Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
klinkt als een lastig probleem, ipv je raam zou ik persoonlijk voor je deurslot gaan…..
Niet echt ideaal haha. Als je je motorkap open hebt zou je via daar je canbus kunnen aftappen, opcom aansluiten en zo je deurenopenen/ je sleutel inleren
De UPH4 heeft geen eeprom toch? of hoe doe je die uitlezen? :praying02:
Hoi,
De radio heeft geen geschakelde plus, deze wordt via canbus aan/ uit geschakeld. Je moet of een nieuwe kabel trekken vanuit de REC, opzich goed te doen wel wat werk. je kan hem dan vast solderen of een adapter gebruiken waardoor je een extra zekering kan toevoegen (foto hieronder).
Of je pakt hem bij de lichtenschakelaar (wat ik ooit gedaan heb) en dan gebruik je een (solid state) relais om hiermee de +12V van de sigaretten aansteker te schakelen. Je kan deze kabel absolute niet gebruiken om iets te voeden.
De aansteker is gezekerd op 10 of 15 amper. mocht je hem toch van achteren trekken is het belangrijk dat je een zelfde dikte (of dikkere) kabel gebruikt.
Hoi, beetje verkeerde plek om dit te vragen. antwoord op je vraag is relatief eenvoudig, heb er zelf ook een onder gezet. Originele (tweedehands) trekhaak werkt uiteraard het best. kofferbak demonteren, zitten 4 gaten voor geponst, deze moet je met een gatenzaag doorboren (circa 1mm dik).
Trekhaak monteren met vier bouten, niet de stalen platen vergeten die er origineel zitten.
Dan heb je een module nodig en een originele kabelboom. plug en play in je REC (zekeringkast achterin) -eventueel aanmelden, dan krijg je ook een melding op je tellerklok als er iets aangesloten zit.
en dat is het, je hoeft niet te zagen in je bumper. Wel echt zorgen dat je een originele module en kabelboom hebt! op de achterlichten kan niet zomaar (wat al die aftermarket kits doen) vanwege de automatische canbus checks. Eventueel heb ik nog een module beschikbaar, stuur maar een dm als je interesse hebt.
Als je trouwens orgineel ook geen xenon hebt moet je wss nog bedrading in de koplamp en in de stekker om.gaan leggen. De xenon gebruikt namelijk een andere gnd connectie dan de halogeen lampen.
Als je je huidige koplampen hebt gedemonteerd kan je zien of er twee contacten missen in de stekker, je hebt geluk als ze er al zitten
Hoi,
Lastig te zeggen, er zitten extra stel motoren in het lijkt me zeer waarschijnlijk dat je het mogelijk wel zonder kan gebruiken. Opzich makelijk om uit te proberen, als je ze gwn inbouwt zie je meteen of de koplamp een bepaalde stand aan neemt, dan moet je ze natuurlijk nog wel met de hand kunnen verstellen.
Mocht je afl in willen bouwen, extra sensor op je achteras, deze moet met drie kabels naar je dashboard kastje (kabel zou ik dan zelf maken). Afl module in je dashboardkastje. En alles in programmeren met opcom of tech2. Modules zitten al onder de koplampen zoals je zei, dus dat scheelt!
Waar je even op moet letten is dat je nu een knopje hebt om je licht hoogte in te stellen, deze moet je vervangen voor eentje zonder! Anders gaat het lastig worden bij de apk..
28 augustus 2019 om 11:46 In reactie op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) #18368346Kleine toevoeging over de opmerking van @pjotter, Kopervet is iets wat tegenwoordig sterk afgeraden wordt bij autos met abs systemen (zoals de astra). Het is zeker verstandig bepaalde delen te smeren ATE en bosch hebben goede smeermiddelen hiervoor.
Zou niet de eerste keer zijn dat iemand ze abs systeem omzeep helpt door overtollig gebruik van kopervet….
Hoedan ook, vet dat het als nog gelukt is! Zijn de schijven van abs gecoat? Iets wat je altijd zelf kan doen als dat niet het geval is. Als je voor bosch of zimmermann kiest zijn de schijven vrijwel altijd gecoat, maargoed iets voor volgende weer misschien.
je moet hem op twee plekken activeren, in de zekeringenkast voor en (volgensmij) in de rec maar dat kan ook zomaar ergens anders zijn.
Als je sensor nog neit werkt is het ook mogelijk dat je hem verkeerd hebt aangesloten…
Iendien dit het geval is en het aanmelden wel is gelukt, gebeuren er vaak rare dingen wanneer je de lichtsensnor op auto stand zet.
Wanneer de sensor niet is aangemeld en aangesloten, gebeurd er niks
Wanneer de sensor wel is aangemeld en niet aangelosten/verkeerd, gaan de lampen vaak aan/ krijg je een foutmelding. Tevens kan je een storing uitlezen met iets als, highvoltage lichtswitch, of iets dergelijks
hoop dat dit een beetje helpt met debuggen
hoi,
gefeliciteerd met je aankoop,
De opel dealer kan de code opvragen bij opel-Duitsland, dit kost 20-30 euro. Hier voor hebben ze alleen de radio en het schem nodig. Probleem is wel dat je met twee codes te maken gaat krijgen, scherm is oorspronkelijk ingeleerd met de een, en je radio ( en tevens de rest van je auto) met een ander…
De dealer kan dit fixen, vaak rekenen ze wel extra “programeer kosten”, over het algemeen hebben ze ook niet heel veel verstand van dit soort “electrische problemen”… en dan gaat dit op uurloon natuurlijk
ik zou idd even bij liviu langs rijden, hij zit bij rotterdam in de buurt. Hij heeft veel ervaring met deze radio’s en heeft in no-time je scherm op de juiste manier gekoppeld.
Succes!
Dit is idd een vaag probleem, voor dat je dingen gaat vervangen zou ik je auto eerst laten uitlezen (of zelf doen met een OBD2 lezer).
Veder lijk de weerstand goed, indien de luchtstrooming nog goed geregeld kan worden.
-Check je koelvloeistof als deze “lek” is werkt de verwarming niet goed meer
-mocht je geen foutcodes krijgen kan het ook nog de instel knop zelf zijn (door vervuiling bijvoorbeeld), je zou deze dan openkunnenschroeven en schoonmaken, maar als alle andere knoppen nog werken lijkt me dit sterk.
Maar lees vooral je auto uit op fout coedes, dat is het makkelijkste begin punt!
Vergeet ook niet je eigen aangesloten elektronica te controlleren. Een 12v-5v usb lader zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Veder zit er op bepaalde verlichting in het interieur een automatisch check, als je deze lampen ooit vervangen hebt (voor bijvoorbeeld LEDs) kan dit ook problemen geven.
Veder is het lastig hier, op afstand, wat zinnigs over te zeggen, check vooral je zekeringen (vooral in de zekeringenkast in de kofferbak) en check zoveel mogelijk contacten (ook die van de zekering zelf) op corrosie. Als dat je probleem zou zijn is het goed mogelijk dat je er de ene keer wel en de andere keer geen last van hebt, lichtschuren en ontvetten (contactpunten op nieuw solderen) is dan de oplossing.
Laat vooral weten als je het een en ander geprobeerd hebt!
-
AuteurBerichten