Twijfel over afgesproken beurt

Forumindex Forums Modellen Astra Twijfel over afgesproken beurt

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365235
    johanhummer9
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 May 2011

      Heey,

       

      ik heb kort geleden een astra h 2.0 turbo gekocht (details volgens misschien nog) bij officiele dealer.

      het een ander afgesproken en ook een “pakket” van 500-600€ erbij genomen waarin staat; poetsen onderhoudsbeurt volgens schema etc etc.

      Nu zit ik het onderhouds boekje door te lezen en zie ik dat hij (volgens het boekje) bij de afgesproken beurt helemaal NIKS heeft gekregen.

      nu ga ik even terug naar april 2015 70000km;

      olie gedaan

      ab batterij gedaan

      microfilter gedaan

      luchtfilter gedaan

      polyriem onbekend

      driem gedaan

      brandstoffilter onbekend

      remvloeistof gedaan

      bougies.

       

      april 2016 95000km;

      olie gedaan

      2017 beurt geen datum of km stand bekend;

      micro filter gedaan

      april 2018 120000km;

      olie gedaan

       

      afgesproken beurt maart 2019 142000km

      niks ingevuld behalve stempel handtekening ed.

       

      Als ik het schema een beetje doorlees had hij wel het een en ander moeten krijgen volgens mij.

      ik weet dit dus niet zeker en beschuldig ook niemand maar ik twijfel wel en wil het gewoon zeker weten.

       

      kan iemand mij wat vertellen hierover of of hij iets en wat had moeten krijgen.

       

      alvast bedankt

      #18365244
      Vectra G1T8S
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 May 2016

        ik denk dat er dan enkel olie en filter is ververst/vervangen.

         

        #18365251
        VECTRAZ32SE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2019

          dure olie & filter :no-money:

          #18365252
          Carole
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 April 2019

            Goh niet eens Hallo… ik ben…

            #18365262
            Vectra G1T8S
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 May 2016

              je betaald voor het complete plaatje ongeacht wat er moet gebeuren bij servicebeurt, als je goed kijkt in O.H boekje zie onderstaand illustratie staan, ze kunnen overal NEE aanvinken of enkel stempeltje. maar ik zou anders betreffende dealer eens even bellen of ze zijn het natuurlijk vergeten betreffende elementen aan te vinken.

              betreft het een ketting of een riem? wellicht kan je riem ook mee laten nemen als interval nadert.

              #18365263
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                [quote quote=18365252]Goh niet eens Hallo… ik ben…[/quote]

                 

                ik zit hier al een poosje denk?

                [quote quote=18365262]je betaald voor het complete plaatje ongeacht wat er moet gebeuren bij servicebeurt, als je goed kijkt in O.H boekje zie onderstaand illustratie staan, ze kunnen overal NEE aanvinken of enkel stempeltje. maar ik zou anders betreffende dealer eens even bellen of ze zijn het natuurlijk vergeten betreffende elementen aan te vinken. betreft het een ketting of een riem? wellicht kan je riem ook mee laten nemen als interval nadert.[/quote]

                 

                heb ff gebeld met de dealer schijnt dat ie wel olie en filter heeft gehad, sinds de koop 500km gereden hoop dat ik dan nog wel kan zien of het nieuwe olie is of niet.

                 

                 

                #18365269
                Vectra G1T8S
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 May 2016

                  [quote quote=18365263]

                  Goh niet eens Hallo… ik ben…

                  ik zit hier al een poosje denk?

                  je betaald voor het complete plaatje ongeacht wat er moet gebeuren bij servicebeurt, als je goed kijkt in O.H boekje zie onderstaand illustratie staan, ze kunnen overal NEE aanvinken of enkel stempeltje. maar ik zou anders betreffende dealer eens even bellen of ze zijn het natuurlijk vergeten betreffende elementen aan te vinken. betreft het een ketting of een riem? wellicht kan je riem ook mee laten nemen als interval nadert.

                  heb ff gebeld met de dealer schijnt dat ie wel olie en filter heeft gehad, sinds de koop 500km gereden hoop dat ik dan nog wel kan zien of het nieuwe olie is of niet.[/quote]

                   

                  als ie volgens jou meer vervangen moest worden zou je dat kunnen eisen, maar dan vind ik het best wel een dure grap ruim 500 euro ophoesten voor enkel poetsbeurtje? ik zou het er persoonlijk niet bij laten, 500 afleverkosten betalen en dan is ie alleen maar gepoetst wat je zelf zou kunnen doen?

                  alles wat je er nu uit kan krijgen is mooi meegenomen denk ik

                  #18365372
                  john-opel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2012

                    Remvloeistof is elke 2 jaar, laatste in 2015 volgens jouw lijstje. Moet nog vervangen worden.

                    Bougies is 2 jaar/ 30duizend km bij de Z20LET motor, heb jij die motor? Check je serviceboekje.

                    Anders 4 jaar/60duizend km (Z20LEL motor). Laatste was april 2015/70duizend km volgens jouw lijstje. Tijd voor nieuwe?

                    Micro (pollen interieur-) filter is 2jaarlijks. Volgens jouw lijstje in 2017 voor het laatst gebeurd. Dus moet nog vervangen worden?

                    Batterijen afstandsbediening is 2 jaarlijks. Volgens jouw lijst nu 4 jaar geleden?

                    Schemas staan in het Opel serviceboekje dat bij je auto hoort, hetzelfde boekje als waar de beurten afgestempeld staan.

                    Succes.

                     

                    #18365383
                    johanhummer9
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 May 2011

                      Z20leh.

                       

                      in de overeenkomst stond KILOMETERgerelateerde beurt, dusja beetje sneaky.

                       

                      maar ik weet even voldoende, bedankt

                      #18365437
                      Vectra G1T8S
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 May 2016

                        [quote quote=18365383]Z20leh. in de overeenkomst stond KILOMETERgerelateerde beurt, dusja beetje sneaky. maar ik weet even voldoende, bedankt[/quote]

                         

                        kilometer gerelateerde beurt is ook de elementen vervangen wat john-opel aangeeft en jij in je beginpost lijkt me.

                        je zou eens de bovag voorwaarde kunnen nalopen, zit er ook bovag garantie bij?

                        #18365445
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          LEH is een OPC.

                          Gewone 2.0 turbo zijn de LEL(170pk) of LER(200pk)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.