schommelend toerental

Forumindex Forums Modellen Insignia schommelend toerental

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18393480
    philtjens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 October 2020

      Sinds kort ben ik ook eigenaar van een opel insignia sports tourer van 2011.

      gaat om een sports tourer van 2011 2.0 diesel met 160 PK.

      Ben tevreden over de auto maar ik heb een paar enkele vragen.

      Wat mij opvalt is dat ik in mijn driver display menu (tussen de snelheidsmeter in) de standaard zaken heb staan maar graag zou ik het verbruik
      willen uitzetten en een dagtellerstand activeren om te zien hoeveel km ik werkelijk met een volle tank rijd, heb dit nog nergens terug gevonden ?
      Ik zie enkel de huidige totaal km stand.

      Ook wil ik graag in mijn driver display kunnen activeren dat de pijltjes van de navigatie komen te staan wanneer ik ergens af moet.

      Tevens heb ik ook de optie verkeersbordherkenning alleen elke keer als ik de auto start moet ik dit opnieuw activeren en onthoud de auto dit niet, alsook indien mogelijk bij het starten graag de zetelverwarming standaard op 1 altijd aanstaan.

      Het tweede wat ik me afvraag en vrij veel op erger is, hiervoor reed ik met een passat break met DSG automaat heerlijk schakelen echter de automaat van opel of allessinds van mijn insignia verloopt helemaal niet soepel. Hij rijdt heel nerveus en heeft constant last van een schommelend toerental waardoor de auto ook onnodig veel schakeld omdat deze altijd dipjes krijgt en dan terug schakeld en vervolgens weer omhoog schakeld.

      Moet de automaat terug ingelezen worden op zijn waardes ?
      Op internet had ik reeds gevonden dat het de automaat olie kon zijn wat vernieuwd moest worden of het kon liggen aan het gasklephuis wat eens zuiver gemaakt moest worden.

      EGR klep was al reeds vervangen door vorige eigenaar en reed ook voornamelijk grote afstanden naar luxemburg oostenrijk en Zwitserland dus denk niet dat een verstopte roetfilter hier het probleem zal zijn.

      Is het ook mogelijk om op de boordcomputer een weergave te krijgen van in welke versnelling dat de auto zich begeefd merk dat ik het heel vervelend vind als ik dit ook nergens kan terug zien.

      Ik weet met problemen het het beste is om naar de dealer te gaan maar alvast wat extra informatie/hulp te krijgen van wat opel experts ipv een peperdure rekening en nog steeds met een hoop ellende achter te blijven. :bye:

      #18393722
      wimdm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 October 2012

        Hallo, dagteller en navigatie kunt u zichtbaar maken door bij de richtingsaangeverhendel aan het wieltje te draaien. Ook kan je sommige verborgen functies zichtbaar maken met een opcom. Hiervan bestaan al eerdere berichten. Grtn Wim.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.