Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 november 2019 om 10:46 In reactie op: Welke openingstemperatuur voor de thermostaat moet ik kiezen???? #18369611
zou best eens kunnen zijn dat ze in loop der jaren zijn overgestapt op 105gr
29 oktober 2019 om 11:11 In reactie op: Welke openingstemperatuur voor de thermostaat moet ik kiezen???? #18369562ik heb een met openingstempratuur 105graden, als ik het goed heb heb jij een z18xer?
105gr is wat de dealer destijds erin heeft gedaan.
je kan gegevens via dealer opvragen aan de hand van chasisnr naar mijn weten.
ik denk dat het gewoon een niet orignele OPC is, wss heeft de auto enkel een OPC bumper set?
[quote quote=18365383]Z20leh. in de overeenkomst stond KILOMETERgerelateerde beurt, dusja beetje sneaky. maar ik weet even voldoende, bedankt[/quote]
kilometer gerelateerde beurt is ook de elementen vervangen wat john-opel aangeeft en jij in je beginpost lijkt me.
je zou eens de bovag voorwaarde kunnen nalopen, zit er ook bovag garantie bij?
[quote quote=18365263]
Goh niet eens Hallo… ik ben…
ik zit hier al een poosje denk?
je betaald voor het complete plaatje ongeacht wat er moet gebeuren bij servicebeurt, als je goed kijkt in O.H boekje zie onderstaand illustratie staan, ze kunnen overal NEE aanvinken of enkel stempeltje. maar ik zou anders betreffende dealer eens even bellen of ze zijn het natuurlijk vergeten betreffende elementen aan te vinken. betreft het een ketting of een riem? wellicht kan je riem ook mee laten nemen als interval nadert.
heb ff gebeld met de dealer schijnt dat ie wel olie en filter heeft gehad, sinds de koop 500km gereden hoop dat ik dan nog wel kan zien of het nieuwe olie is of niet.[/quote]
als ie volgens jou meer vervangen moest worden zou je dat kunnen eisen, maar dan vind ik het best wel een dure grap ruim 500 euro ophoesten voor enkel poetsbeurtje? ik zou het er persoonlijk niet bij laten, 500 afleverkosten betalen en dan is ie alleen maar gepoetst wat je zelf zou kunnen doen?
alles wat je er nu uit kan krijgen is mooi meegenomen denk ik
je betaald voor het complete plaatje ongeacht wat er moet gebeuren bij servicebeurt, als je goed kijkt in O.H boekje zie onderstaand illustratie staan, ze kunnen overal NEE aanvinken of enkel stempeltje. maar ik zou anders betreffende dealer eens even bellen of ze zijn het natuurlijk vergeten betreffende elementen aan te vinken.
betreft het een ketting of een riem? wellicht kan je riem ook mee laten nemen als interval nadert.
ik denk dat er dan enkel olie en filter is ververst/vervangen.
[quote quote=18363794]Even op deze vraag verder borduren, wat kost dit grapje bij een garage? En wat kost dit als je het zelf doet. ( of raden jullie dit af?)[/quote]
wellicht kan TS hier een antwoord op geven van de kosten als die het heeft opgelost
mij z18xer loopt hij ook op tot 108, moet er wel bij zeggen dat ik voor de thermostaatwissel niet voorbij de 93gr uit kwam, schrok eerlijk gezegd wel na de thermostaat wissel maar volgens bevriende opel monteur is er niks aan het handje.
de testmodus krijg je door de settingsknop ingedrukt te houden tot een pieptoon, dan kan je met de BC knop scrollen tot je bij bovenstaande scherm komt.
dat is een dieselratel, zijn het niet de nokkenastandwielen die aan vervanging toe zijn, als je motorcode op youtube zoekt heb je daar genoeg filmpjes die het probleem aangeven.
11 april 2018 om 09:56 In reactie op: 1.6 benzine motor klinkt rauw (lichte diesel geluid) #18354925zijn het niet de nokkenasverstellers? ik neem aan dat je de 1.6T hebt?
[quote quote=18350011]auto geef foutcode p0075 wie kan mij vertellen wat dat precies inhoud en wat ik eraan kan doen[/quote]
foutcode heeft betrekking tot de actuator, eentje zit linksboven en linksonder het blok, tikt hij ook een aantal seconden bij koude start?
misschien heb je hier wat aan: https://opel-forum.nl/forums/topic/nokkenas-versteller-z18xer/
[quote quote=18353916]Goede avond, Lang lopen twijfelen maar kan niet echt mijn antwoorden vinden waar ik naar op zoek ben. Rij momenteel een TDCI Station met 42x.xxx KM op teller. Maar heb altijd een zwak gehad voor een Vectra C GTS uiterlijk is die 10/10 . Maar nu mijn vraag, komt die. Ik wil dus een Vectra C aanschaffen (facelift) en dan weer een diesel. Maar wat is nou een betrouwbare diesel motor van Opel van het model Vectra C, ik hou wel van een beetje vermogen Mij leek de 1.9 cdti 150pk wel een mooie motor (met chip), alleen weet niet of het een betrouwbare motor is. En wat is eventueel een goede benzine motor van de Vectra C (stel situatie wijzig en moet benzine rijden) de 1.8 122pk, 1.8 140pk, 2.2 147pk, 2.0 turbo? Mijn excuses als ik mijn vraag verkeerd geplaatst hebt.[/quote]
ik dacht dat je met die diesel toch wel problemen hebt met wervelkleppen? DMV schijnt een kwaal te zijn, tegenwoordig bij elke diesel.
wat betreft benzine kan ik je de z18xer 140 van harte aanbevelen. de 122pk is van voor de facelift. als je de zoek opdracht zoekt heb je een boek vol aan info over de z18xer
[quote quote=17270240]Beste forumleden, Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Zafira 1.8 uit 2006. Na verschillende auto’s (merken) gereden te hebben ben ik weer terug bij mijn eerste automerk! Nu heb ik alleen een probleem met mijn zekeringkast (linksachter) De kast moet vervangen worden omdat er 1 pinnetje van een stekker is afgebroken. Ik heb gisteren de zekeringkast eruit gehaald om te kijken welke nummers er op het kastje staan. Nu ben ik al een aantal kasten tegengekomen op internet maar ik wil graag weten waarop ik moet letten bij de nummers…. Mijn vraag aan jullie is dus welke cijfers/letters zijn er belangrijk en moeten er overeenkomen? Er staan er nogal wat op namelijk. Hierbij mijn cijfers/letters: http://uploadenfoto.nl/pictures/e9ee4fba6f512103533a38dbc91d23dd.jpg PS: mocht iemand nog zo’n kast hebben liggen dan hoor ik dit ook graag Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s) Met vriendelijke groet, Verschoor[/quote]
GM13 206 759
zodoende een Vectra-C
in het geval van dockedmarc wordt het bod van opkoper van de dagwaarde afgetrokken en dan zou je het resterende bedrag krijgen + de vec.
in dat geval mag je hopen dat een opkoper een duppie heeft geboden bij de verzekeraar.
[quote quote=18351902]<p style=”text-align: left;”>Goedemorgen, mijn vectra gts z18xer geeft op de meter ook 92 gr aan, maar in de bc loopt hij op tot 108 gr! En dan draait de koelfan ong 20 sec, temperatuur naar 102 en loopt dan weer op naar 108gr. Terwijl de analoge meter keurig op 92 gr blijft. Weet iemand of de bc waarde te hoog is? Mvg</p>[/quote]
dat doet die van mij ook en ik heb sinds een wk of 2 een nieuwe 105gr thermostaat incl sensor. de bovenstaande foto dat is de stand waar hij altijd op staat sinds ik een nieuwe thermostaat heb.
[quote quote=18350766]Dank je wel voor de reacties. Ik heb een paar monteurs gebeld en die zeggen dat het bij deze type motor normaal is dat de temp niet constant op de 90 graden staat, hij loopt op tot de 90 en valt dan weer terug tot rond de 82. Verwarming word gelukkig wel goed warm. We zullen het maar ff in de gaten houden….[/quote]
daar begon die van mij ook mee vorige jaar. schommelen tijdens de ritten, totdat de thermostaat afgelopen week open blijft staan. vooheen bleef die van mij strak op 90/92. alleen in de file liep hij wel eens op naar 105, daar sloeg de fan netjes aan.
[quote quote=18350546]Beste Opel vrienden, Sinds vrijdag in het bezit van een mooie Vectra C uit 2009. De terugreis verliep naar wens, maar éénmaal thuis begon de temp. meter te schommelen. Nu ben ik bang dat de thermostaat kapot is. Nu is mijn vraag bij welke temp. hij open moet gaan… Als ik op kenteken zoek krijg ik 2 types, ene die opengaat bij 92, en de ander bij 105 graden….[/quote]
dit is het originele onderdeelnummer 55577072 – 105 gr, deze nummer zag ik ooit op een offerte staan die ik had opgevraagd bij OPEL
[quote quote=18349471]De rubberen ring is helaas niet los te verkrijgen.
[/quote]
kan je niet op de sloop kijken voor een gelijkwaardige vec, wellicht dat je het onderdeel ervan af kan halen of op onderdelenlijn.nl zoeken, je hebt nu een gm onderdelennummer
[quote quote=18347106]Helaas toch het twee massa vliegwiel kapot. Tijdens de vakantie begon ook mij druklager lawaai te maken dus heb weer een leuke klus te doen. Heb nu alles gelijk besteld koppeling vliegwiel e.d dan kan ik er straks weer tegen aan.
[/quote]
heb je je koppeling en vliegwiel vervangen? ben benieuwd wat je ervaringen nu zijn en of het is opgelost?
wellicht is dit wat?
Carterventilatie altijd EERST checken bij allerlei motorische problemen!!
misschien gasklephuis?
solenoid’s zijn die nokkenasverstellers dacht ik , die zie je als je voor de auto staat linksboven het blok en links onder het blok aan riemzijde.
[quote quote=18337796]en als er nu geen koelvloeistof in de olie zat?
wat dan?[/quote]
nu 3wk verder is er geen kvs verbruik/lekkage meer waargenomen, olie pijlen, ziet er goed uit, olie is nu niet waterig.
lijkt nu me nu dan toch dat het probleem is opgelost….
[quote quote=18337389]en waarom is opel nalatig geweest?
als een lek niet te vinden omdat er uitwendig niks lek is en ook niet zichtbaar is in het waterig zijn van de olie, hoe zijn zij dan nalatig?[/quote]
de auto heb ik weggebracht voor een oliewissel, heb aangegeven of ze nog naar de kvs verbruik wouden kijken. zo gezegd zo gedaan, ze hebben aangegeven dat ze geen lekkage konden vinden. nu heeft een andere vestiging van opeldealer verder gekeken dan de neus lang is en ontdekt dat de koeler lekte. tijdens de beurt hadden ze kunnen constateren dat er dus kvs bij de olie zat. dat is ook de conclussie van de 2e dealer, waar vandaag de reparatie is uitgevoerd.
-
AuteurBerichten