Zekeringkast Opel Zafira B 2006

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zekeringkast Opel Zafira B 2006

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270240
    Verschoor
      Lid sinds:
      26 December 2014

      Beste forumleden,

      Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Zafira 1.8 uit 2006. Na verschillende auto’s (merken) gereden te hebben ben ik weer terug bij mijn eerste automerk!

      Nu heb ik alleen een probleem met mijn zekeringkast (linksachter) De kast moet vervangen worden omdat er 1 pinnetje van een stekker is afgebroken. Ik heb gisteren de zekeringkast eruit gehaald om te kijken welke nummers er op het kastje staan. Nu ben ik al een aantal kasten tegengekomen op internet maar ik wil graag weten waarop ik moet letten bij de nummers….

      Mijn vraag aan jullie is dus welke cijfers/letters zijn er belangrijk en moeten er overeenkomen? Er staan er nogal wat op namelijk.

      Hierbij mijn cijfers/letters:

      http://uploadenfoto.nl/pictures/e9ee4fba6f512103533a38dbc91d23dd.jpg

      PS: mocht iemand nog zo’n kast hebben liggen dan hoor ik dit ook graag ;-)

      Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s)

      Met vriendelijke groet,
      Verschoor

      #18270640
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Welkom! Waar is een pinnetje afgebroken? Dit is namelijk waarschijnlijk wel te repareren.

        #18270641
        Verschoor
          Lid sinds:
          26 December 2014

          @midnight black wrote:

          Welkom! Waar is een pinnetje afgebroken? Dit is namelijk waarschijnlijk wel te repareren.

          Beste Midnight Black,

          Bedankt voor je reactie. Het is een pinnetje van de groene stekker. Het is precies het pinnetje van de achterklep die nu niet meer open gaat… grrrrr….

          Door een kleine lekkage (waarschijnlijk door het achterlicht) is er water op de stekker gekomen. De stekker en de contrastekker zijn geoxideerd waardoor er een pinnetje is afgebroken. Er zijn nog twee pinnetjes die nog wel heel zijn maar wel aangetast zijn. Dit is ook de reden dat ik het in zijn geheel wil vervangen. Het afgebroken pinnetje heb ik gelukkig uit de contrastekker kunnen krijgen. Op Ebay heb ik een aantal gebruikte kasten gezien. Weet jij welke nummers exact overeen moeten komen???

          Alvast bedankt!

          Groet Verschoor

          #18270642
          Verschoor
            Lid sinds:
            26 December 2014

            Is er iemand die mij verder kan helpen???

            Alvast bedankt!

            #18270643
            Verschoor
              Lid sinds:
              26 December 2014

              Is er iemand die mij verder kan helpen???

              Alvast bedankt!

              #18270644
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Helaas ken ik niet de verschillen en de bijbehorende nummers.

                #18270645
                Verschoor
                  Lid sinds:
                  26 December 2014

                  Is er misschien iemand anders die weet welke nummers exact overeen moeten komen?

                  Alvast bedankt!

                  #18270646
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Ik zou het voor de zekerheid ff bij de dealer navragen.. Volgens mij zijn dit soort dingen hier nog niet vaak voorgekomen.. Anders wellicht ZakhooiTM (forumlid van hier) even vragen, wellicht dat hij eea kan nakijken in zijn systemen..

                    #18270647
                    gerben rsv
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2011

                      Misschien heb je hier wat aan. http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/44/582/216/2550,2551,2552/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18353796
                      jehade
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 March 2011

                        Heb dus nu hetzelfde probleem. Vocht via achterlicht in zekeringkast. Mis nu 1 pootje groene stekker, en 3 pootjes blauwe stekker. Verschillende functies werkten niet meer waaronder achterklep.

                        Vindt op internet wel een zekeringkast voor een zafira b 1.7 CDTI uit 2008. Mijn auto is een 1.9 CDTI uit 2006. Zekeringkast lijkt identiek maar er staat wel bij vermeld dat LJ niet gereset is. Weet niet wat het inhoudt. Iemand wel misschien???? BVD

                        #18353797
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          Ik kan reset en aanmelden. Heeft zekering kast dezelfde alpha code en GM nummer?

                          #18353821
                          pjotter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2013

                            [quote quote=18270645]Is er misschien iemand anders die weet welke nummers exact overeen moeten komen? Alvast bedankt![/quote]

                            https://imgur.com/DTGPnyv

                            https://imgur.com/2KqybXK

                            https://imgur.com/f95CuUh

                            Zie hieronder de info uit zafira 2006

                            https://www.gebruikershandleiding.com/Opel-Zafira-2006/preview-handleiding-737034.html

                             

                            #18353920
                            Vectra G1T8S
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 May 2016

                              [quote quote=17270240]Beste forumleden, Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Zafira 1.8 uit 2006. Na verschillende auto’s (merken) gereden te hebben ben ik weer terug bij mijn eerste automerk! Nu heb ik alleen een probleem met mijn zekeringkast (linksachter) De kast moet vervangen worden omdat er 1 pinnetje van een stekker is afgebroken. Ik heb gisteren de zekeringkast eruit gehaald om te kijken welke nummers er op het kastje staan. Nu ben ik al een aantal kasten tegengekomen op internet maar ik wil graag weten waarop ik moet letten bij de nummers…. Mijn vraag aan jullie is dus welke cijfers/letters zijn er belangrijk en moeten er overeenkomen? Er staan er nogal wat op namelijk. Hierbij mijn cijfers/letters: http://uploadenfoto.nl/pictures/e9ee4fba6f512103533a38dbc91d23dd.jpg PS: mocht iemand nog zo’n kast hebben liggen dan hoor ik dit ook graag ;-) Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s) Met vriendelijke groet, Verschoor[/quote]

                               

                              GM13 206 759

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.