Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
He Jarno, erg bedankt voor deze uitgebreide toelichting!
Ik ga eens bedenken of ik me er aan ga wagen. Het ziet er iig erg netjes uit zo!
Je bent nog tevreden over de werking van het systeem?
Isle of Skye, Schotland7 november 2015 om 11:12 In reactie op: [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag) #18205913UPDATE:
Hele tijd geen last van gehad totdat ik afgelopen zomer een keer E95 tankte in Oostenrijk…Had er dus al weer een tijdje last van, maar nu heeft hij dinsdag kleine beurt gehad en nu gebeurt het zelfs in de gewone stand. Vooral in de lage toeren en echt heel frequent. Kan bijna niet meer fatsoenlijk rijden.
Nieuwe bougies lijkt me? Dus ik zat bij mister auto te kijken maar daar verschilt de electrode afstand. Als ik op mijn eigen moter (LEL) zoek zit het tussen 0,8 en 1,1 en als ik op de LEH zoek krijg ik tussen 1,0 en 1,1.
Wat is in mijn geval wijs?
door de vele pech weet ik redelijk wat van mn auto, maar ik heb geen idee waar ik dan moet kijken. Tis een 2 liter turbo dus de motorruimte zit ramvol. Misschien een plaatje waarop ik t kan zien. ik zit al te kijken op de vuaxhall workshop manual maar daar kan ik t niet zo snel vinden
heb de kap rond de pook er af gehaald en ik zag niks vreemds. Alles bewoog nog. Of bedoel je iets anders?
waar zit die sensor en hoe kan ik zelf controleren of hij defect is? Kan ik via Opcom evt ergens de sensor waarde uitlezen?
Moet ik deze hebben? http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/d__heating_ventilation_air_conditioning_(hvac” onclick=”window.open(this.href);return false;)/ecc_electronic_climate_control/outside_temperature_sensor/repair_instructions/remove_and_refit_sun_sensor/Ik zie headroom sensor, foot sensor en evaporator. Wat is de evaporator?
ECC not able to select AUTO mode, display shows M1 – M5.
Dit is iid niet van toepassing bij mij. Ik kan hem gewoon in auto mode zetten, zonder dat ik meldingen krijg.
ik had de radio uitstaan en die moet blijkbaar aanstaan :D
Het is nu gelukt.
ja code heb ik, maar had hem alleen op contact staan
ik heb geen miniatuur :(
dat gaat alleen als je een cd30 mp3 hebt (staat er achter, anders heb je een gewone cd30)
En anders kun je een FM transmitter voor in je 12V aansluiting kopen en daar een usb stick in doen. En dan kun je dat via een FM frequentie met je radio luisteren. Kost hooguit een 10tje
23 april 2014 om 06:47 In reactie op: [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag) #18205912Ik wil nu zelf de bougies een keer losmaken en schoonmaken, maar ik heb dat nog nooit gedaan.
Enkele Do’s en Don’ts zijn welkom :)Ik meen ergens gelezen te hebben dat op de LEL geen IDS+ is geleverd en op de LER wel.
LEL en LER zijn allebei prima te chippen naar 235 pk. En dàt rijdt pas geweldig!
En als je zuinig wil rijden met deze auto, heb je de verkeerde auto. Als je de pk’s hebt wil je ze ook gebruiken en niet als een oud wijf de rotondes oprollen om aan de pomp een paar euro te besparen. Dan kun je beter de 1.8 nemen.
Een lekkere wijn moet je proeven en niet laten wegstoffen op de kast
Turbo rijdt veel leuker, vind ik :) En wel wat minder zuinig…
voor de prijs kun je het beste even de bekende autosites opduiken en kijken wat vergelijkbare auto’s met vergelijkbare km’s nog kosten.
Kijk even goed wat voor onderhoud er onlangs is gepleegd en wat er binnenkort zit aan te komen. Denk aan remblokken/schijven, distributie, uitlaat.
Ik had dit ook in mijn astra. Toen hij bij de garage was voor een reparatie, is de accu er af geweest en sindsdien is mijn display foutloos
volgens mij kun je met die ELM wifi dingen alleen maar uitlezen en niet programmeren? Maar dat ligt denk ik ook aan de app.
Ik gebruik torque en OBD car doctor (android)
15 april 2014 om 06:49 In reactie op: [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag) #18205910Het is weer raak. Ruim 3 maanden probleemloos gereden. Wel toevallig dat ik afgelopen donderdag bezinen van de tango heb getankt (normaal altijd shell) en het nu bijna meteen weer raak is.
Na dat we de vorige keer de bougies schoon gemaakt hadden (4 zat een beetje olie aan) En in een andere volgorde hebben teruggezet is het nu raak op cylinder 1 [P0301]
Wederom weer als ik hem in sport zet (de 240 pk versie). Zodra ik hem op z’n donder geeft begint ie rond de 3000 toeren in te houden en gaat ie op 3 cylinders lopen. Op normale stand (200 pk) kan ik doen wat ik wil zonder problemen.
Kan dit inderdaad met de bezine te maken hebben? Of is 1 van de bougies gewoon gaar? Wij konden er destijds niks aan ontdekken.
Ik heb het ook wel eens gehad en het klinkt heel stom, maar het kwam uiteindelijk uit mijn automat. Tijdens ‘t tanken in een plas benzine gestaan ofzo. Tjeck dat even, voordat je allerlei kosten gaat maken :)
ik heb binnenkort een zilveren te koop, zonder mp3. Dat wel.
ja dan moeten ze mij bellen :) Ik heb een dikke deuk in m’n achterdeur door een parkeerklojo :(
Maar wel supergaaf dit. Zeker omdat je zelf ook nog wat extra’s kon kiezen zoals die bumber en dakkleur :)
ik heb dat ook maar dat komt omdat de mijne gechipt is en er euro95 in zit :) Als ik een tijdje 98 rijdt, dan wordt dat langzamerhand beter
4 april 2014 om 09:43 In reactie op: [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag) #18205908nee klopt, maar hij vond dat raar.
Lol ted :) Btw jouw naam afgeleid van dat nr van deep purple?
bij nat/glad wegdek is het vaak zo dat je wegligging afneemt in de bochten, maar dat ligt ook helemaal aan de kwaliteit van de banden. Dat heeft te maken met de breedte van de banden. Soms rijd je over bepaalde drempels beter met een 16 dan 18″ of andersom.
Ik rij bv in ons dorp probleemloos over de drempels met mijn 17″. Maar mijn vader heeft 20″ onder zn J en die ronding past precies in de ronding van de drempel waardoor je er echt idiot zachtjes over moet rijden anders lijkt het alsof je gewoon een stoprand op/af rijdt
dat kan vanalles zijn. Even laten uitlezen. Misschien iemand in de buurt net een op-com?
4 april 2014 om 07:16 In reactie op: [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag) #18205906Er stond olie in bougie4. Waarschijnlijk eroverheen in gelopen. Alle bougies eruit gehaald, zuiver gemaakt, 3 en 4 omgedraaid en sindsdien geen klachten meer gehad.
Mijn garage vond het sowieso raar dat er geen irridium in een turbo motor zit, getuned of niet.
1 april 2014 om 10:21 In reactie op: Stemmen fotowedstrijd 24: "Laat die snotneus maar eens zien" #18226623ik kijk altijd of ie bij mij in een lijst aan de muur zou mogen. In dat geval is JOZO de enige deze ronde :) :thumb
-
AuteurBerichten