Astra H safecode

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H safecode

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363859
    RK_AstraH
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2019

      Hihi forum,

      Ben sinds 1,5week in bezit van een 1.6l Astra H Cosmo 08-2004. De garage waar ik hem van gekocht heb had de display vervangen omdat die het niet meer deed. Nu heb ik een Display Safe staan maar alles werkt gewoon (radio, blower, verwarming en tijd). Ik heb al gekeken maar heb geen boekjes aanwezig in de auto. Ben al langs de Opel dealer geweest en die zegt dat het ong. 240,- kan gaan kosten om de code terug in te zetten. Ten eerste kan het goedkoper? En ten 2de is een nieuwe Radio met bijv. touchscreen goedkoper?

       

      Mvg,

       

      RK

      #18363860
      RK_AstraH
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2019

        Ohhjjaaaa,

         

        Iemand die toevallig wat sportievere achterlichten weet te hebben of weet waar ik fie kan vinden voor de Astra H 2004 Cosmo variant (Geen GTC)

        #18363873
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          ik zeg terug naar de garage waar je het gekocht hebt en hun moeten maar zorgen dat het kosteloos gemaakt wordt.

          de radio en display zitten gekoppeld aan elkaar met de code, als je een van de twee wil vervangen moet je het eerst vrij zetten, dan vervangen en dan de diefstal beveiliging weer aan zetten

          #18363876
          RK_AstraH
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2019

            De auto had een meeneemprijs, en geen garantie. Daarbij was het een handelaar en geen merkdealer of grote occassion dealer. Maar mijn punt is alles doet het verder en de garage waar ik hem vandaan had heeft het scherm zelf al vervangen voordat hij hem te koop gezet had.

            #18363883
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              [quote quote=18363859]Hihi forum, Ben sinds 1,5week in bezit van een 1.6l Astra H Cosmo 08-2004. De garage waar ik hem van gekocht heb had de display vervangen omdat die het niet meer deed. Nu heb ik een Display Safe staan maar alles werkt gewoon (radio, blower, verwarming en tijd). Ik heb al gekeken maar heb geen boekjes aanwezig in de auto. Ben al langs de Opel dealer geweest en die zegt dat het ong. 240,- kan gaan kosten om de code terug in te zetten. Ten eerste kan het goedkoper? En ten 2de is een nieuwe Radio met bijv. touchscreen goedkoper? Mvg, RK[quote]

              Kom naar mijn plaats, ik kan display reset en inleren, geen probleem.

              [quote quote=18363859]Ben al langs de Opel dealer geweest en die zegt dat het ong. 240,- kan gaan kosten om de code terug in te zetten. [quote]

              :whistle:

              #18363886
              chieltjuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2012

                Ik ben voor dit grapje naar de Opel dealer gegaan, een carpass zou 40 euro kosten..  Uiteindelijk heeft de Opel dealer gratis de radio code kunnen achterhalen  ( sommige dealers hebben een database met deze info als de auto daar in onderhoud is geweest )

                #18363894
                RK_AstraH
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 February 2019

                  [quote quote=18363886]Ik ben voor dit grapje naar de Opel dealer gegaan, een carpass zou 40 euro kosten.. Uiteindelijk heeft de Opel dealer gratis de radio code kunnen achterhalen ( sommige dealers hebben een database met deze info als de auto daar in onderhoud is geweest )[/quote]

                   

                  Dan heb je geluk gehad deze auto komt kwam hier niet uit de buurt

                  #18363904
                  Sub606
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 September 2017

                    hoi,

                    gefeliciteerd met je aankoop,

                    De opel dealer kan de code opvragen bij opel-Duitsland, dit kost 20-30 euro. Hier voor hebben ze alleen de radio en het schem nodig. Probleem is wel dat je met twee codes te maken gaat krijgen, scherm is oorspronkelijk ingeleerd met de een, en je radio ( en tevens de rest van je auto) met een ander…

                    De dealer kan dit fixen, vaak rekenen ze wel extra “programeer kosten”, over het algemeen hebben ze ook niet heel veel verstand van dit soort “electrische problemen”… en dan gaat dit op uurloon natuurlijk

                    ik zou idd even bij liviu langs rijden, hij zit bij rotterdam in de buurt. Hij heeft veel ervaring met deze radio’s en heeft in no-time je scherm op de juiste manier gekoppeld.

                     

                    Succes! :good:

                    #18363915
                    chieltjuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 February 2012

                      [quote quote=18363894]

                      Dan heb je geluk gehad deze auto komt kwam hier niet uit de buurt[/quote]  klopt, deze auto haalde ik ook uit de andere kant van het land.

                      Voor mijn astra H heb ik wel gewoon 40 euro moeten betalen voor mijn carpass.

                      #18363953
                      RK_AstraH
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 February 2019

                        Een andere Opel garage (Broekhuis) gaf aan voor 35,- kunnen wij de scherm met de radio verbinden, maar kan alleen met een nieuw scherm of 2dehands maar dan moet die bij de vorige ontkoppeld zijn

                        #18363983
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          koppelen kan ook met opcom maar dan moet je wel de code hebben en dat is meestal het probleem.

                          #18363984
                          chieltjuh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2012

                            <p style=”text-align: center;”>Een 2e hands set( radio) en scherm uit de zelfde auto kan je volgens mij wel overzetten. Zo heb ik mijn cd30 een keer geswitcht voor een Navi 90 en scherm.</p>

                            #18364013
                            Merlijn de Schrijver
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 February 2019

                              Ookal is het een handelaar volgensmij is hij wettelijk verplicht garantie af te geven. Ik kocht mijn astra ook bij een handelaar en op dag 4 ging de bobine kapot. Geen cent aan betaald. Gewoon gebeld en in gesprek gegaan en een schappelijke handelaar helpt je uit de brand.

                              Wat ook nog wel een wil werken is een mega slechte review op Google zetten als ze niet mee willen werken. Gewoon naam erbij. Familielid heeft dat ook gedaan nadat de airco volledig naar de ellende bleek te zijn. Handelaar kwam met hangende pootjes terug.

                              Niet de meest chique manier maar hé hun verkopen een auto die niet in orde blijkt te zijn  ;-)

                              #18364014
                              opel-mark
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2011

                                [quote quote=18363984]<p style=”text-align: center;”>Een 2e hands set( radio) en scherm uit de zelfde auto kan je volgens mij wel overzetten. Zo heb ik mijn cd30 een keer geswitcht voor een Navi 90 en scherm.</p>[/quote]

                                Klopt, de diefstalbeveiliging bestaat uit dat het scherm en radio aan elkaar gekoppeld zijn, dus een hele set overzetten werkt, MAAR voor bepaalde opties in te stellen heb je ook de code nodig

                                 

                                #18364018
                                chieltjuh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 February 2012

                                  Klopt,  maar het lijkt me sterk dat het opvragen van je security card bij opel Nederland 240 kost?! Het is wel een tijd terug( 2011 gok ik) maar toen hebben ze toch echt voor 40 eurie een nieuwe uitgeprint.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.