Regensensor activeren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Regensensor activeren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250160
    CAlberts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2010

      Ik ben even heel illegaal bezig, maar ik wil mijn vraag toch ook in het Vectra topic even onder de aandacht brengen.

      Het lukt mij niet mijn regensensor te activeren via OpCom. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit moet doen?

      Zie voor verdere uitleg en pic’s deze thread:

      viewtopic.php?f=185&t=167256&p=2162826#p2162826

      #18363949
      Sub606
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 September 2017

        je moet hem op twee plekken activeren, in de zekeringenkast voor en (volgensmij) in de rec maar dat kan ook zomaar ergens anders zijn.

        Als je sensor nog neit werkt is het ook mogelijk dat je hem verkeerd hebt aangesloten…

        Iendien dit het geval is en het aanmelden wel is gelukt, gebeuren er vaak rare dingen wanneer je de lichtsensnor op auto stand zet.

        Wanneer de sensor niet is aangemeld en aangesloten, gebeurd er niks

        Wanneer de sensor wel is aangemeld en niet aangelosten/verkeerd, gaan de lampen vaak aan/ krijg je een foutmelding. Tevens kan je een storing uitlezen met iets als, highvoltage lichtswitch, of iets dergelijks

         

        hoop dat dit een beetje helpt met debuggen :good:

         

        #18363998
        Maarten
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 July 2004

          Jaren geleden in mijn gts van regensensor naar licht en regensensor gegaan. Dat moest worden geprogrammeerd in de BCM,REC en UEC.

          #18363999
          CAlberts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2010

            <p style=”text-align: right;”>Oh, dit was 7 jaar geleden, ben inmiddels al 3 auto’s verder  :rolling:</p>

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.