Astra h kachel probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h kachel probleem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363343
    Mdv53
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 January 2005

      Goedemiddag,

      Ik heb het volgende probleem: mijn vrouw rijd een Opel astra H uit 2006. Hiervan werkt de temperatuur regelaar/kachel regelaar binnenin de auto niet goed. Als deze word ingesteld op de – werkt die prima tot en met halverwege. Gaat de regelaar over het midden dan word de temperatuur meteen volledig warm(terwijl je dit pas wil als hij maximaal staat +).

      Kan dit een probleem zijn met de PTC weerstand? of is de sensor stuk? iemand een idee?

      #18363394
      Sub606
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 September 2017

        Dit is idd een vaag probleem, voor dat je dingen gaat vervangen zou ik je auto eerst laten uitlezen (of zelf doen met een OBD2 lezer).

        Veder lijk de weerstand goed, indien de luchtstrooming nog goed geregeld kan worden.

        -Check je koelvloeistof als deze “lek” is werkt de verwarming niet goed meer

        -mocht je geen foutcodes krijgen kan het ook nog de instel knop zelf zijn (door vervuiling bijvoorbeeld), je zou deze dan openkunnenschroeven en schoonmaken, maar als alle andere knoppen nog werken lijkt me dit sterk.

        Maar lees vooral je auto uit op fout coedes, dat is het makkelijkste begin punt!

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.