Egr klep voor Opel Astra H 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Egr klep voor Opel Astra H 2005

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363571
    Medsmontana
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2018

      Hallo,

      ik heb een lampje storing aan in mijn auto Opel Astra H 2005 benzine 1.4, ik heb uitlezen gedaan met computer dat is Egr Klep probleem. Soms lijkt het alsof de motor uit wil gaan.

      Moet ik de klep vervangen?

      Wat adviseer jullie me ? Waar kan ik het kopen?73E675F0-E052-41E1-94E7-CB40300DA520

      #18363601
      Astra G X1.6SZR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2013

        EGR eraf halen en schoonmaken. Het beste ook nog afdoppen.

        Voor how to kan je hier op het forum kijken en het www (youtube!)

         

        Throttlebody / gasklephuis + sensoren (map en maf) schoonmaken is ook een aanrader, al heeft dat niet met jouw probleem te maken.

        Dat is puur preventief. De sensoren alleen met speciale maf sensorspray schoonmaken, nooit met brakecleaner of carburetorcleaner.

         

        Als jouw voeruig een stappenmotor heeft (ik denk het, maar weet het niet zeker) dan dat ook preventief schoonmaken.

         

        Zo weet je genoeg om verder te komen

         

        #18363636
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          deze egr kun je niet afdoppen of uitprogrammeren, en het is een klote egr want het is meer dan een klep die je zo maar kan losmaken, er loopt van alles doorheen, zelf zou ik er niet aan beginnen maar door een garage laten doen.

          Grote kans is ook dat je gasklephuis ernstig vervuild is dus die ook schoonmaken.

          egr

           

          #18363690
          Astra G X1.6SZR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 January 2013

            Bedankt Opel-Mark voor je reactie en correctie. Weer wat geleerd, ik wist dat niet van de 1.4

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.