Astra H GTC, Sport knop werkt niet oke

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H GTC, Sport knop werkt niet oke

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265184
    TheFist
      Lid sinds:
      8 December 2013

      Goedemiddag,

      Ik zit eigenlijk met een vrij irritant probleem en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

      Heb een opel astra h gtc uit 2007 met z18xer motor.

      Nu had ik sinds vorige week het idee dat als ik met de sportknop aan reed de motor tussen 3,5 en 4500 toeren wat moeilijk deed. Ben hiermee naar de dealer geweest en de monteur zei idd dat de motor wat twijfelde, afijn de auto eerst maar eens uitgelezen, en nergens maar dan ook nergens zat een storing in, ben hier zelf bij geweest.

      Ondertussen auto maar gelijk groot onderhoud gegeven, dus nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, nieuwe olie + filter, brandstoffilter vervangen, brandstofsysteem gereinigd dmv een toevoeging.

      Nou heb ik het idee dat het wel wat minder is, maar ik blijf het gevoel houden dat de motor wat twijfelt tussen de 3500 en 4500 toeren, de motor trekt gewoon niet geleidelijk aan 1 stuk door. Voelt vrij iritant.

      Nu zegt de dealer 2 dingen, of de bobine is aan het overlijden, of ze moeten de distributie en alles loshalen want ze hebben het vermoeden dat het in de variabele kleptiming zit?

      Iemand hier enig idee?

      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

      #18228140
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        1x een bericht posten is voldoende, 3 andere verwijderd.

        #18228141
        TheFist
          Lid sinds:
          8 December 2013

          ja sorry, me tablet liep compleet vast, was de pc boven al aan het opstarten om het te verhelpen maar je was me voor.. Thanks..

          #18228142
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Kan inderdaad dat de variable kleptiming niet goed werkt.
            Tikt de motor heel erg bij een koude start ? Dan zijn je klepverstellers overleden….

            #18228143
            TheFist
              Lid sinds:
              8 December 2013

              Nee motor heeft geen bijgeluiden.. Ja met koude start.. Een ratel maar dat duurt nog korter als een halve sec.. Dat is gewoon oliedruk opbouwen toch?

              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              #18228144
              Tusk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 January 2009

                ik heb dat ook maar dat komt omdat de mijne gechipt is en er euro95 in zit :) Als ik een tijdje 98 rijdt, dan wordt dat langzamerhand beter

                #18228145
                TheFist
                  Lid sinds:
                  8 December 2013

                  Geloof het ofniet.. Probleem opgelost! Vanmorgen gasklep gereinigd, wel een stuk minder.. Maar niet opgelost.

                  Toen een andere bobinebrug geprobeerd.. Probleem nog steeds aanwezig..

                  Toen de pas vervangen bougies er maar weer uitgedraaid.. En toen kwam er ineens een hele blije montour op me af.. Bij 2 van de 4 bougies zaten er hele kleine scheurtjes in het porselein..
                  4 nieuwe bougies erin.. Probleem OPGELOST!

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                  #18228146
                  TheFist
                    Lid sinds:
                    8 December 2013

                    Probleem nog steeds weg, gelukkig

                    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                    #18228147
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      Het kan soms zo simpel zijn.
                      Maar nu de vraag waarom is dat porselein gescheurd?
                      Verkeerde bougies geminteerd?
                      Bougies gevallen bij transport enz.

                      #18228148
                      TheFist
                        Lid sinds:
                        8 December 2013

                        Ik denk het laatste, want dezelfde als die eruit kwamen gingen erin.. Deze monteur liet ze ook netjes zakken met een tang.. Vorige liet ze erin vallen.

                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                        #18228149
                        Vannos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2010

                          scheurtjes in het porselein komen er ook in als je de bougies op een verkeerde manier vast of los draait !

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.