automaat 1.6cdti (136)

Forumindex Forums Modellen Insignia automaat 1.6cdti (136)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349633
    welderke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 August 2013

      Beste graag had ik jullie ervaringen gehad van de automaatbak van de insignia

      ik heb 3 maand geleden mijn nieuwe insignia grand sport in ontvangst mogen nemen
      maar ben er eigenlijk niet zo tevreden van.
      ik vind persoonlijk de automaat niet lekker schakelen en onder de 50 km/u
      lijkt hij ook soms wat te slippen…
      de garage heeft ook al een reset gedaan en de adaptie waarden opnieuw ingeleerd
      maar na een tijdje lijkt hij terug niet goed te werken
      ook als je van stilstand vertrekt dus bij gas geven zit er precies een lichte trilling
      die voelbaar is in je gaspedaal de zetel en het stuur en dit tot je volledig aan het rollen bent zeg maar
      en dat doet echt afbreuk van deze mooie wagen
      weet iemand hier raad mee?

      ook lijkt hij niet echt stabiel op de weg te liggen en voornamelijk op de snelweg
      lijkt de wagen wel te stuiteren over de weg…

      ik hoor het graag van jullie

      grz

      #18349642
      wimdm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 October 2012

        Het stuiteren lag bij mij aan de bandendruk . Waarschijnlijk staat de bandendruk vanuit de fabriek op eco. nl 2.7 tot 2.9. Dit komt alleen het verbruik ten goede n zeker niet het rijcomfort. Heb de mijne nu op 2.5 en een heel stuk comfortabeler. Ik had soms het gevoel dat de wagen een beetje wegsprong achteraan bij korte hobbelige bochten. Mijn wagen loopt als een trein op de snelweg. banden 245/45/18 michelin primacy. Wel soms wat last op het rechterrijvak door de spoorvorming van de vrachtwagens. grtn wim.

        #18349661
        welderke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2013

          bij mij liggen er contisportcontact5 banden op ook 245/45/18
          heb al alles geprobeert van 2.0 tot 3 bar voor en achteraan
          hoe hoger de druk hoe minder hobbelig maar meer trillingen
          hoe lager de druk hoe minder trilling maar stuitert hij weer meer
          trillen blijft hij doen maar varieert met de bandenspanning
          word er zot van dan rij je met een nieuwe wagen die slechter rijd
          dan mijn vrouw haar 10 jarige auto en dat is maar een 1.3tje

          ik denk dat de automaat ook wat trilling veroorzaakt maar als ik
          hem in zen vrij zet op de snelweg trilt hij ook nog
          heb hem al 3 maal laten balanceren en uitlijnen en er is niks te vinden
          je ziet het stuur niet schaken maar je voelt echt de trillingen in het stuur en de stoel
          ook aan het gaspedaal

          wat kan dit toch zijn….pff
          op dit moment wil ik de wagen eigenlijk niet meer heb 3 jaar met miserie auto’s gereden en dacht
          ik koop een nieuwe om er vanaf te zijn maar niets is minder waar
          ook was er bij levering beschadiging aan het display (stukjes glas van de rand af)
          dit is ondertussen al vervangen ook is er een rubber van de afwatering van de koffer niet op van fabriek af
          dat dit tegenwoordig nog allemaal kan bij een nieuwe wagen stel ik mij toch vragen hoor

          van het vorige model was ik zeer tevreden maar van deze had ik al spijt als ik van de oprit reed bij opel.

          #18349677
          wimdm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 October 2012

            Af fabriek lagen er bij mij ook continentals op. Na 30000 km al op.voelden ook zeer zweverig en zwalpend aan.michelin stukken beter. Bij mij 3 wagens op rij met fout. Seat met lakfout,Renault met op 2 plaatsen transportschade en de insignia ook lakfout.vooral bij de Renault vond ik het erg dat de dealer hem zo zonder schaamte presenteerde bij de aflevering.achterdeur en voorbumper moesten herlakt worden.

            #18349785
            welderke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2013

              niemand anders ervaringen met een 1.6 cdti automaat?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.