Welke openingstemperatuur voor de thermostaat moet ik kiezen????

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Welke openingstemperatuur voor de thermostaat moet ik kiezen????

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369559
    Ramon1983
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2019

      Hallo,

      mijn naam is Ramon en ben in het bezit van een Vectra C GTS, nu wil ik mijn thermostaat vervangen maar zie ik dat deze te koop zijn met verschillende openingstemperaturen bijvoorbeeld 92 of bij 105 graden? Naar mijn idee  lijkt 92graden mij logisch maar is dat ook zo??

      Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

      (Ik heb al gezocht op het forum en via Google maar geen duidelijkheid gekregen)

      alvast bedankt :applause02:

      #18369562
      Vectra G1T8S
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 May 2016

        ik heb een met openingstempratuur 105graden, als ik het goed heb heb jij een z18xer?

        105gr is wat de dealer destijds erin heeft gedaan.

         

         

        #18369579
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Vectra C heeft meestal 105 graden, word minder op te teller weergegeven dan daadwerkelijk de temperatuur is. Meer dan 100 graden is met koelvloeistof ook geen probleem.

          #18369608
          Ramon1983
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2019

            bedankt voor de reacties! Ik heb in de workshop manuel van de vectra C gevonden waarin staat dat de 1.8 z18xer motoren een openingstemperatuur hebben van 92graden?vreemd. Zodra ik zoek online zoek bij websites die onderdelen verkopen op kenteken kom ik juist weer uit op (wat jullie zeggen) 105graden.

             

            #18369610
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Die 92 graden variant zal wel de coolrunning optie zijn voor warme landen.

              Dat had je bij de C20XE ook, die heeft standaard 95 (of zoiets) en de coolrunning is 82 graden. Die laatste wordt dan ook veel gebruikt bij degene die met deze motoren racen.

              #18369611
              Vectra G1T8S
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 May 2016

                zou best eens kunnen zijn dat ze in loop der jaren zijn overgestapt op 105gr

                #18369612
                Ramon1983
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2019

                  Top! Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik nu met een gerust hart kan kiezen voor de 105 variant.

                   

                  bedankt allen!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.