Trekhaak monteren

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364763
    cobra50
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 December 2016

      <p style=”text-align: left;”>Hoi allemaal ik heb een opel astra H bouwjaar 2005. Z18E.</p>
      Nu wil ik een trekhaak gaan monteren. Nu de vraag ik kan kiezen uit een kabelboom 7 polig of 13 polig.

      Ik ga hem alleen gebruiken voor een fietsendrager op te zetten.

      Ik heb wel begrepen dat de kabelboom canbus aansluiting moet hebben.

      Wie weet voor mij een goede zaak waar ik de juiste kabelboom kan bestellen.

      Hartelijk dank vast. :happy02:

      #18370911
      Sub606
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 September 2017

        Hoi, beetje verkeerde plek om dit te vragen. antwoord op je vraag is relatief eenvoudig, heb er zelf ook een onder gezet. Originele (tweedehands) trekhaak werkt uiteraard het best. kofferbak demonteren, zitten 4 gaten voor geponst, deze moet je met een gatenzaag doorboren (circa 1mm dik).

        Trekhaak monteren met vier bouten, niet de stalen platen vergeten die er origineel zitten.

        Dan heb je een module nodig en een originele kabelboom. plug en play in je REC (zekeringkast achterin) -eventueel aanmelden, dan krijg je ook een melding op je tellerklok als er iets aangesloten zit.

        en dat is het, je hoeft niet te zagen in je bumper. Wel echt zorgen dat je een originele module en kabelboom hebt! op de achterlichten kan niet zomaar (wat al die aftermarket kits doen) vanwege de automatische canbus checks. Eventueel heb ik nog een module beschikbaar, stuur maar een dm als je interesse hebt. :good:

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.