Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra v6 (1st 1000km)
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 13 juli 2020om 18:28 door Arie Devreeze.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2013 om 22:04 #17254664
Hoi ik ben ico, heb me al voorgesteld in een ander topic.
Ik ga kijken naar een vetra 3.2 v6 van 2004 met 150.000kms.
weet iemand waar op te letten, aankooptips eigelijk
Welke distributie interval heeft zo,n 3.2l.
Ik laat jullie reacties op mij afkomen.Mvg ico
22 januari 2013 om 11:43 #18098149Vectra-C kunnen anderen je veel over vertellen, de V6 motoren is meer mijn ding:
bij deze:
Olie lekkage krukaskeerringen zowel Bak als Distrizijde
Olie lekkege Kleppendeksels, pakkingen vervangen incl deksels
bobine bruggen willen wel eens kapot gaan
Olie in Koelwater is meestal de Warmte wisselaar (oliekoeler)
Onderhoud bij den garage is vrij prijzig, als je het zelf kan, zeker doen..verder zijn deze motoren oer betrouwbaar..
Automaat:
Let ook op automaat olie in de koelvloeistof of andersom, de warmte wisselaar in de radiateur voor de automaatbak koeling wil wel inwendig lekken
doorrijden hiermee kost je een versnellingsbak.dit probleem schijnt na 2005 opgelost te zijn, kijk dus naar de datum op de radiateur..
Vervangings termijn distributie:
90.000km of 6jaar inclusief span en looprollen. waterpomp controleren
Willem
23 januari 2013 om 20:38 #18098150En de vectra station vandaag gekocht en meegenomen.
De auto is van de eerste eigenaar geweest en niet bezuinigd op onderhoud.
Km stand 146000
Nieuwe distributieriem bij 119000
Nieuwe schijven en romblokken rondom
Voor nieuwe veren plus schokdempers
Motor was droog, geen oliesporen.
Koelvloeistof en pot mooi helder.hierbij een linkje heb nog geen foto,s genomen
http://www.hoczeeland.nl/occasions/aanbod/?id=229172&page=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mvg ico
23 januari 2013 om 21:37 #18098151Wouw, da’s een nette wagen :wub
23 januari 2013 om 22:17 #18098152Qua uiterlijk een goede aankoop :)
Veel plezier en veilige kilometers gewenst… :thumbup
24 januari 2013 om 18:00 #18098153foto,s
24 januari 2013 om 18:53 #18098154Mooie Station :thumbup , en zeldzaam ook met 3,2 V6.
24 januari 2013 om 19:39 #18098155AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie Vectra!
24 januari 2013 om 20:58 #18098156Dikke sixpack! :thumbup
25 januari 2013 om 09:59 #18098157Mooi spul. De V6 met handbak is behoorlijk zeldzaam. :thumb
25 januari 2013 om 10:36 #18098158Dank voor jullie reacties.
Fijne auto om mee te rijden, we hebben hem nog niet “echt“ geprobeerd.
En of deze setup V6 met handbak zeldzaam is weet ik ook niet.
om eerlijk te zijn ben niet zo thuis in de opelwereld, daar mijn voorliefde uitgaat naar alfa-romeo.
Maar goed we wilden een gezinswagen met veel ruimte en die heeft de vectra tegenover de 159sw meer dan genoeg.Auto rijden en houden is liefhebberij, emotie, beleving en wat wil je uitstralen.
de vectra met verstand gekocht en voor de beleving een 3.2 gekozen.
Mijn alfa,s kocht ik met emotie en verliefdheid voor het model.We hopen veel plezier aan deze opel te hebben.
Mvg ico
25 januari 2013 om 12:05 #18098159De 3.2 V6 bij Alfa is ook van GM, maar met lichte modificaties. Rijd je toch een beetje Alfa… :thumb ;) :jerry
25 januari 2013 om 12:23 #18098160Idd klopt ja, ook de 2.2 jts is ook GM.
Ik blijf daarom alfa rijden. De 1.8ts 156 en de alfa romeo 75 2.0ts blijven inbezit.
mvg ico
25 januari 2013 om 13:37 #180981611.8 JTS = Z18XER
2.2 JTS = Z22SE / Z22YH
3.2 JTS = Isuzu 3.2 V6 (Z32SE ala antara)Willem
25 januari 2013 om 13:45 #18098162http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=49684&id2=43462″ onclick=”window.open(this.href);return false;
25 januari 2013 om 14:11 #18098163Die italianen persen er toch zo,n 33pk meer uit zo,n torretje.
Met meer koppel
En ook nog zuiniger dan de opel.M,n overbuurman heeft een 156 3.2 gta
De andere buurman ernaast een A4 3.2
Als je die twee hoor draaien, lijk de opel wel een mak lammetje.
Zij hebben een iets lekkerdere roffel in de auspuff.Hmm toch maar eens iets aandoen.
Mvg ico
25 januari 2013 om 16:53 #18098164De Opel V6 is een vrij tam exemplaar inderdaad, valt niet heel veel aan te doen, zonder het rigoreus aan te pakken…
Willem
28 januari 2013 om 09:42 #18098165Was ik zaterdag ff aan de v6 bezig, deed ik de olievuldop los…..
Tot m,n schrik hing die vol met mayonaise (sludge),voelde mijn maag toch ff omkeren.
Het zal toch geen waarzijn dat de koppakking of een schuurtje in de kop zit?
De boel schoon gemaakt, de koelvloeistof niveau gemerkt op het potje (in koude stand) en km stand genoteerd.
Nu zijn we het weekend doorgescharreld en met 217km verder.
Waaronder 4x een rit van 50km.Daar net ff de kap open gehad, olievuldop weer mayonaise eraan en het koelvloeistof was een paar mm gezakt.(ook in koude stand)
Blijf toch dat gekke gevoel in m,n maag hebben.Iemand een idee?
Mvg ico
28 januari 2013 om 10:31 #18098166Dat buisje zit al gauw vol hoor..
Koppakking is niet echt een bekend verschijnsel van deze V6 motoren..
de 3.2 V6 is voorzien van stalen koppakkingen, deze slaan niet zomaar door..Denk eerder Mocht het geval olie in de koelvloeistof of andersom zijn, dat de Warmtewisselaar (oliekoeler) lek zal zijn…
Is de koelvloeistof mooi schoon????
Willem
28 januari 2013 om 10:56 #18098167koelvloeistof is kraak helder, het kan dus ook dat de ww anderom lekt?
inplaats van olie naar koelvloeistof
Koelvloeistof naar olie??Ik loop al de hele ochtend drommels drommels drommels…….
wim bedank ook weer voor je expertiese.
Mvg ico
28 januari 2013 om 11:12 #18098168Nee naar bijde, en dan eerder van olie naar koelkanaal, dan andersom, de olie koeler zit namelijk op de hoge druk, koelwater op lagedruk (retour)
Ik vraag me eigenlijk af Welke 3.2 V6 welke voor dagelijkse ritjes word gebruikt er GEEN sludge in dat pijpje hebt.
Anders kan je eens de oliedop direct op het kleppendeksel draaien en het buisje apart in de auto bewaren (na reinigen uiteraard)
Dit buisje kan je er zo afdraaien, het kan zijn dat je de kap van de motor af moet halen, deze zit geklikt.
Willem
28 januari 2013 om 12:03 #18098169waar blijf die koelvloeistof dan?
nu hij weer ff warm geworden is staat hij weer hoger natuurlijk.
Blok is verder droog, bij de distriebutie riem hebben ze ook de waterpomp vervangen.
heb gebeld naar de gagarge waar hij altijd in onderhoud is geweest, ze hebben mij prima aan info over de auto geholpen.mvg ico
28 januari 2013 om 13:53 #18098170kan overal zijn.
Deze motor heeft veel plekken welke uit het ziht liggen waar die olie kan lekken, denk daarbij aan:
– Thermosstaat (dichting)
– Warmtewisselaar deksel (Dichting / leiding ringen)
– Waterpomp (montage dichting)
– 3wegklep verwarming
– Pomp motor nakoelingik rijdt zelf met een splinternieuwe 3.0 V6 motor (ook een ellesmere-port V6 motor als de jouwe), deze heeft nu 15.000km weg, en ok ik verlies iets koelvloeistof, ik zou niet weten waar, ik vermoed de pomp voor de nakoeling, die is tenslotte nog wel van 1996, en zag er niet nieuw meer uit.
t zijn puntjes waar uit uit het zicht op kan lekken.
Willem
28 januari 2013 om 14:34 #18098171Net nog ff weer gecheckt, koelvloeistof staat weer op pijl van zaterdag in koude stand (dus weer hoger als vanochtend)
Lijk dus nix aan de hand.Denk dat ik na het zien van die sludge aan de olievuldop beetje paranoia geworden ben…..
Het duur ook wat lang bij mij voordat ik een auto vertrouw, je moet er toch een soort vriendschap mee opbouwen.
Of ben ik de enige die dat zo beleefd?Heb het vulpijpje er idd vantussen gehaald nu.
Mvg ico
28 januari 2013 om 17:50 #18098172Heb geen schrik ik heb dit ook was er alleen ff vanaf toen ik naar zuid frankrijk was geweest.
Dus veel plezier met je aankoop hij is erg mooi heb zelf een 3.2 V6 sedan is nog zeldzamer dan dan de station.
zijn er volgens Willem maar 4 van in nederland. :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.