Help! Storing elektrisch aandrijfsysteem Opel Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Help! Storing elektrisch aandrijfsysteem Opel Corsa

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18474386
    Aelynx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2022

      62ADB97A-A24B-4F1F-A345-D5CFCF1EE7B9Help!

      De elektrische Opel Corsa van werk heb ik zojuist volgeladen aan de laadpaal. De auto start op, maar zodra ik op het aan uit knop druk om een ‘ready’ te krijgen, blijft het hangen. Ik krijg aan de linkerkant een rode driehoek met uitroepteken en op m’n dashboard zie ik een icoontje van een rode auto met daarin een rood uitroepteken. Er staat ook: “storing elektrisch aandrijf systeem, raadpleeg het boekje”. Zodra ik het boekje open, staat er “schakel hulp in”. Ik heb Opel pech hulp gebeld, maar zij kunnen me niet verder helpen. Ze zeggen dat ik de leasemaatschappij moet bellen, echter is deze nu dicht. Ik heb een paar keer de auto met moeite aan en uit gezet en ook geprobeerd om het weer aan de laadpaal op te laden, maar tevergeefs.

      Kan ik zelf het aandrijfsysteem resetten? Of wat kan ik nu doen?

       

      #18476336
      Astra G X1.6SZR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2013

        Je Opel is een Stellantis produkt (voorheen PSA).

        Kijk of er bij de Peugeot 208 (e.d.) soortgelijke problemen zijn.

        #18477621
        LiaHuisman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2022

          Hoe is dit opgelost?? Wij hebben dit nu in de Mokka E van 2 wk oud… Opel assistance geeft aan moet naar dealer getransporteerd…

          #18486041
          gerardoostveen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2022

            Ik zou graag weten hoe deze storingen zijn opgelost. Ik had vanmorgen met mijn mokka e dezelfde melding.

            Gisteravond  had ik mijn mokka opgeladen aan een publieke paal en zonder probleem thuis teruggezet.

            5x geprobeerd de auto aan te zetten met telkens dezelfde melding.

            Opel assistence gebeld, die stuurde de wegenwacht.

            Toen de wegenwacht kwam was het probleem ineens weg. De auto door de garage uit laten lezen en het zou aan mijn laadpaal liggen. ( in dit geval een openbare want ik heb geen eigen oprit). Lijkt me sterk, ik ben gisteren nog naar huis gereden. De storing is momenteel weg maar voor hoelang?

             

            #18508769
            Alfred72
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 February 2023

              Hallo allemaal, Hoewel geen Opel wel een auto van het platform Stellantis. Ik had woensdag de melding dat er een storing is in het elektrisch aandrijfsysteem. De auto deed niets meer. Stellantis stuurt dan eerst ANWB, die kon ook niets doen. Auto afgesleept van de oprit met nogal wat geweld, de voorwielen blokkeerden immers. Handrem kon er gelukkig wel af. Na een paar dagen een telefoontje van de dealer, u bent de auto zeker 3 (!) weken kwijt…. Na 38000 km toch wel een teleurstelling. Achteraf bedenk ik me, en gelukkig ook een foto van gemaakt, dat ik deze melding bij het snelladen ook een keer had. Dit verdween echter vrij snel na nog een keer opnieuw inpluggen. Verder geen aandacht meer aan besteed. Misschien toch wel moeten doen. Dus even een waarschuwing dat het terug kan komen en dan niet meer weggaat. 2 dagen er voor stond ik in een parkeergarage van 2m hoog, ben benieuwd hoe ze de auto er dan uit hadden gekregen. Moet er wel bij zeggen dat de ANWB een krik had die het niet deed (of te weinig capaciteit) waardoor er geen wieltjes onder de voorwielen konden worden geplaatst. Ook ben ik wel benieuwd hoe het diegenen is vergaan die ook een melding hadden. Alvast dank voor jullie reacties.

              #18515460
              Alfred72
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 February 2023

                Inmiddels is de auto terug. Ben ‘m 4 weken kwijt geweest. Het bleek de interne laadunit te zijn. Deze is vervangen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.