Kokende motor na vervanging expansievat

Forumindex Forums Modellen Mokka Kokende motor na vervanging expansievat

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18475054
    liesje23
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2022

      Goedenavond ik ben nieuw hier, maar ik heb een prangende vraag, omdat ik eea wel héél frappant vind qua gebeurtenis en omstandigheden.
      Ik ben nog in afwachting van het oordeel van de garage, maar kom liever goed beslagen ten ijs als mij iets verweten wordt wat zéker niet mijn schuld is.
      het volgende is het geval:

      vorige week is onze Mokka x bij de dealer geweest voor olie verversing en een airco beurt.
      Tijdens het wachten kwam de medewerker mij vertellen dat het expansie vat beter vervangen kon worden, maar dit was niet op voorraad en is een week later gebeurd. Totale kosten ca. €660. Vandaag heb ik pas voor het eerst de auto weer gebruikt voor een langere rit, maar we waren nog geen 20 minuten onderweg en stonden met een kokende motor.
      Na te zijn weggehaald langs de snelweg bij de dichtstbijzijnde Opel dealer ter reparatie aangeboden en zij vertelden dat de thermostaat defect is.
      Hoe dan? Geen meldingen of vreemde dingen gehad vóór het onderhoud en wel heel toevallig dat dit net gebeurt na het vervangen van dat expansie vat. Alle koelvloeistof was trouwens ook uit het reservoir gelopen. Ik vind het iets té toevallig allemaal.
      Is hier iemand die me eea kan ophelderen, want het geld vliegt m’n zak uit op deze manier en zou lullig zijn als het gewoon iets is wat de monteur niet naar behoren heeft nagelopen.
      bij voorbaat dank voor een reactie.

      #18475719
      Astra G X1.6SZR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2013

        Geef a.u.b. aan welke motor(code) je auto heeft. Dan krijg je misschien eerder een reactie.

        Verhaal komt op mij vrij chaotisch over. Beschik je over sleutelervaring?

        Zo niet, je auto met verhaal bij bijvoorbeeld een Bosch Car Service ter second opinion aanbieden.

        #18475850
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Opzich kan dit soms ook voorkomen als de auto niet goed ontlucht is. Maar als de thermostaat daadwerkelijk defect is kan dit ook voorkomen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.