Opel Astra H – Verlichting

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H – Verlichting

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362997
    Jeffrey01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2015

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Opel Astra H, 1.4 uit het jaar 2005 waar ik het volgende probleem mee heb.

      Vanmorgen toen ik de auto instapte  kwam ik erachter dat de verlichting niet meer werkte IN mijn auto, zelfs het dashboard werkte totaal niet meer. De enige wat het nog deed was de aanjager en de radio (zonder verlichting).

      Vanuit de buitenkant werkte alle verlichting prima, wat mij wel op viel was dat ik niet kon schakelen met verlichting en als ik mijn buitenlampen uit wou doen deze niet uit gingen.

      Op locatie heb ik de auto even snel bekeken en de auto opnieuw gestart, tot mijn stomme verbazing deed alles het weer. Na dat ik 3 uur later weer wou vertrekken had ik helaas hetzelfde probleem weer.

       

      Heeft iemand van jullie enig idee wat het zou kunnen zijn en waar ik het probleem zou kunnen zoeken?

       

      Alvast bedankt voor de moeite.

       

      Groeten Jeffrey

      #18363025
      MONSTERCORSA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2004

        zit de zekering er goed in van de binnenverlichting ?

        #18363027
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Alle zekeringen controleren, als ze allemaal heel zijn de accu voor een paar min los koppelen, dat kan een hoop “vage” storingen oplossen.

          #18363393
          Sub606
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 September 2017

            Vergeet ook niet je eigen aangesloten elektronica te controlleren. Een 12v-5v usb lader zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Veder zit er op bepaalde verlichting in het interieur een automatisch check, als je deze lampen ooit vervangen hebt (voor bijvoorbeeld LEDs) kan dit ook problemen geven.

            Veder is het lastig hier, op afstand, wat zinnigs over te zeggen, check vooral je zekeringen (vooral in de zekeringenkast in de kofferbak) en check zoveel mogelijk contacten (ook die van de zekering zelf) op corrosie. Als dat je probleem zou zijn is het goed mogelijk dat je er de ene keer wel en de andere keer geen last van hebt, lichtschuren en ontvetten (contactpunten op nieuw solderen) is dan de oplossing.

             

            Laat vooral weten als je het een en ander geprobeerd hebt!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.