motormanagement, inhouden, en bonkend vertrek Omega

Forumindex Forums Modellen Omega motormanagement, inhouden, en bonkend vertrek Omega

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234518
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hoi iedereen,

      Ben in bezit van een Omega B1 2.0 DTi Break uit 1998. Nu heb ik 2 verschillende problemen.

      1. Telkens als ik met een koude motor start hoor in achteraan, onder mijn koffer, een vrij zware bonk als ik vertrek. De rest van de rit doet hij het goed maar dit begint toch telkens harder te worden en het baart me wel wat zorgen. Wat kan dit zijn en hoeveel kost het om het te laten maken?

      2. Heb vrijdagavond (eindelijk) mijn versterker geplaatst met alles erop en eraan. 2 uur nadat deze geïnstalleerd was knipperde mijn motormanagement lampje en houdt de motor zich SERIEUS is. Wat kan dit zijn en zou dit veel kosten om dit te laten herstellen? Versterker, woofer en zekering (in rode draad) zijn intussen weer verwijderd maar nog steeds heeft hij dit.

      Wil naar de Opel-garage gaan hiervoor maar wil eerst goed geïnformeerd zijn voor ik hem binnenduw zodat ik niet voor een roodgloeiende rekening kom te staan die ik niet kan betalen. :vertag

      Grtz Seth

      #17841740
      roekenest
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 February 2008

        waar heb je de draden langs getrokken?…
        meende dat er een kant was die storingen kon veroorzaken ..

        #17841741
        Seth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          De rode kabel van accu naar achter is langs bestuurderskant gestoken. De blauwe aangesloten op bestuurderskant-achterlicht.

          #17841742
          Tinuske
            Lid sinds:
            21 June 2010

            [rquote=1896609&tid=144956&author=Seth]De rode kabel van accu naar achter is langs bestuurderskant gestoken. De blauwe aangesloten op bestuurderskant-achterlicht.[/rquote]

            Echt op de massa van het achterlicht of gewoon op de carroserie??

            Als je namelijk het op de massa van het achterlicht hebt aangesloten dan is hoogstwaarschijnlijk je computer naar de haaien en misschien wel meer.

            #17841743
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              Het is echt op de massa van het achterlicht waar de andere massa ook is op aangesloten.

              Ik dacht eerst aan de lambdasonde omdat hij inhoud en MM knippert. En vandaag heeft ie (na lange tijd rijden) ineens een kramp gekregen: MM viel weg en had terug vol vermogen. Ik dacht, zelf gemaakt :cool: Tot ik op bestemming terug de wagen moest starten; dan had ik terug hetzelfde probleem.

              Ik weet niet zeker of dat iets met het inbouwen van de woofer heeft te maken maar vond het wel nodig om dit te zeggen omdat het nogal toevallig samen gebeurde :hmmz

              Morgen komt een collega van mijn vader met zijn OBD2 (moet dat echt ook gaan kopen) voor uit te lezen en dan weten we al welke fouten erin staan.

              Ik hou jullie zeker op de hoogte ;) en intussen zijn alle ideeën welkom, zowel voor probleem 1 als probleem 2 :)

              Greetz Seth

              #17841744
              Seth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 September 2009

                Hey iedereen,

                Auto is uitgelezen en gaf een EGR-klep error. We hebben naar een paar mechaniekers gebeld en de ene zegt dat het de klep zelf is dat enkel vuil zou zien, de andere zegt dat ie kapot is, en nog een 3e zegt dat het mijn vacuümpompje (dat de klep regelt) naar de vaantjes is.

                Keuze genoeg maar nu weet ik nog steeds niet specifiek wat het probleem is. Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn vacuümpomp en mijn EGR-klep kan testen?

                Groetjes Seth

                #17841745
                Tinuske
                  Lid sinds:
                  21 June 2010

                  EGR ertussenuit halen en goed schoonmaken. Vacuum van EGR loshalen en afdoppen, blijft het probleem bestaan en word het niet erger dan is het waarschijnlijk de EGR.

                  Slangetje van EGR loshalen, vinger erop houden en gas geven, voelen of het slangetje vacuum zuigt.

                  #17841746
                  Seth
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 September 2009

                    EGR is hebben we gedeeltelijk proper kunnen maken zonder los te maken, nog steeds heeft ie het probleem, de slangetjes hebben we ook los gemaakt en idd, als ik meer gas geef voel ik het slangetje echt vacuüm zuigen.

                    Dus d.w.z. dat mijn klep wel degelijk versleten zal zijn, wat ik feitelijk raar vind omdat hij het soms (nadat je 5-10-15 km hebt gereden) het ineens wel doet. ik begin meer en meer aan een sensor of iets dergelijks te denken.

                    Enfin, maandag om 16.00 uur mag hij binnen bij de opel-dealer. Hij gaat dus mijn EGR-klep eruit halen, controleren en uitkuisen. Mocht ie het dan nog hebben, de vacuümpomp controleren en moest ie het dan nog hebben, EGR-klep vervangen. (en moest die het dan nog hebben, weet ik het niet meer :D) Hoop dat ie niet te duur zal aanrekenen want de andere rekeningen kloppen hier ook al op de deur. :vertag

                    Wel ga ik na afloop specifiek vragen wat het probleem was en hoe dit opgelost is, zodat ik deze ook op het forum kan zetten.

                    Vriendelijke groetjes

                    Seth

                    #17841747
                    Tinuske
                      Lid sinds:
                      21 June 2010

                      Reken maar alvast op minimaal 150 euro voor de EGR.

                      Succes iig.

                      #17841748
                      Seth
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 September 2009

                        ja heb zo’n richtprijs gekregen van de €265

                        Hoop dat het niet meer dan €300 gaat kosten anders wordt het ZEER krap deze maand.:vertag

                        Grtz Seth

                        #17841749
                        Seth
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 September 2009

                          Hey iedereen,

                          Heb mijn wagen dus binnengegaan bij de VOD en deze hebben na onderzoek mij weten te vertellen dat niet mijn EGR kapot is maar wel mijn turbo-klep. Daarom dat de EGR-klep niet goed functioneert en daardoor dat deze een EGR-klep error geeft.

                          Kostprijs (zonder personeelskorting): €340 aan onderdelen en €100 manuren.
                          Kostprijs (met personeelskorting: €199.8 aan onderdelen en €100 manuren.

                          Vriendelijke groetjes,

                          Seth

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.