Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B

Forumindex Forums Modellen Kadett Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265470
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Heren en Dames,

      Ik vroeg mij af zijn er mensen die de trommels aan de voorzijde van een kadett B of C hebben vervangen voor schijven.
      En wat hebben zij daarvoor nodig gehad / gebruikt.

      Zie op internet regelmatig conversies van achterzijdes van kadett’s mantas en ascona’s. Maar voorzijdes vrijwel niet.

      #18230457
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        :cry waarom vraag ik nou altijd iets waar geen reacties op komen in korte of lange tijd.

        Niemand gedaan bij een kadett?

        #18230458
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          ben niet heel thuis in rwd.

          bij mijn weten hebben c kadett’s altijd schijven voor maar soms niet al te groot.
          bij een b kadett zijn er schijnbaar ook trommels geleverd.

          denk dat je met voor fusees van een GT het makkelijkst de conversie uitvoert
          je hoofdremcylinder zul je mee moeten wisselen

          #18230459
          Slevin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2010

            De allereerste serie C1 Kadettjes hebben trommelremmen voor. Op zich niks mis mee, alleen moet je het wel goed afgesteld houden.

            Mijn eerste Kadett was een dergelijke C1. Heb toen wel eens gekeken om het om te bouwen naar schijven. Ik geloof (is al weer 6 jaar geleden) dat je andere fusee’s nodig hebt. De bevestiging voor de klauw zit niet op het fusee namelijk.

            Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar complete draagarmen met fusee’s, klauwen en schijven. Ik denk dat je ook op zoek moet naar een andere hoofdremcilinder.

            #18230460
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Heb de vraag gesteld om dat mijn olympia onderstel meeste overeenkomt met kadett, achter zijn de naven en trommels zelfde als die van een b. Voor lijkt het er veel op.

              #18230461
              Raluph
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2011

                Ik heb op zijn C alleen trommels en geen rembekrachtiger. Dus die zal denk ik ook gemonteerd moeten worden (of andere hoofdremcilinder met rembekrachtiger).

                #18230462
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Ik heb ook geen rembekrachtiger, heb jij wel een hoofdremcilinder met 2 kanalen? Of een enkele?

                  #18230463
                  olafspoolder
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 October 2007

                    Hoi Haasje,

                    Van de C-kadett weet ik niet zo heel veel maar van de B-kadett en A-Olympia des te meer. :D

                    Als je schijfremmen wil hebben onder je Olympia zul je op zoek moeten naar andere fusees (met remklauwen) en een hoofdremcilinder met bekrachtiger. Een andere mogelijkheid is er niet. De fusees moet je dan hebben van een B-kadett of van een Opel GT, remschijven zijn nog gewoon nieuw te koop. De remklauwen moet je ook van een B-kadett of GT hebben. Let wel op, er zijn 2 types in omloop. Fusees van een zogenaamde kleine vooras en van een grote vooras. De remklauwen zijn dan ook niet uitwisselbaar. Als hoofdremcilinder kun je er ook eentje nemen van een Corsa-A inclusief de rembekrachtiger.

                    Waarom wil je eigenlijk schijfremmen erop hebben? Ik heb vele kadettjes (gehad) met zowel schijfremmen als trommelremmen, zowel bekrachtigd als onbekrachtigd. Mijn ervaring is dat het niet zo heel veel uit maakt. Als je de trommelremmen goed afgesteld hebt doen ze echt niet onder voor schijfremmen. De ombouw is redelijk goed te doen maar niet goedkoop aangezien je de schijfrem fusees niet zo heel veel tegen komt.

                    Als je tijd hebt moet je a.s. zondag 27 april even naar Beekbergen komen naar de B-kadett club meeting, dan kun je met vele gebruikers het er eens over hebben.

                    Groeten Olaf

                    #18230464
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Nou ik heb een Olympia rekord uit 1955, welke meeste te vergelijke is met a en b kadettjes kwa onderstel.

                      #18230465
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        De reden dat ik schijven voor wil is meer trommels die voor op zitten kan ik moeilijk vinden, heb ze wel gevonden, en de remcilinders in de trommel zijn anders en niet meer te krijgen, zijn 2 afzonderlijke, bij modernere is dat meestal 1 cilinder. Aangezien de auto nu vrij slecht of bijna niet remt even gekeken, voering is ok trommels zijn nog redelijk, laat ze denk ik uit draaien. Cilinders voor zitten bij beide kanten 1 van de twee vast. Omdat ik de cilinders helmaal niet kan vinden, dacht ik mischien ombouwen naar schijfjes.

                        #18230466
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Het gaat om deze:

                          #18230467
                          olafspoolder
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 October 2007

                            Leuke Olympia zeg, daar moet je zuinig op zijn. Helaas weet ik van dit type Olympia ook niet zo veel, ik dacht namelijk dat je een Olympia A bedoelde. Ik verwacht dat een fusee van een B-kadett of GT niet zo maar gaat passen op de vooras.

                            Persoonlijk zou ik de originele remcilinders reviseren en gewoon op trommels blijven rijden. Zoals ik al eerder opmerkte, als de trommels goed afgesteld zijn remmen ze hartstikke goed.

                            Succes ermee.

                            Groeten Olaf

                            #18230468
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              Waar haal jij revisie sets vandaan voor de kadett b?

                              #18230469
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Zou iemand voor mij van zijn A, B of C kadett een foto kunnen maken van de fusee aan de voorzijde? Vanuit meerdere invalshoeken?

                                #18230470
                                Slevin
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 November 2010

                                  Op Speurders staat een Olympia met schijfremmen aan de voorkant. Misschien dat je via hem aan wat foto’s kunt komen.

                                  #18230471
                                  DD1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 April 2005

                                    weet jij al meer, ik wil op mijn B kadett ook schijfremmen monteren en overweeg de fusee’s van een c kadett te proberen maar ik weet niet of de kogels gelijk zijn in de draagarmen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.