Cruise controle slaat niet af

Forumindex Forums Modellen Insignia Cruise controle slaat niet af

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268690
    keesvandermaarel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2011

      Ik heb net een tweede hands insignia gekocht (Opel insignia sports tourer, 2012) waarvan ikmij afvraag of de cruise control goed werkt. Op een uitzondering na werkt deze als in mijn vorige auto (Vectra). De uitzondering is dat de cruise control nu niet meer automatisch afslaat als ik mijn koppeling intrap. Als ik nu terugschakel naar een lagere versnelling om af te remmen op mijn motor (zonder mijn rem aan te raken), zorgt de cruise control wij het opkomen van de koppeling dat de auto toch weer naar de oorspronkelijk ingestelde snelheid gaat. Dat was in eerste instantie erg schrikken.

      Vraag: moet de cruise control automatisch uitschakelen als ik de koppeling intrap?

      #18258015
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Jah, hij hoort uit te schakelen, en dat doet ie ook anders gaat je motor meteen in de overtoeren. En dat ie gelijk weer naar oude snelheid gaat na schakelen is we heel sterk :’) Dan geef je hem daar opdracht toe. Trouwens, dit topic icm je andere topic. Heb je wel eens in een ‘moderne’ auto gereden?

        #18258016
        pascal1109
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2007

          Het is denk een kwestie van wennen.
          Hij schakelt niet uit met de koppeling, maar handhaaft zijn setpoint.

          Was in mijn vorige auto (Opel) wel en ik rijd dan nu wel een ander merk, maar daar werkt het precies zoals hierboven beschreven. CC schakelt dan alleen uit op rem en stuurknop en niet meer op koppeling.
          Is irritant ja, maar is gewoon omdat ik het oude gewend ben. Over een tijdje weet ik niet beter :mrgreen:

          #18258017
          wimdm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 October 2012

            cc slaat idd wel af na het intrappen van het koppelingpedaal, maar niet direct. het duurt enkele seconden. en dit omdat je met je cruisecontrol aan, kunt op en afschakelen zonder dat hij telkens afslaat. wanneer je het koppelingspedaal ingedrukt houdt, geef je aan dat je wilt vertragen of zo en dan slaat hij wel uit. het duurt echt niet lang. en ja, wanneer je gewoon terugschakelt gaat ie weer naar zijn gesette snelheid. kwestie van wennen. bij mij komt dit goed van pas. ik rijd elke week hetzelfde traject met een paardentrailer gekoppeld. het is een lange rechte weg, +- 80km/h op cc. halverwege zit een redelijk steile helling. dan schakel ik gewoon van 4 naar 3 en de cc blijft op. superhandig.

            #18258018
            Andre_Ede
              Lid sinds:
              16 June 2006

              idd bij opschakelen gaat de CC niet uit, ik vindt het heel fijn op mijn vorige Astra ging de CC er wel af en dat vondt ik maar niks.

              #18258019
              GerardH69
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 August 2014

                Zie de handleiding. Ik neem aan dat je die erbij hebt gekregen?

                Goed, zover het rtfm antwoord. Nu wat mij overkomen is…

                Ik schrok mij te pletter toen de cc op mijn nieuwe insignia niet uitging !
                Ik heb net een nieuwe insignia, en de oude schakelde automatisch uit na het indrukken van de koppeling. De nieuwe dus niet. Dat staat ook in de handleiding maar die had ik (nog) niet gelezen.

                Het is dus handig bij een helling of zoiets, hij schakelt dan niet automatisch uit. En als je de auto laat uitrollen, door de koppeling ingedrukt te houden, schakelt de cc wel uit.
                Wat in mijn geval gebeurde is dat ik richting een file reed en wilde uitrollen en dan terugschakelen. De koppeling dus blijkbaar niet lang genoeg ingedrukt had en de cc ging weer naar de ingestelde snelheid…

                #18258020
                bert pitt
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 May 2014

                  Jaaa, ik herinner me mijn eerste bocht nog, waarbij ik terugschakelde (130 km/u) en dacht uit te rijden naar de 80 voor een scherpe snelweg afrit…. Hij ging dus terug naar de 130 op het punt waar ik met m’n vorige auto 100 reed. Dat was even schrikken en remmen. Maar daarna ben ik er aan gewend geraakt en vind het eigenlijk wel prettig. Al de CC uit moet gaat dag met mijn duim en dat gaat prima, je raakt er snel aan gewend als je het vaak gebruikt.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.