EGR Klep dicht

Forumindex Forums Modellen Omega EGR Klep dicht

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226830
    Tinuske
      Lid sinds:
      21 June 2010

      Ik heb nu dus mijn EGR klep van de Omega afgesloten met een koperen plaatje, en onder het gat dicht geschroefd.

      Heb geen fout code ofzo,

      alleen heb ik wel es met het optrekken dat het net lijkt ofdat er een aanhanger achterhangt met 1500Kilo. Maakt geleidelijk aan toeren en komt traag op gang, dat doet ie effe en daarna is het weer normaal.

      Is dit nu dat de motor moet “wennen” dat ie geen uitlaatgassen meer krijgt??

      thx.

      #17739527
      Xedrah
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Lijkt me niet dat dat er iets mee te maken kan hebben. Ik zie geen relatie…

        Waarom zie jij daar een relatie tussen? Is het sinds het afdoppen soms?

        #17739528
        martslaats
          Lid sinds:
          3 September 2009

          weet je zeker dat het plaatje er nog tussen zit!
          dit kun je controleren door aan die aanvoer pijp(uitlaat) te voelen
          die mag namelijk niet gloeiend heet zijn,want als die afgedopt is bestaat er geen doorvoer
          daar waar je die schroef in hebt gedraaid is n.m het vacuumgaatje van de klep.
          dus met andere woorden als het plaatje door is gebrand werkt de klep nog wel maar gaat die heel langzaam dicht en blijft die hangen,dat verklaard waarom dat die niet trekt
          heb hetzelfde probleem gehad.

          #17739529
          Tinuske
            Lid sinds:
            21 June 2010

            Is sinds het afdoppen ja.

            Lijkt me stug dat het plaatje is doorgebrand, dan zou dat al na 15min rustig rijden zijn.

            Maargoed, vannacht 2000km naar Spanje, dus kijk daar wel wat er evt aan de hand is.

            Daar ook inlaatspruitstuk nog schoonmaken.

            thx iig.

            #17739530
            Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2007

              heb je de vacuüm slang ook dicht gemaakt? Kan zijn dat deze iets lekt waardoor gdu vacuüm systeem niet werkt.

              Gr jack

              #17739531
              Tinuske
                Lid sinds:
                21 June 2010

                Nou, vandaag liggen sleutelen.

                Koperen plaatje zat een mooi rond gat in dus…. :mad:

                EGR er weer af, inlaat spruitstuk er af. Beide schoongemaakt, nieuwe pakkingen voor spruitstuk, nieuwe pakking gemaakt voor EGR. stalen plaatje ertussen.

                En nu zou het dus goed moeten zijn :D

                #17739532
                martslaats
                  Lid sinds:
                  3 September 2009

                  ik heb een stukje pijp van 22 genomen en dat door de midden gezaagd aan een kant en toen open gevouwen en plat geslagen en zit er tot nu nog in.
                  als het plaatje te dun is zit je in zeer korte tijd met hetzelfde probleem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.