andere omega gekocht met probleepjes wie helpt

Forumindex Forums Modellen Omega andere omega gekocht met probleepjes wie helpt

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234076
    xr1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2006

      Hoi
      Van de week mijn “nieuwe”aanwinst opgehaald,een omega B2 v6 sport van 2001
      Een knappe wagen met veel opties oa; xenon,navigatie ,sport onderstel,heb de wagen opgehaald met de volgende gebreken het dif maakt een vreselijk kabaal ,dit is eenvoudig op telossen door een andere er onder teschroeven,maar het volgende probleem is minder ;abs en tc gaan meteen branden en niet meer uit,en de km teller doet ook niets ,heb de wagen nog niet laten uitlezen ,wel heb ik de abs sensors door gemeten en die zijn goed.
      Zou de abs pomp stuk zijn?zo ja dan lijkt mij dat niet eenvoudig optelossen want je komt er [bijna]niet bij,
      Wie kan mij uitleggen wat er aan de hand kan zijn,vooral de dat km teller het niet doet vindt ik een probleem ,het abs lampje kan ik wel door verbinden voor de apk maar liever heb ik dat alles werkt.

      Gr berry

      #17833905
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        ABS Pomp zien te vinden voor het ABS en TC en teller probleem.

        is een gekend probleem en goede ABS pompen zijn schaars.

        Willem

        #17833906
        xr1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          hoi willem

          Ik heb nog een sloper staan van hetzelfde bouwjaar, maar is het de complete unit of alleen het computer gedeelte,is het tedoen het vervangen van de pomp ivb met de ruimte,en kun jij mij precies vertellen wat er nu eigenlijk kapot gaat.bvd

          gr Berry

          #17833907
          opeljohan
            Lid sinds:
            3 January 2005

            [rquote=1889838&tid=144397&author=xr1]hoi willem

            Ik heb nog een sloper staan van hetzelfde bouwjaar, maar is het de complete unit of alleen het computer gedeelte,is het tedoen het vervangen van de pomp ivb met de ruimte,en kun jij mij precies vertellen wat er nu eigenlijk kapot gaat.bvd

            gr Berry[/rquote]

            dag Berry,controleer eerst de stekker verbinding die op de abs computer zit (lekker bijkomen trouwens)heen en weer te bewegen. of er een klein wigje 5a 6mm dik tussen te drukken,tussen computer en abs blok.ging bij mij effe goed.
            anders computer kapot en laten maken/reviseren bij AC tronics.
            kwam het bij mij ook op neer.:swear
            oja,je moet geen dikke handen/armen hebben om de computer van het abs blok af te krijgen:swear.
            zit als ik het goed heb vast met 6 boutjes waarvan je er 3 niet kunt zien.
            gr Johan

            #17833908
            xr1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              Hoi Johan

              Maar lukt het om de computer er van af teschroeven of moet het hele abs blok er uit?Ik heb hem ook uit laten lezen bij de garage maar hij geeft geen foutmeldingen. Hoe kan ik erachter komen dat daadwerkelijk de computer kapot is? Mijn vorige auto was een mv6 uit 1996, waarvan ook alle lampjes branden(abs tc) En daar bleek dat de pomp kapot was.
              Het lijkt mij bijna onmogelijk omdat dat hele ding er af teschroeven met de motor er nog in :o

              gr b

              #17833909
              opeljohan
                Lid sinds:
                3 January 2005

                [rquote=1894871&tid=144397&author=xr1]Hoi Johan

                Maar lukt het om de computer er van af teschroeven of moet het hele abs blok er uit?Ik heb hem ook uit laten lezen bij de garage maar hij geeft geen foutmeldingen. Hoe kan ik erachter komen dat daadwerkelijk de computer kapot is? Mijn vorige auto was een mv6 uit 1996, waarvan ook alle lampjes branden(abs tc) En daar bleek dat de pomp kapot was.
                Het lijkt mij bijna onmogelijk omdat dat hele ding er af teschroeven met de motor er nog in :o

                gr b[/rquote]

                dag Berry,het is echt te doen hoor.maar niet makkelijk zeg ik erbij .
                bij mij bleven de lampjes ook branden en kon er geen foutmelding weergegeven worden,omdat er geen spanning op staat tijdens de foutmelding. je kunt hem anders wel uitlezen als alles het doet.

                je moet in ieder geval je accu eruit halen .
                in de plaat waar de accu op staat zit een gat waar je met je arm/hand doorheen kunt om de grote stekker los te halen en om de schroefjes los te draaien .
                zijn geluukig wel torx schroefjes (tx 15 volgens mij) en dan kun je de computer er zo tussen weg halen en hem eventueel vervangen of laten nakijken bij ac tronics. Google maar eens over hun site.
                gr Johan

                #17833910
                xr1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  Bedankt Johan

                  Ga er volgende week maar is mee beginnen,en ik zal is even rond neuzen op hun site.

                  gr berry

                  #17833911
                  Tinuske
                    Lid sinds:
                    21 June 2010

                    Kijk eerst eens alle zekeringen na.

                    Zwager van me heeft een Mercedes SL gehad, daar bleef ABS lampje ook van branden,bleek gewoon een kapotte zekering te zijn. Zat overigens niet in de normale zekering kast maar vlakbij de ABS computer

                    #17833912
                    opeljohan
                      Lid sinds:
                      3 January 2005

                      dag Berry,is het inmiddels al gelukt?;)

                      #17833913
                      xr1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2006

                        Hoi Johan

                        De plannen zijn veranderd,de motor in mijn auto is een 2.5 en nu heb ik van de week een complete 3.0 van 2000 gekocht [geen mooie auto hoor]en nu ben ik bezig de motor eruit tehalen en die gaat dan in mijn auto en dan kan ik meteen fatsoenlijk bij de abs computer.

                        gr berry

                        #17833914
                        Painless
                          Lid sinds:
                          17 February 2008

                          Als de diff lawaai maakt, weet je dan zeker dat het dat is. En niet bijvoorbeeld het lager van de aandrijfas. Of nog erger, de neus van de automaat?

                          Zucht, ervaring.

                          #17833915
                          xr1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 January 2006

                            Dat probleem is alweer op gelost een ander dif er onder en het was klaar[heerlijk stil]
                            Heb de motor ook vervangen door een 3.0 ,en kon gelijk de abs pomp vervangen dus dat is nu ook weer klaar.

                            Heb ik nog wel een vraag de donor auto heeft een bose radio systeem ,dat wil ik ook uiteraard overzetten maar de kabelboom van de subwoofer[aan de linkerkant ligt er wel ] en die gaat onder de achterbank naar de rechterkant ,aan de rechterkant licht er ook een kabel van de kofferbak tot aan de A stijl [rechts] ,maar van de A stijl tot aan de radio en zekerings kast ligt niets :(
                            Ik ben bezig geweest alle bedrading uit elkaar tehalen maar dat is haast niet tedoen ,uit eindelijk gaan er ook kabels naar de A stijl links, en daar zitten hele ander stekkers dan in mijn eigen auto.

                            Hoop dat is bij de dealer een stuk kabelboom kan kopen ,maar dat zal vast wel niet ,wie weet hoe ik het werkend krijg

                            gr berry

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.