bericht, en een totale onzinvraag.
11 augustus 2022 om 11:27 In reactie op: Help! Storing elektrisch aandrijfsysteem Opel Corsa #18476336Je Opel is een Stellantis produkt (voorheen PSA).
Kijk of er bij de Peugeot 208 (e.d.) soortgelijke problemen zijn.
De auto laten uitlezen op foutcodes en vandaar verder gaan.
11 augustus 2022 om 11:21 In reactie op: Grommend geluid bij het indrukken van het koppelingspedaal #18476333wellicht druklager
Even een andere benadering:
Je hebt de auto nog maar zeer recent en bij aankoop moet het voertuig voldoen aan de conformatiteitsvereiste.
https://www.juridisch-advies-boonstra.nl/non-conformiteit/
(bijvoorbeeld daar kan je verder advies inwinnen. En nee, ik ben op geen enkele manier verbonden met Boonstra juridisch advies)
Nu je dit technische mankement hebt vlak na aankoop, is er misschien sprake van non-conformiteit:
Misschien kan je de koop ongedaan laten maken, of de verkoper het mankement voor zijn rekening laten oplossen.
Of was je bij aankoop al op de hoogte van dit gebrek en heb je er mee ingestemd? Dan heb je natuurlijk geen recht van spreken.
Het is niet mijn bedoeling verder hierover in discussie te gaan.
Ik wil alleen je hierop wijzen dat je naast je technische, ook je juridische hoed op kan zetten.
En je daarmee hopelijk op het voor jou juiste spoor te zetten.
Vraag nog bij twee goede bedrijven een prijsopgave, dat is de kortste klap.
Vriendelijk bedankt als je de uitkomst met prijs hier wilt posten.
P0171 kan vele oorzaken hebben.
Misschien staat de nokkenas niet meer op tijd?
Ik zou er maar niet meer mee rijden en de Wegenwacht bellen (als je daar lid van bent mag je bij het juiste abonnement om advies vragen en als je daar niet uitkomt dan sturen ze iemand langs om te kijken of je nog kan rijden). En anders je garagist bellen voor overleg.
Dit is niet iets om mee te gaan rijden!
Om e.e.a. uit te sluiten zou je de multiriem nog los kunnen halen en dan starten om te horen of het getik dan weg is. Wanneer het getik er nog is, dan gelijk motor uitzetten, dan zit het getik in het motorblok. Als het getik weg is, dan zit het in bijvoorbeeld dynamo of aircopomp.
Ja, probeer het nog een keer uit te leggen wat je wilt en dan in begrijpelijk Nederlands.
https://www.deepl.com/translator
Misschien valse lucht.
Spuit eens bij koude motor remmenreiniger op het inlaatspruitstuk (daar waar het inlaatspruitstuk op de cilinderkop aansluit).
Geef a.u.b. aan welke motor(code) je auto heeft. Dan krijg je misschien eerder een reactie.
Verhaal komt op mij vrij chaotisch over. Beschik je over sleutelervaring?
Zo niet, je auto met verhaal bij bijvoorbeeld een Bosch Car Service ter second opinion aanbieden.
Simpele klus. Kijk voor onderdeelnummers en afbeeldingen van onderdelen voor jouw auto op https://7zap.com/en/catalog/cars/Opel/brand/33/0
Op de X16SZR is het onderdeelnummer van de O-ring: 1972943
Zie nr 8 >>>
3 maart 2019 om 14:22 In reactie op: Bi-fuel modellen Astra H en J wel/niet een goed idee? #18364362nog steeds geen reactie…
Het is wel erg tam geworden.
Is er soms een ander Opel forum waar velen naar toe zijn gegaan?
Zelfs Wim-V6 is hier al twee jaar niet meer!
Opel Astra G 1.6 8-klepper uit 2000 heb ik met opcom v1.45 de sleutels ooit eens van ingeleerd.
Bij de Corsa van 2001 zou het ook moeten lukken, maar garantie kan ik natuurlijk niet geven. Als het goed is kan je wel een manual vinden over sleutels inleren. En zo moeilijk is het menu in opcom nou ook weer niet, dus je komt het vanzelf tegen.
Tenminste, als je opcom software lekker loopt. Inmiddels na tig updates in Windows 10 vertoont mijn opcom wat bugs en kan ik niet meer inleren. Dus moet ik ff aan de slag om mijn, inmiddels oude want uit 2013, opcomkabel goed te laten communiceren met de ECU van de auto.
Ik moet het nog uitvoeren, de opcom software moet ik upgraden naar een iets nieuwere versie (maar niet te nieuw, want heb v1.45 kabel).
Hopelijk heb je voldoende info zo. Zorg ervoor dat je drivers goed zijn geïnstalleerd zodat je onder windows 10 connectie hebt met de opcom V2. Genoeg info hier op het forum how to. Succes!
Bedankt Opel-Mark voor je reactie en correctie. Weer wat geleerd, ik wist dat niet van de 1.4
5 februari 2019 om 16:23 In reactie op: Bi-fuel modellen Astra H en J wel/niet een goed idee? #18363689Bedankt voor je reactie.
Hopelijk leest een Bi-fuel kenner mee en kan er een antwoord op geven.
Welke modificaties er zijn toegepast en de motor is interessant om te weten evenals welke LPG-installatie / LPG-ECU.
Moet wel mogelijk zijn om een sleutel in te leren voor je auto, mits je opcom hebt en dat werkt natuurlijk.
Je hebt nog geen opcom?
5 februari 2019 om 15:34 In reactie op: Opcom kan driver niet installeren onder Windows 10 #18363686Beste lezer, problemen met installeren van OpCom onder Windows 10 is hier een terugkerend fenomeen.
Onder Windows 10 werkt OpCom dan niet, omdat een officiële handtekening van de drivers ontbreekt en dat pikt Windows 10 niet. Dus geen communicatie mogelijk tussen de Opcom software en de ECU van de auto middels de OBD2/USB stekker.
Om de drivers wel succesvol te installleren op Windows 10, moet je dus in een dieper gelegen menu toestemming geven aan Windows 10 om een driver te installeren zonder handtekening.
Dat is eenvoudig, iedereen kan het. Als je de volgende HOW-TO volgt, welke hier op het forum staat, dan moet het goed gaan:
Ben er al even mee bezig geweest om mijn op-com op Windows 10 te krijgen maar het is gelukt.
In apparaat beheer komt (na dat je de op-com in de laptop hebt geplugt) de melding OP-COM USB V2 te staan.
Als je hem wilde bijwerken komen de problemen te voorschijn.
Automatisch of handmatig lukt bijde niet.Wat te doen om hem werkend te krijgen:
Ga naar instellingen,dan naar bijwerken en beveiliging.
Klik links op systeemherstel.
Scrol naar onder naar geavanceerde opstartopties en klik op nu opnieuw opstarten.Je pc zal nu reboote……
Dan kom je in een blauw scherm met “kies een optie”
Kies probleem oplossen.
In dat menu kies je geavanceerde opties.
Kies in het volgende menu opstart instellingen.
Nu klik je op ” opnieuw opstarten”
Pc reboote weer en je komt ook weer terug in een blauw menu.
Kies daar voor optie 7 dus gewoon 7 drukken
Nu gaat je pc volledig reboote en je kunt je pc weer gewoon gebruiken.Plug nu je opcom in je laptop en het stuurapparaat worden geïnstalleerd.
Ga weer naar apparatenbeheer en klik op bijwerken van je op-com met je rechter muisknop.
Als alles goed is is de driver nu geïnstalleerd op je pc.Dirkjan
Bij de laatste stap van het bijwerken van de Op-com met de rechtermuisknop, zorg ervoor dat je toegang hebt tot een directory met de juiste drivers (deze staan bijv. op je HDD/SSD). Laat Windows 10 zoeken in deze directory (en niet op het www!). Windows 10 installeert dan automatisch deze drivers.
Als je bovenstaande handleiding niet begrijpt, vraag dan een vriend of vriendin met meer pc-skills om e.e.a. te fixen.
Hopelijk weet iedereen nu deze oplossing voor dit Windows 10 driverprobleem te vinden. Veel succes.
Alle credits voor de bedenker, forumlid D.J.R :applause01:
EGR eraf halen en schoonmaken. Het beste ook nog afdoppen.
Voor how to kan je hier op het forum kijken en het www (youtube!)
Throttlebody / gasklephuis + sensoren (map en maf) schoonmaken is ook een aanrader, al heeft dat niet met jouw probleem te maken.
Dat is puur preventief. De sensoren alleen met speciale maf sensorspray schoonmaken, nooit met brakecleaner of carburetorcleaner.
Als jouw voeruig een stappenmotor heeft (ik denk het, maar weet het niet zeker) dan dat ook preventief schoonmaken.
Zo weet je genoeg om verder te komen
26 januari 2019 om 14:32 In reactie op: Bi-fuel modellen Astra H en J wel/niet een goed idee? #18363453Heb ik mijn vraag in het verkeerde topic, of is het op dit forum wel erg rustig geworden?
150 euro voor een thermostaat?!
Wow, een onderdeel van een tientje voor zo’n vette prijs…
-
AuteurBerichten