Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Reken maar alvast op minimaal 150 euro voor de EGR.
Succes iig.
EGR ertussenuit halen en goed schoonmaken. Vacuum van EGR loshalen en afdoppen, blijft het probleem bestaan en word het niet erger dan is het waarschijnlijk de EGR.
Slangetje van EGR loshalen, vinger erop houden en gas geven, voelen of het slangetje vacuum zuigt.
[rquote=1896609&tid=144956&author=Seth]De rode kabel van accu naar achter is langs bestuurderskant gestoken. De blauwe aangesloten op bestuurderskant-achterlicht.[/rquote]
Echt op de massa van het achterlicht of gewoon op de carroserie??
Als je namelijk het op de massa van het achterlicht hebt aangesloten dan is hoogstwaarschijnlijk je computer naar de haaien en misschien wel meer.
Kijk eerst eens alle zekeringen na.
Zwager van me heeft een Mercedes SL gehad, daar bleef ABS lampje ook van branden,bleek gewoon een kapotte zekering te zijn. Zat overigens niet in de normale zekering kast maar vlakbij de ABS computer
Ik zou zeggen kijk eens bij de buren. Ik heb daar dit jaar een B2 2.5TD uit 2000 gekocht met 169.000 op de klok voor 3500 euro (incl. BPM etc.)
Hoop dat je een dikke portemonee hebt, zal wel drinken de V6.
Zou zeggen, succes! En hopen dat je geen rare dingen krijgt onderweg.
Ziet er netjes uit!
Je kan de volgende keer beter bij een onafhankelijk APK station de keuring laten uitvoeren.
Die keuren zowieso iets minder vlug af omdat je het daar toch niet kan laten maken.
Bij bijv. een kwikfit heb je de kans dat ze eerder iets afkeuren om dan evt. reperatiekosten extra te kunnen rekenen.
Ik heb er gister op de terugweg van Spanje naar NL ook weer last van gehad.
Maar nu is het zo dat als ik rustig optrek dat ik dat probleem heb, maar als ik veel gas geef met optrekken dan heb ik er geen last van.
Vanmiddag de EGR weer effe loshalen, kan me niet voorstellen dat alles wat ik ertussen heb gezet ertussen uit is.
Is er niks met de EGR, dan vermoed ik dat het een probleem met de brandstof kan zijn, vervuilde brandstoffilter/brandstofpomp.
-=-EDIT-=-
Heb de EGR weer los gehad, nogsteeds afgedopt. Wel komt er een vettige vloeistof vanuit de turbo…..
Of turbo probleem of brandstof probleem (bij mij dan)??
:hmmz
Weet iemand wat de steek / ET etc is van een originele velg van een Opel Omega?
thx
origineel gepost door martslaats
EGR klep kan ook,maar of die dan harder gaat brommen?
maar dit is dan wel makkelijk te verhelpenWeet wel met de EGR dat de auto veel toeren maakt maar weinig snelheid, misschien word dit onder brommen verstaan?
Weet niet of het voordeliger is om een benzine in Duitsland te kopen?
Een diesel iig wel.
Heb effe deze en de mijne (2.5TD) naast elkaar gezet op RDW.
En er zit wel verschil in de blokken.
Mijne heeft 96kW (130PK) en deze heeft 110kW (150PK)
2.5TD = BMW 525TD
2.5DTi = BMW 525TDS
EGR klep?? Slecht open/dicht gaat?
Als die niet goed werkt dan met vol gas kom je bijna niet vooruit en met klein beetje gas steeds wat harder.
Heb het zelf zo meegemaakt.
Probeer er een stalen plaatje tussen te zetten.
Is het probleem dan weg dan ligt het daar aan.
Goed bezig!!
is weer typisch amerikaans, meter voor de accu en olie.
Heeft m’n pick-up ook.
radio ziet er niet uit, zo’n half ronde. fijn als je er een andere in wilt zetten….
verder gaat het dash wel
EGR + inlaatspruitstuk gereinigd.
Nieuwe pakkingen ertussen
EGR opnieuwe afgedopt (dit keer beter)Is inderdaad niet mooi de Cadillac uitvoering :thumbdown
Die “Insignia” is darentegen wel weer mooi vind ik :)
Komt omdat er OPC/Irmscher bij staat natuurlijk.
mijn was paar rooitjes minder en 120.000 km minder op de klok
Nou, vandaag liggen sleutelen.
Koperen plaatje zat een mooi rond gat in dus…. :mad:
EGR er weer af, inlaat spruitstuk er af. Beide schoongemaakt, nieuwe pakkingen voor spruitstuk, nieuwe pakking gemaakt voor EGR. stalen plaatje ertussen.
En nu zou het dus goed moeten zijn :D
Is sinds het afdoppen ja.
Lijkt me stug dat het plaatje is doorgebrand, dan zou dat al na 15min rustig rijden zijn.
Maargoed, vannacht 2000km naar Spanje, dus kijk daar wel wat er evt aan de hand is.
Daar ook inlaatspruitstuk nog schoonmaken.
thx iig.
EGR klep schoongemaakt, koper plaatje ertussen zodat er geen uitlaatgassen meer doorheenkomen.
Schroef onder in gat van EGR, vacuumslang los.Heeft alleen nog af en toe dat de motor inhoud, na een stuk goed door te hebben gereden, dan wilt ie effe niet vooruit, daarna weer wel.
Iets met EGR of met brandstofpomp.
volgende week is het spruitstuk aan de beurt voor een grondige schoonmaakbeurt :)
Haha inderdaad ja.
Ook een leuke omi btw :)
-
AuteurBerichten