Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
epytec.de heeft complete sets te koop.
De bediening kun je inderdaad overzetten. Zes boutjes los draaien en kan kun je de ‘sportpook’ loshalen.
Het beste wat je kunt doen is de schema’s van een Kadett C 1.2 (of 1.6) en Manta 2.0E combineren. Zoveel elektronica zit er niet op zo’n motor. Het enige wat van de carosserie naar de motor gaat is de startspanning, geschakelde plus en de brandstofpomp. Uiteraard ook nog een dikke plus als voeding.
Zelf ben ik nog niet een Kadett C 2.0E schema tegen gekomen.
Een gerichte vraag hier op het forum wil vaak ook al wonderen verrichten :)
Olie bijvullen doe je via een bout aan de zijkant, ik geloof de passagierskant. Via de pook kun je ook vullen, maar als je via het gat aan de zijkant vult is het makkelijker om de olie op peil te brengen. Op het moment dat er olie uit het gat komt stromen, zit er genoeg in.
Het aftapgat zit uiteraard wel aan de onderkant.
Hoge carterdruk duidt vaak op versleten zuigerveren. Een hele klus dus om te vervangen.
De as moet wel in de keerring zitten. Maar door uit en inveren zal de as t.o.v. de versnellingsbak bewegen. Als de achterwielen van de grond zijn en de as zit helemaal voor in (richting de neus van de auto) dat is niet goed.
Alle CIH motoren hebben hetzelfde onderblok. Dat wil zeggen dat de 1.6, 1.7, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4. De cilinderkoppen zijn wel verschillend.
Je zou een 2.0S er in kunnen leggen, dat is de grootste motor met carburateur. Maar let wel, op de zijkant van de blokken staat het motornummer met een verwijzing naar de inhoud. Dit zit zo goed als in het zicht, dus makkelijk te controleren.
Verder een 1.9 kietelen, misschien een andere cilinderkop met grotere kleppen en scherpere nokkenas maakt het blokje wel sneller. Maar verwacht geen wonderen. Ik denk als je 10 pk wint het al veel zal zijn.
Vandaag op de Pleijbrug in Arnhem een oranje B Kadett Coupe.
Op Speurders staat een Olympia met schijfremmen aan de voorkant. Misschien dat je via hem aan wat foto’s kunt komen.
Ketting geleiders op? Ketting nog wel op spanning?
Kettingspanner is eenvoudig te vervangen.
De allereerste serie C1 Kadettjes hebben trommelremmen voor. Op zich niks mis mee, alleen moet je het wel goed afgesteld houden.
Mijn eerste Kadett was een dergelijke C1. Heb toen wel eens gekeken om het om te bouwen naar schijven. Ik geloof (is al weer 6 jaar geleden) dat je andere fusee’s nodig hebt. De bevestiging voor de klauw zit niet op het fusee namelijk.
Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar complete draagarmen met fusee’s, klauwen en schijven. Ik denk dat je ook op zoek moet naar een andere hoofdremcilinder.
Als een klep te strak staat dan bouwt de cilinder geen compressie op. Maar dat heb je dan wel als de klep continu bediend wordt.
De speling op gevoel zetten, vergelijken met de rest van de kleppen (hoe het voelt). Dan sluit je dit verhaal uit zonder voelermaat.
Er staat nog een cliinderkop te koop op Marktplaats.
Ik zou die 2.0S in elkaar laten zitten, er zijn genoeg anderen die hun blok in onderdelen verkopen. Dan blijft er tenminste nog wat over ;)
Niet ergens een braampje af gestoten met het monteren?
Probeer inderdaad de S nokkenas, alleen het nokprofiel is anders van. De lager vlakken zijn hetzelfde.Weet ik niet. Kan allebei zijn aangezien de rest ook een hoopje bij elkaar geraapte zooi is.
19 februari 2014 om 16:51 In reactie op: iemand omgeving hoorn/enkhuizen die cih uit zn duim kent? #18218542Massa van het blok goed? En niet toevallig de ontsteking 180 graden verkeerd gezet? Mocht de ontsteking het doen en op tijd vonken, dan kan het met een dergelijk eenvoudig blok eigenlijk alleen maar aan de injectie liggen. Dus daar ook massa en voeding controleren.
Gezien de stappenmotor gok ik op een 2.2 systeem. De inlaat is wel van een 2.0.
Dan is het makkelijkste om een LE-Jetronic systeem van een 2.0E te zoeken.
Meet eens tijdens het starten op de plus kant van de bobine. Daar moet je 12 volt hebben. Ik heb ook wel eens gehad dat tijdens het starten er maar 5 volt op een draad stond, terwijl in rust er een nette 12 volt stond.
16 december 2013 om 17:55 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310332Bij Biesheuvel kun je ze krijgen. Die hebben binnen en buitenzeskant bouten. Ook 12.9 kwaliteit, dus geen 8.8 dropboutjes. Maar deze zijn helaas niet goedkoop. Ik heb voor een setje 45 euro betaald. Maar het maakt het erg gemakkelijk om het spruitstuk(ken) fatsoenlijk vast te zetten.
Klopt, de motorsteun moet je helaas los halen.
Wat er in Duitsland de laatste paar jaar gedaan wordt, is een klein gaatje je in de uitlaat boren en met een endoscoop kijken of er kat-materiaal aanwezig is. Er zijn namelijk ook een hoop deelnemers die een lege kat gemonteerd hebben om zo het vermogensverlies te vermijden.
Er zijn meer rallyauto’s die problemen hebben met een kat, niet alleen carburateur auto’s. Zelf zou ik zoiets hebben dat als de motor goed loopt en blijft lopen (niet te warm wordt bijv.), de kat lekker roodgloeiend laten worden. Er rijden genoeg auto’s met een roodgloeiende kat in de uitlaat. Ze controleren (zover ik weet) niet op de werking van de kat. Misschien dan toch wel iets van een beschermkap fabriceren zodat je je er niet snel aan kunt branden.
Het nadeel van dit spul is dat als je er eenmaal problemen mee hebt, je alles moet gaan vervangen/reinigen. Ethanol droogt niet alleen alles uit, maar het zorgt er ook voor dat je olie aangetast word. De ethanol lost het filmlaagje olie op je cilinders op, waardoor je cilinders/zuigerveren harder slijten. Binnen de autosport, waar veelvuldig op E85 gereden word, aangeraden om per evenement je olie te wisselen alleen maar omdat je op E85 rijdt (iemand die echt zuinig is op zijn motor wisselt natuurlijk standaard al zijn olie per evenement). Bij E10 is dit effect wel lager, maar ik zou het bij een oud C-tje niet proberen.
Verder standaard problemen met ethanol zijn oplossende filters, vlokkende benzine (reactie op oude benzine) en aangezien ethanol vocht aantrekt bevorderd het roesten van de tank.
Bij E85 is het bekend dat je ongeveer 40% meer moet inspuiten om dezelfde lambda waarde te krijgen. Bij E10 zal dit minder zijn, maar je motor zal er ook armer door gaan lopen. Met eventueel heet weer, zware belasting, kan dat wel eens voor koelingsproblemen gaan zorgen.
Mijn mening: Ethanol, in welk volumepercentage dan ook, is slecht voor auto’s die er niet fatsoenlijk op aangepast zijn.
Nee dat klopt. Zoals je het stiftje op de 2e foto hebt zitten, zo hoort het.
Zie anders:
https://www.dropbox.com/s/d2igovko3dtrcik/2013-06-27%2018.55.32.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Dat asje hoort er los in te zitten. Deze bedient het vollast ventiel.
Als alles overstroomde, zou ik eerder aan de vlotter denken. Ga eens na of de vlotternaald afsluit. Dat is de grote ‘moer’ onderaan op de laatste foto.
-
AuteurBerichten