thermostaat astra h Z18XE 2005

Forumindex Forums Modellen Astra thermostaat astra h Z18XE 2005

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363425
    Doorntje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 December 2018

      :help: Hoi wie weet welke type thermostaat ik moet hebben voor mijn Opel astra H 2005. En is deze makkelijk zelf te vervangen of te testen of hij nog goed is En hoe weet ik wat mijn temperatuur van de auto is zit geen temperatuurmeter in.

       

      #18363434
      Astra G X1.6SZR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2013

        Met een motorcode (en anders een kenteken zodat men het via rdw.nl kan achterhalen wat voor astra h je hebt) kunnen de forumleden je misschien helpen, zonder wordt lastig.

        Als je een draadloze OBD2 (afhankelijk van je smartphone een BT voor android of wifi voor iOS) hebt kan je deze verbinden met je smartphone en de app Torque gebruiken. Dan kan je o.a. de koelwatertemperatuur zien op je telefoon.

         

        Ben benieuwd waarom je  :help:  hebt gebruikt. Eerder geen reacties gehad op een posting?

        Dit forum was een jaar of wat geleden een stuk drukker in mijn beleving, ’t is wat tam geworden.

        Of is het mijn verbeelding?

         

         

        #18363443
        Doorntje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2018

          Dank je voor de tip.

          Hier nog ter aanvulling mijn gegevens van de auto

          Opel Astra H 1800 Z18XE bj 2005

          #18363447
          john-opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2012

            Actuele Motortemperatuur zie je via verborgen menu op de boordcomputer: motor starten, radio aanzetten, Settings ingedrukt houden tot Beep, met BC knop door menus scrollen tot je T ziet van temperatuur en V (Velocity) van gereden snelheid.

            20190126_134307

            Foutcodes kun je uitlezen met de rempedaaltest. Motor uit, rem en gaspedaal ingetrapt houden, kontakt aan (niet starten). EC Foutcodes verschijnen in je kilometerteller.

            ECN_Errorcode

            Mijn thermostaat is ooit stuk gegaan in het electrische gedeelte, hierdoor knalde een zekering, met een aantal storingen op het uitlaatgas systeem van sensoren die via dezelfde zekering zaten aangesloten, en motor in noodloop. Thermostaat kost ca 150 euro.

            Dealer weet hier soms geen raad mee en adviseert doodleuk je boordcomputer te vervangen.

            Succes

             

            #18363452
            Astra G X1.6SZR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 January 2013

              150 euro voor een thermostaat?!

              Wow, een onderdeel van een tientje voor zo’n vette prijs… :negative:

              #18363455
              john-opel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2012

                Bij mij 150 euro voor thermostaathuis en electrisch gedeelte wat de kortsluiting veroorzaakte. Spullen zijn 2e hands ook te vinden.

                20190126_151518

                #18363456
                Doorntje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2018

                  Dank voor jullie info ben nu meer wijzer geworden. Ga ermee aan de slag. :good:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.