[P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag)

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag)

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263178
    Tusk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2009

      UPDATE: zie laatse bericht: 7-11-15

      En weer problemen met mijn Z20LEL :/ foutcode P0300-01 en P0303-01

      Ik rij met mijn EDS phase 1 met 200 pk en op de sportknop 240pk. Wanneer ik deze inschakel en een paar keer achter elkaar vol gas geef krijg ik stotteringen. Als ik door blijf gaan springt ie zelfs in noodloop en rij ik volgens mij maar op 3 cilinders.

      Als ik in de standaard mode rij (dus 200 pk) kan ik trappen wat ik wil, zonder dat hij ergens last van heeft.

      Nou heb ik gegoogled en ik kom uit op bougies of bobine… En de bougies zijn volgens mij pas 20/25dkm oud dus lijkt mij niet?

      Het vreemde vind ik dus dat hij het alleen doet als ik in sportmodus rij…

      #18205902
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        vervang de bougies dan maar eens. die zijn goedkoper dan een nieuwe bobine.

        #18205903
        Tusk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 January 2009

          kan ze ook ff omdraaien en kijken of dan de andere cilinder hapert…

          Maar wel raar dat hij het alleen in het 240pk programma doet….ik bedoel bougie/bobine is kapot of niet…

          #18205904
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            kan ook de afstand tussen de elektrodes net te groot is voor de 240 pk en voor de 200 pk dat hij nog net hard genoeg vonkt

            #18205905
            Corsa16V
              Lid sinds:
              26 January 2005

              Als het je bobine is (waar het wel op lijkt) ook je bougies vervangen. Bij meer vermogen en hogere turbodruk is de.vonk gevoeliger zal je eerder overslagdetectie hebben daarom is electrodeafstand belangrijk.

              #18205906
              Tusk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 January 2009

                Er stond olie in bougie4. Waarschijnlijk eroverheen in gelopen. Alle bougies eruit gehaald, zuiver gemaakt, 3 en 4 omgedraaid en sindsdien geen klachten meer gehad.

                Mijn garage vond het sowieso raar dat er geen irridium in een turbo motor zit, getuned of niet.

                #18205907
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Standaard zit er ook geen iridium in.

                  Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                  #18205908
                  Tusk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 January 2009

                    nee klopt, maar hij vond dat raar.

                    #18205909
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Dat is t dus niet.

                      Sommige bobines gaan zelfs kapot door iridium of platinum bougies

                      Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                      #18205910
                      Tusk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 January 2009

                        Het is weer raak. Ruim 3 maanden probleemloos gereden. Wel toevallig dat ik afgelopen donderdag bezinen van de tango heb getankt (normaal altijd shell) en het nu bijna meteen weer raak is.

                        Na dat we de vorige keer de bougies schoon gemaakt hadden (4 zat een beetje olie aan) En in een andere volgorde hebben teruggezet is het nu raak op cylinder 1 [P0301]

                        Wederom weer als ik hem in sport zet (de 240 pk versie). Zodra ik hem op z’n donder geeft begint ie rond de 3000 toeren in te houden en gaat ie op 3 cylinders lopen. Op normale stand (200 pk) kan ik doen wat ik wil zonder problemen.

                        Kan dit inderdaad met de bezine te maken hebben? Of is 1 van de bougies gewoon gaar? Wij konden er destijds niks aan ontdekken.

                        #18205911
                        djplan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 November 2010

                          ik weet niet of het aan de benzine zou liggen, maar ik ben zelf geen voorstander van tango/avia / en goedkope benzine. ik heb een keer in de zafira ook tango getankt en me motor viel telkens uit bij stationair lopen en liep behoorlijk slecht gewoon. sindsdien tank ik alleen bp 98 ultimate en/of shell vpower racing of hoger.
                          mij zou het niet verbazen als het daardoor komt maar ik ben niet zo technisch dus misschien dat iemand van de forum je beter kan helpen maar ik dacht ik vertel wel even mij ervaring over benzine van die pompstations.

                          maar zou het je bobine niet kunnen zijn of idd 1 van de bougies als je ze vervangt vervang ze gelijk allemaal zou ik zeggen

                          #18205912
                          Tusk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 January 2009

                            Ik wil nu zelf de bougies een keer losmaken en schoonmaken, maar ik heb dat nog nooit gedaan.
                            Enkele Do’s en Don’ts zijn welkom :)

                            #18205913
                            Tusk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 January 2009

                              UPDATE:

                              Hele tijd geen last van gehad totdat ik afgelopen zomer een keer E95 tankte in Oostenrijk…Had er dus al weer een tijdje last van, maar nu heeft hij dinsdag kleine beurt gehad en nu gebeurt het zelfs in de gewone stand. Vooral in de lage toeren en echt heel frequent. Kan bijna niet meer fatsoenlijk rijden.

                              Nieuwe bougies lijkt me? Dus ik zat bij mister auto te kijken maar daar verschilt de electrode afstand. Als ik op mijn eigen moter (LEL) zoek zit het tussen 0,8 en 1,1 en als ik op de LEH zoek krijg ik tussen 1,0 en 1,1.

                              Wat is in mijn geval wijs?

                              #18205914
                              kadett4x4
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 July 2004

                                Leg je vraag eens bij andre botter voor, waarschijnlijk heeft hij wel een oplossing voor je.

                                groeten.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.