Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2016 om 09:58 In reactie op: Wat vinden jullie de mooiste kleur voor de Astra J Tourer? #18324384
Donkere kleuren staan wel chic, op het plaatje ziet het er erg goed uit. Terwijl ik normaal een hekel heb aan alle bruin varianten. Donkerblauw zal ook wel goed staan. Gewoon zwart is natuurlijk ook een veilige optie. Doet het altijd goed.
@turbo.d wrote:
Ik wil dit oude topic even oprakelen. Ik zit tegen dezelfde klus aan te kijken. mijn radiateur is ook lek.
Moet bij het ontluchten ook de dop van het expansievat af liggen, moet ik dat stationair laten draaien of is rijden beter ?Dop er af, anders kan het overtollige lucht niet weg, niet gaan rijden natuurlijk want dan loopt de zooi er uit. Dus gewoon stationair warm laten lopen, eventueel toerenmaken om het warm te laten worden. Eventuele lucht in het systeem zal dan via het expansievat ontsnappen, vervolgens vul je dat weer netjes bij.
Begin niet met een al warme motor ! Want dan staat de boel onder druk en krijg je brandwonden bij het loshalen van het dopje, water is meer dan kokend heet !!!!!
19 april 2016 om 09:46 In reactie op: Opel astra G 18.16v motormotor valt uit als ik koppeling int #18316738Als je de oude bobine hebt kan je die even terugplaatsen. Waarom is dat vervangen dan? En je auto wordt slechter na een reparatie en je gaat er verder mee rijden? weird.
Dat de relais klikt zegt nog niks. Je kan het beter even doormeten of hij ook daadwerkelijk het secundaire circuit doorverbind. Een schema zou nu wel handig zijn.
edit: Aah kijk mooi je bent er al achter, altijd aanwezige elektrische problemen zijn vaak goed te localiseren door te meten.
Raak je de tekst en 3 streepjes dan niet kwijt als je gaat schuren?
Gezien de type in de adv, gewoon laten uitschrijven, ben je goedkoper/sneller klaar. En kan niet meer stuk gaan, dus duurzame reparatie :D Neem contact met Liviu van het forum of zakhooi.
18 maart 2016 om 13:24 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239650@Dolby, is na de aanpassingen je olie verbruik nog steeds niet opgelost?
18 maart 2016 om 10:44 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312922Ach, je moet toch nu al problemen maken voor de komende tijd zodat je ze weer met kromme regelingen kan oplossen. Maar inderdaad, tegen die tijd zijn ze hopelijk uitgestorven. Hoewel het Nederlandse stemvee verbaasd me keer op keer. Moet je eens uitrekenen dat een groot deel van werkend Nederland na 18:00 zijn auto aan de lader hangt. Haha, doe maar een dozijn nuclaire centrales bijbouwen dan. In 10 jaar my ass. Zelfs 20 jaar is ambitieus.
Tja, maar wat dat dan met die zware brom te maken heeft snap ik dan niet. De stappenmotor regelt alleen de mengseltoevoer als ik het goed heb aan de hand de stand van gaspedaal.
Denk dat je het beste direct kan doorrijden naar een monteur van het forum die er verstand van heeft. Ben je sneller en vooral goedkoper klaar. Met een fatoenlijk uitleesapparaat en zelfs met een opcom kan je zonder de stappenmotor te vervangen er ook achter komen of het de stappenmotor is.Damn, lelijk, inspiratieloos en vooral oubollig. En de naam Ampera hieraan hangen. Fail x2 bonus. Ik dacht echt dat het om een mooie nieuwe Ampera ging.
Als hij goed start na het uitgaan van gloeispiraal lampje is dat prima. Misschien heeft de ecu update juist gezorgd voor een betere gloeiverwarming die minder belastend is voor de accu maar waardoor je wel wat langer moet wachten. Zou me er niet druk om maken. En het kan nog steeds de accu zijn trouwens.
@Dolby wrote:
Helaas na jaren afgelopen zaterdag een dikke boete binnengekregen. Na correctie 18km te hard op de snelweg waar je 100KM mocht en nu €161 betalen. Eigen schuld klopt maar ik weet helaas ook precies wat er die dag op dat moment gebeurde. Iemand die mij afsnijd en die had ik even ingehaald en net op dat punt ben ik dus geflits geworden. Tja erg balen maar het is mijn eigen schuld. Maar die €9 euro aan administrator kosten vind ik er echt belachelijk.
Niet helemaal mee eens, al die flitskasten en stomme laserscontroles zorgen er uiteindelijk voor dat mensen zeer krampachtig rijden. B.v vaak met trajectcontrolers kunnen mensen niet eens meer ruimte geven door wat extra gas te geven. In situaties zoals jij die heb meegemaakt kan het best eens belangrijk zijn om even gas open te trekken tot een acceptabele snelheid, waar hebben we het nou over +15%? Ook motorrijders hebben last van dit geklooi. Wat dat betreft is een zeer momenteuze opname van de snelheid echt het domste van alle mogelijke oplossingen. Eentje die wel bewezen goed werkt voor het vullen van zwarte gaten.
Bollie. Ziet er een beetje dik/vet uit.
Je kan ook een laagje nano coating troep aanbrengen die je ook voor de buitenkant van je ruiten kan gebruiken, heb je sowieso geen beslagen ruiten meer, en ook tijdens regenbuien heb je veel beter zicht. Moet ik ook weer doen, is er ongeveer na een half jaar af en je merkt het verschil zeer goed.
Lampolie werkt goed, of pindakaas. Olie/vet lost stickerresten op. Even insmeren en na 10 minuten kan je het met een natte doek afvegen.
Als er zoveel lampjes tegelijk raar lopen doen zijn het niet de lampjes zelf maar de spanning naar de lampjes. Ergens heb je mogelijk een draadbreuk, halfgare zekering of een combinatie van deze dingen.
Als je tijd/datum af en toe weer op 0 staat betekent het dat ze van de spanning af zijn geweest.Zeer zuinig voor alleen in de stad, vrij zware auto. Zou hem af en toe toch wel uitlaten, goed voor de motor.
3 februari 2016 om 12:46 In reactie op: opel corsa b radio , slaat instellingen niet op zenders wel? #18309789Als de radio werkt zonder sleutel in je contact dan weet je het al. Dan geel en rood omwisselen.
3 februari 2016 om 08:18 In reactie op: Handrem treedt onbedoeld plots in werking tijdens rijden #18309265Ik houd mijn hart vast alvast, straks met al die elektronische sturen in auto’s. Als die een sensor of aanstuur storing heeft… oei oei oei…
Als de rechterkant iets naar voren komt, dan zit het daar dus los, dus goed. Links is dus oorzaak van het probleem. Als je daar de beugel er niet in krijgt moet je dat dus eerst oplossen. Waarschijnlijk is je beugel iets te stomp waardoor het weerkhaakje niet wegduwt. Probeer toch maar eens met een andere, eentje die een bollere of juist scherpere punt heeft. Waat ook goed werkt is een breinaald of iets in die geest. Zodra je linkerkant ook goed los kan “duwen” zal hij vast en zeker makkelijk los komen.
Je moet net zo land wrikken en duwen/trekken met die beugels die je hebt totdat het lukt, er is geen andere manier om de radio te verwijderen, want die zit nu met weerhaakjes vast aan het metalen frame intern. Daar kom je helaas niet zomaar bij. ALs je 1 kant eerst wel goed los krijgt is het wel te doen. Misschien zijn de beugels die je hebt niet helemaal geschikt omdat ze te dun zijn. Eventueel langs de dealer gaan of een ander garage en met andere beugels proberen.
Als je er een sealing laag overheen doet worden ze toch niet dof? In ieder geval niet met een paar jaar.
12/20. Ken al die andere pauper merken niet zo goed. king:
21 januari 2016 om 15:25 In reactie op: Bij vlagen erg doordringende brand/smelt lucht Astra J #18308593Wat ik zelf een keer heb gehad is een plastic tasje tegen de uitlaat halverwege het midden. Dit zit er inmiddels een half jaar op helemaal aangekoekt natuurlijk en als de uitlaat goed warm is ruik ik het nog steeds als ik stilsta. Dus de moeite waard om even de boel van onder te inspecteren.
19 januari 2016 om 12:53 In reactie op: Nieuwe Opel Insignia krijgt lijnenspel Buick Avista #18307996De nieuwe Opels lijken toch bijna allemaal op 13 in 1 dozijn Hyundai’s en Kia’s. Dus snap de verwarring van arjontje wel.
-
AuteurBerichten