OBD2 software en stekker ASTRA J

Forumindex Forums Modellen Astra OBD2 software en stekker ASTRA J

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265294
    JordyLopez
      Lid sinds:
      21 May 2013

      Hallo mensen,

      tijdje geleden heb ik gevraagd of er iemand zijn astra J al kon uitlezen met de Op-com. Daar is toen weinig reactie op geweest.
      Het ziet er nu naar uit dat ik mijn eigen China Op-Com geflashed heb met v1.39 (van 1.45 terug) en dit hem onbruikbaar heb gemaakt.
      (Stom, jammer, ja ik wist het….)

      Ik heb nu vele vrienden / bekenden kunnen helpen met de Op-Com, maar nog altijd niet mezelf.
      Is er een ander stuk software met stekker (betaalbaar) waarmee ik wel “gegarandeerd” de software van mijn astra J 2010 kan uitlezen?

      De Op-com gaat het niet worden….. :(

      #18228932
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Ja, de happyblue module van de makers van happylightshow, deze is ontwikkeld voor de J. Heb er laatst een gekregen van ze om te testen maar die is al weer weg.

        Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

        #18228933
        JordyLopez
          Lid sinds:
          21 May 2013

          Kan je daarmee alleen uitlezen, of kan je ook programmeren? heb de nl recentelijk de HLS module gekocht en daar sowieso zeer tevreden mee! (als is dat niet hetzelfde)

          #18228934
          JordyLopez
            Lid sinds:
            21 May 2013

            Zojuist de ELM327 Wi-Fi besteld……. eens kijken wat ik daarmee kan.
            Ik ben erg op zoek naar functies die aan / uit gezet kunnen worden binnen de software van de astra J….

            #18228935
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Met de happyblue kun je ook functies aan en uitzetten, kijk vooral even op hun site, daar staat alles op.

              http://www.happylightshow.com/happyblue/happyblue.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18228936
              Rickskes
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2013

                ELM327 Wi-Fi? je bedoeld de bluetooth versie?

                Wel een fijn ding, je kan er van alles mee uitlezen

                #18228937
                JordyLopez
                  Lid sinds:
                  21 May 2013

                  Nope de Wi-fi versie

                  http://elm327.nl/index.php?id_product=4&controller=product” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  want ik heb geen Android,….dus HappyBlue was geen optie. Daarnaast wilde ik met mijn iPhone toch nog verbinding houden met mijn carkit, dus heb ik maar voor wifi gekozen…..kan lekker alles tegelijk (hopen we dan maar :agent )

                  #18228938
                  stefanDTI
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    Er is nog geen nieuwere versie dan de “2010” kloon.

                    Ik zit te wachten op de laatste kloon van de tech 2 ( want ze gebruiken tegenwoordig een ander uitlees apparaat bij Opel)

                    Onze Meriva B kan ik namelijk ook niet uitlezen met de 1.39 van 2010 versie.

                    #18228939
                    JordyLopez
                      Lid sinds:
                      21 May 2013

                      Ik heb bij een vriend zijn astra H heel leuk weten te ” om programmeren”. raampjes gaan open met de sleutel etc. (van die allerhande leukigheidjes)
                      Ik baal er nu van dat ik dat niet kan met de 2010 kloon. (Die ik overigens gister om zeep geholpen heb, haha)

                      Wat moet de nieuwe tech2 kloon kunnen? En door wie wordt het “uit gebracht”?

                      #18228940
                      Tusk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 January 2009

                        volgens mij kun je met die ELM wifi dingen alleen maar uitlezen en niet programmeren? Maar dat ligt denk ik ook aan de app.

                        Ik gebruik torque en OBD car doctor (android)

                        #18228941
                        JordyLopez
                          Lid sinds:
                          21 May 2013

                          Dat gevoel heb ik ook, maar desalniettemin is het wel leuk om dingen uit te lezen.
                          Android heb ik helaas niet, ik ben zo een Mac / Apple boy….

                          Ik neem aan dat CAN-BUS eigenlijk hetzelfde werkt en communiceert met alle units die eraan gehanden worden, maar dat het een verhaal is van welke software daarvoor hangt?

                          #18356513
                          JoGi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 September 2016

                            Ik wil de errors voor mijn opel astra j ( 2011) kunnen uitlezen en resetten (liefst nld talig) via een laptop

                            Daarnaast wil ik “indien mogelijk” in het menu van de auto extra opties activeren/zichtbaar maken in dashboard (Bv. Accu status)
                            Via bv.  alliexpress heb ik onderstaand model gevonden.
                            “OPCOM Nieuwste Versie OPCOM v1.99 v1.70 v1.78 met PIC18F458 chip OBD2 OP COM KAN BUS Interface Voor Opel”

                            Kan iemand mij adviseren en/of bevestigen of dit een goede keus is,
                            En welk programma(nld) hiervoor het beste werkt.   Liefst bekabeld  hoeft niet bluetooth of wifi

                            Alvast bedankt.

                            #18356562
                            miraltje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              ik heb een op-com v1.64 (imitatie)

                              deze kan tot modeljaar 2016 gebruikt worden en heb deze aangeschaft bij Q24U.

                              nadat de bestelling geplaatst is kun je een download links opvragen waar je de juiste software kunt downloaden.

                              let op als je de imitatieversie hebt,die kun je niet zomaar updaten die kan niet overweg met de orginele software en firmware, hij wordt dan geblokkeerd

                              #18356642
                              JoGi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 September 2016

                                Goedenavond Miraltje,

                                Bedankt voor je reactie en jouw ervaring.

                                Ik heb op die site gekeken en ziet er goed uit.

                                Als ik het zo begrijp is hoe hoger het versie nr is des te nieuwere auto’s uitgelezen kan worden.

                                Heb jij mss die NL (demo)software zodat ik kan kijken hoe het eruit ziet of een paar screenshots ?

                                Thx

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.