Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo, dagteller en navigatie kunt u zichtbaar maken door bij de richtingsaangeverhendel aan het wieltje te draaien. Ook kan je sommige verborgen functies zichtbaar maken met een opcom. Hiervan bestaan al eerdere berichten. Grtn Wim.
Af fabriek lagen er bij mij ook continentals op. Na 30000 km al op.voelden ook zeer zweverig en zwalpend aan.michelin stukken beter. Bij mij 3 wagens op rij met fout. Seat met lakfout,Renault met op 2 plaatsen transportschade en de insignia ook lakfout.vooral bij de Renault vond ik het erg dat de dealer hem zo zonder schaamte presenteerde bij de aflevering.achterdeur en voorbumper moesten herlakt worden.
Het stuiteren lag bij mij aan de bandendruk . Waarschijnlijk staat de bandendruk vanuit de fabriek op eco. nl 2.7 tot 2.9. Dit komt alleen het verbruik ten goede n zeker niet het rijcomfort. Heb de mijne nu op 2.5 en een heel stuk comfortabeler. Ik had soms het gevoel dat de wagen een beetje wegsprong achteraan bij korte hobbelige bochten. Mijn wagen loopt als een trein op de snelweg. banden 245/45/18 michelin primacy. Wel soms wat last op het rechterrijvak door de spoorvorming van de vrachtwagens. grtn wim.
4 september 2016 om 16:23 In reactie op: Insignia 1.8 2009 – snelheid onregelmatig tijdens rijden #18325901misschien brandstofprobleem? mijn vader had dit met zijn ford fiesta ook. deze kon niet overweg met total benzine. schokken en onregelmatig lopen enz. op aanraden van garagist elders gaan tanken en probleem opgelost. nu hebben wij die wagen overgenomen en mijn vrouw heeft onlangs bij total getankt en het begint weer opnieuw.
het verbruik opgegeven in de brochure van een bepaald model kan door de modale chauffeur weinig of niet behaald worden. dit zijn namelijk metingen uitgevoerd onder ideale omstandigheden ( vlak parcours, laagste gewicht van het voertuig, maximale bandenspanning enz). Mijn insignia 2.0 cdti 110pk heeft in de boekjes een gemengd verbruik (stad + snelweg) van +- 4liter/1000km. ikzelf ben nooit lager geraakt dan 5,3. bij veel stadsverkeer zelfs 6,5-7,5. Wanneer je altijd schakelt volgens de schakelindicatie, help je volgens mij de turbo en de roetfilter in geen tijd naar de knoppen en kom je geen meter vooruit. Wij hebben in het gezin ook nog 2 renault Clio’s 1.5 dci. Deze benaderen redelijk het door renault opgegeven verbruik. Ik heb al meerdere malen 3,8 tot 4,2 gehaald. en dit met ruim 100.000km op de teller.
Als dit de zelfde 3 cilinder is als in de.
adam ,kan ik die ten zeerste aanbevelen.zeer soepele motor.als verstokte dieselrijder heel erg genoten van deze motor bij mijn vervangwagen. :thumbik dacht er net hetzelfde over. vooral in donkere kleurstelling.
ik heb net nog een paar gelijkwaardige wagens gegoogeld en het lijkt een eerlijke prijs. in belgie gaan ze van 10000 tot 15000€ . denk er voor gaan. succes.
stoelverwarming durft nogal eens vroegtijdig kapot gaan. op het eerste zicht een nette wagen. misschien nog wat van de prijs proberen af te pingelen. toch al wel 144000km. weet wel niet wat de nederlandse richtprijzen zijn. grtn wim.
hoi, heb je al eens gekeken bij sneeuwkettingenstore. je kan daar op voertuig en band zoeken. ik zie dat de kettingen voor insignia allemaal speciaal voor krappe wielkasten passen. en ook van de bekende merken zoals thule enz…. grtn wim.
@ bert pitt.
net op dezelfde plaats als bij mij dus. en idd na sproeien is het weg en dan keert het terug. ik heb ook al gemerkt dat het meer opvalt bij intervalwissen. bij continuwissen is het minder of zelfs weg..voor mij liever niet met dasty. ontvet zodanig goed dat mijn ruitewissers ervan gaan piepen. ik denk dat ik een slechte plek in mijn voorruit heb. altijd op dezelfde plaats, blijft water achter. met nieuwe ruitewissers niet opgelost. en natuurlijk net in het zicht. zal het eens aankaarten bij de dealer.
@leon-s
probeer eens wanneer een melding gegeven wordt,daarmee bedoel ik wel degelijk tijdens de melding, het volume te verlagen. normaal wordt deze instelling dan behouden. bij mijn navi 900 werkt dit zowel voor de navigatiestem, het geluidsniveau tijdens een telefoongesprek en bij de beltoon bij een inkomend gesprek. baat het niet dan schaadt het niet.15 december 2014 om 18:16 In reactie op: Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100% #18264777ik heb een insignia van 2012. het fenomeen van het plakken van het stuur heb ik ook soms,niet altijd. de dealer zei dat het vooral komt door de spoorvorming op de snelweg in combinatie met de brede banden (245). ik heb dit vooral voor op de snelweg tussen brugge en oostende en naar depanne. het valt eigenlijk wel op dat ik het elders niet heb. ik had laatst een zafira tourer als vervangwagen en die had er ook last van.
de muffe geur uit de airco heb ik ook. zelfs nu wanneer de airco niet opstaat. ik heb nu alle drie de knoppen( voeten, gezicht,voorruit) samen opstaan en nu heb ik geen last. het systeem heeft al 2x een dieptereiniging gehad en alle filters zijn vervangen. 1x op mijn kosten, 1x voor de dealer. telkens goed voor een 3tal maanden, dan komt het terug. ik had ook meer verwacht van de wagen. ik dacht toch een groter verschil in kwaliteit te merken met mijn vorige wagen.(seat Toledo) .eigenlijk een grote teleurstelling, daar je toch met de topwagen van het merk rondtoert.bij mijn insignia gaan de deuren ook op slot wanneer je begint te rijden. dit kun je instellen of uitschakelen. maar wanneer ik de motor afzet gaan het slot eraf. enkel wanneer de motor nog draait moet ik ook tweemaal aan de deurgrendel trekken. voor de tankdop: zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn als bij mijl: je draait de dop los en je schuift de dop met de schroefdraadkant in de gleuf van het klepje. mvg wim
heb nu 33000km met cdti 110pk. verleden maand ook opgemerkt dat niveau redelijk laag stond. nog nooit vloeistof op de grond gespot. zou normaal moeten gekleurd zijn. wel nog geen melding van te laag gekregen.
de knop om de dagtellers te resetten zit toch op de hendel van de richtingsaanwijzers. helemaal op de kop. een ronde knop.
eigenaardig zaakje, zou dit niet gerust laten. even met cardoen gaan PRATEN. de ecoknop dient voor het start/stop systeem. dit kun je hiermee UITschakelen. bij het starten is dit altijd ingeschakeld. deze knop doet niets af aan de prestaties of zo.
heb je op de middenconsole, op de bovenste rij, een knop met sport op? zo ja, indrukken en normaal in de sportstand heb je een rode verlichting. normaal moet je sportstand bij iedere rit terug inschakelen. de instelling wordt niet onthouden,heb ik hier al ergens gelezen.
@Jorix wrote:
Gaaf!
Pijltjesnavigatie is wel handig; kan je de instructies ook zien als je bijrijder net bezig is met het zoeken naar andere muziek.
Is alleen de koelvloeistoftemperatuur beschikbaar, of ook de olietemperatuur? Laatste lijkt mij waardevoller, omdat je dan pas echt goed ziet dat de motor op temperatuur is en veilig belast kan worden.Wat ook handig zou zijn (maar dat zal vast niet kunnen met de Op-Com, of wel?) is één schermpje met meerdere gegevens, bijvoorbeeld dagteller, afstand tot pomp en gemiddeld verbruik. Nu ga ik vaak heen en weer tussen die schermpjes, terwijl er lege ruimte genoeg is in het schermpje.
bij mijn insignia van 2012 heb ik wel altijd standaard het schermpje met meerdere gegevens, nl. : digitale snelheid, afstand tot de pomp,actueel verbruik, totale kilometerstand. daarnaast kan ik nog switchen naar navigatie,en 2 dagtellers met gemiddeld verbruik en gemiddelde snelheid. het is wel goed dat ik constant het actuele verbruik voor mij zie, want alleen daaraan kan je zien dat de roetfilter in regeneratie is en dat je de motor niet mag afzetten.
@Maarten wrote:
Het geluid bij draaien van het stuur heb ik laatst ook gehad. Bij mij zat het tussen het stuur en de stuurkap. Daar heb ik een soort smeermiddel voor interieurdelen tussen gespoten.
Nu is het bij mij verdwenen.ik had zo ook het gedacht dat het geluid daarvan daan kwam. heb er eens siliconenspray tussengespoten,maar durfde niet echt veel, want wat zit daar allemaal niet achter van electronica. ik heb het gevoel dat het nu het wat kouder is, dat het beter is.
@Kevinvde wrote:
hallo,
Ik heb ook eens last gehad van geurhinder in de camionette en daar heb ik gewoon de pollenfilter vervangen en die muffe geur was weg.
twas ook enkel bij het starten dat ik die geur had.Heb je al eens je servo olie peil gecontroleerd? Kan mss zijn dat hij wat geminderd is en dat het pompje wat lawaai maakt als je aan je stuur gedraaid.
greetz
pollenfilter is volgens factuur vervangen bij de eerste reiniging. is enkele maanden goedgeweest. nu is de geur terug.
cc slaat idd wel af na het intrappen van het koppelingpedaal, maar niet direct. het duurt enkele seconden. en dit omdat je met je cruisecontrol aan, kunt op en afschakelen zonder dat hij telkens afslaat. wanneer je het koppelingspedaal ingedrukt houdt, geef je aan dat je wilt vertragen of zo en dan slaat hij wel uit. het duurt echt niet lang. en ja, wanneer je gewoon terugschakelt gaat ie weer naar zijn gesette snelheid. kwestie van wennen. bij mij komt dit goed van pas. ik rijd elke week hetzelfde traject met een paardentrailer gekoppeld. het is een lange rechte weg, +- 80km/h op cc. halverwege zit een redelijk steile helling. dan schakel ik gewoon van 4 naar 3 en de cc blijft op. superhandig.
@verheggen wrote:
Ik vind het jammer dat de OK knop niet overeen komt met de OK knop op het scherm. Bij file informatie wil je deze informatie wegdrukken op het stuur maar dit dient op het scherm zelf te gebeuren. Daarbij is het irritant dat je het geluid van de verkeersinformatie niet aan kunt passen. Ben je naar muziek aan het luisten komt deze melding er behoorlijk hard tussendoor.
Gr. Peter
bij mijn insignia van 2012 met navi 900sd, kan je het volume van verkeersinfo,navigatiestem of telefoongesprek als volgt regelen. wanneer een verkeersbericht gesproken wordt, het volume aanpassen naar wens. die voorkeuze blijft dan behouden. bij mij toch althans. misschien eens proberen. grtn
Trouwens, waarom als je een kenteken check doet van je kenteken kom je dan uit op een Citroen C4 Picasso ? :wtf
ik kom toch uit op een opel insignia :thumbup
-
AuteurBerichten