Bij vlagen erg doordringende brand/smelt lucht Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Bij vlagen erg doordringende brand/smelt lucht Astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275103
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Hallo allemaal,

      Ik ruik al sinds de aanschaf van mijn J 1.4T zonder enige regelmaat een, totaal niet te ontdekken of te herkennen brand/smelt lucht.
      De eerste keer heb ik de auto meteen stilgezet omdat ik dacht dat de boel in de fik zou vliegen maar dit was niet het geval.

      In december heb ik de Wintercheck laten doen en werd me verteld dat er een olielekkage was langs (een van de) de keerringen welke boven de multiriem zit, zie afbeelding:

      Wellicht heeft het er niks mee te maken maar ik vroeg me af of een druppel olie die valt op de multiriem de stank zou kunnen veroorzaken?

      Misschien heeft iemand anders wel eens eenzelfde ervaring gehad?

      #18308593
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Wat ik zelf een keer heb gehad is een plastic tasje tegen de uitlaat halverwege het midden. Dit zit er inmiddels een half jaar op helemaal aangekoekt natuurlijk en als de uitlaat goed warm is ruik ik het nog steeds als ik stilsta. Dus de moeite waard om even de boel van onder te inspecteren.

        #18308594
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Een druppel olie kan er voor zorgen dat de riem gaat slippen op een of meerdere van de rollen.
          Dit veroorzaakt ongewenst wrijving met alle gevolgen vandien.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.