Ontsteking 2.0s

Forumindex Forums Techniek Cih Ontsteking 2.0s

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 7 reacties.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262936

    rvkasper
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 114
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 September 2012

    Ik heb een ascona 2.0 s met dellorto’s 40mm. Dieze zou vandaag helemaal afgesteld worden maar nu is het volgende probleem opgetreden. Tijdens het controleren bleek er speling op de as van de rotor te zitten en dan veranderd continu de contacthoek. Nu heb ik bij mijn nieuwe motor ook een elektronische ontsteking inclusief bobine en kabelboom. Nu heb ik de zwarte draad van het contactslot aan de plus gedaan en de bruine draad aan de carrosserie en e zat een groene draad aan de bobine en aan een zwart kastje. Nu lijkt me het aansluiten te kloppen maar vonkt hij niet. Wat doe ik verkeerd.

    Ik heb de bobine van een kameraad zijn kadett ook geprobeerd maar die is van een 2.4

    Wie helpt mij uit de brand

    #18203331

    Keesjr
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 897
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2006

    Hoi, de puntenontsteking van de 2.0S loopt via een weerstandsdraad zodat er maar 9 volt op komt, pak een 12 volt die vanaf het contact komt en de elektronische ontsteking vonkt dan wel.

    #18203332

    rvkasper
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 114
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 September 2012

    Maar als ik met de multimeter de spanning op de zwarte draad meet geeft ie 12 volt op kontakt aan. Word dit minder als ik hem start of hoort diet minder te zijn en zou ie gewoon moeten vonken

    #18203333

    rvkasper
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 114
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 September 2012

    Maar als ik met de multimeter de spanning op de zwarte draad meet geeft ie 12 volt op kontakt aan. Word dit minder als ik hem start of hoort diet minder te zijn en zou ie gewoon moeten vonken

    #18203334

    Slevin
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 35
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 November 2010

    Meet eens tijdens het starten op de plus kant van de bobine. Daar moet je 12 volt hebben. Ik heb ook wel eens gehad dat tijdens het starten er maar 5 volt op een draad stond, terwijl in rust er een nette 12 volt stond.

    #18203335

    rvkasper
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 114
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 September 2012

    ik heb een draad van het contactslot naar de bobine gemaakt maar zonder resultaat
    ik ga nu een compleet andere ontsteking met bobine en de hele zooi aanschaffen en dan gaan we wel weer verder kijken

    #18203336

    vluggejaapie
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 243
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 June 2010

    20S bobine is met een voorweerstand, bij contact om heb je 11 a 12 volt op de plus kant van de bobine ECHTER bij gestarte motor maar 9 volt.
    Je elektronische ontsteking heeft 12 volt nodig, en vonkt dus niet op 9 volt.
    Sluit dus de plus van de elektronische ontsteking/hallgever aan op een geschakelde 12v (vanaf het contact) en sluit de min/groen aan op de min van de bobine.

    Voor zover ik weet zit er op de plus van de bobine een extra voedingskabel die komt vanaf het startrelais. Bij ingeschakelde startmotor/tijdens starten krijgt de bobine daardoor ipv 9volt, 12volt, zodat de vonk tijdens het starten sterker is.

    Dit alles is dus alleen van toepassing op een bobine/ontsteking met weerstandsdraad, hierbij hoort een bobine met 1,5 ohm weerstand op de primaire spoel. Wissel nooit bobines uit zonder na te meten.

    Ik hoop dat mijn informatie klopt, ik hoop dat je hier iets mee kunt, en verbeter me alsjeblieft als ik iets zeg wat niet klopt.

    #18203337

    rvkasper
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 114
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 September 2012

    Het is gelukt. De hulp ingeroepen van een oud leermeester van mij die heeft hem getest en zij dat de fout bij mij lag. Nu een draad van de zekeringskast naar de bobiene aan de bobiene zat een zwarte en een groene draad. Bij de zwarte draad de geschakelde plus gedaan pats boem starten lopen. Nu de dellorto,s afstellen

    Dank u allen voor de reactie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.