Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 106)
  • Auteur
    Berichten
  • #18312913
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      @KadAstra-EF wrote:

      Pardon, mag ik met m’n E uit 1990 Rotterdam niet meer in ?

      Rik -offtopic

      Auto’s op Benzine va 1992 en nieuwer.
      Auto’s ouder dan 1992 met K6 U9 of E2 op kenteken.

      Dieselauto’s van 2002 of nieuwer.

      Het mooie is dat mijn 1986 Ascona-C C18NE voorzien is van een geregelde katalysator en dus eigenlijk K6 op kenteken had moeten hebben.
      Deze is waarschijnlijk omdat het extra gedoe geeft om een niet in nederland geleverde motor op kenteken te zetten voor het gemak ingevoerd als 18E motor.
      Hierdoor is de katalysator niet geregistreerd, en mag ik Rotterdam niet in.

      Maar ga ik bij een Duitse Opel dealer op Fahrgestelnummer ewn groene sticker halen krijg ik deze gewoon.
      Zo krom is het.

      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

      #18312914
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ja dat klopt willem maar toch.. vaak is het achterstallig onderhoud… en daarmee bedoel ik niet de oldtimers zoals zundap, puch etc ( krytler) dat is dan gewoon leeftijd.. toen speelde het nog niet.. maar bijvoorbeeld die aprilias en retro brommers/scooters waar die blauwe rookwolken uit komen

        #18312915
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ja mijn Collega zijn splinternieuwe piaggio 2takt deed best roken bij koude motor.

          Bij warme motor stinken als een malle door die katalysator welke binnen notime verzadigd was en werd vervangen door een uitlaat zonder katalysator (met europese type goedkeur voor de betreffende brommer.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18312916
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            kreeg van de sociale werkplaats een brommer om een post ronde te doen.. was een piaggio fly25 4takt ( blauw kenteken) en ging gewoon euro 95 in en had 37.000 km gelopen en kreeg nooit blauwe rookwolken en niet eens stinken .. wel met een koude motor dat na het starten het blok afslaat

            #18312917
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ik heb jarenlang brommers verkocht en onderhouden voor mn werk, en tweetakt verbrandt gewoon heet, het rendement van zo’n motortje is slecht. Het enige voordeel is dat het simpel in mekaar zit en dus goedkoop geproduceerd kan worden. Verder slijt het als een beer en is de emissie bereslecht. Het slechtste aan de emissie is dat de No² deeltjes nog veel kleiner (PM2,5 deeltjes) en veel schadelijker schijnen te zijn. En de uitstoot is 350000 deeltjes per kubieke centimeter en van een vrachtauto 300000… Dat is allemaal al uitgebreid getest…

              http://media.fietsersbond.nl/VVF/VVF_2_2008_fijnstof.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18312918
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                … wordt alleen geen drol mee gedaan.. want vrachtwagens en kleine diesels worden geweerd terwijl er genoeg brommers rond kachelen

                #18312919
                TedMechanic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2007

                  @bart-gsi wrote:

                  … wordt alleen geen drol mee gedaan.. want vrachtwagens en kleine diesels worden geweerd terwijl er genoeg brommers rond kachelen

                  Precies en dat was mijn punt.

                  Iets met al die brommers doen levert veel meer op dan de 5 oldtimers die op een dag in Rotterdam rondrijden, want als ik theunm z’n reactie lees zat ik nog flink te hoog met m’n schatting 5-10%:
                  @theunm wrote:

                  dit doen ze voor de inwoners van de stad.

                  hier zit die nieuwe partij ( leefbaar rotterdam) achter.
                  het gaat om 0.2 % van de auto’s in de stad duidelijk een gevalletje symbool politiek.

                  zo verdwijnen er weer harde en orginele young en oldtimers in het oud ijzer.

                  #18312920
                  markkie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 September 2010

                    In Amsterdam worden vanaf ’18 brommers geweerd die ouder zijn als geloof 2011. Ook weer z’n pesterijtje, zijn zat brommers van voor ’11 die t zelfde uitstoten als een nieuwere.
                    Denk dat de uitstoot van een 4 takt scooter per km wel mee valt. Lopen 1 op 30/40
                    Ze pesten je de auto uit met parkeergeld en files. In grote steden is de scooter een beter alternatief dan de auto. Sneller en goedkoper.

                    #18312921
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      Pvda wilde ook al dat er over 10 jaar alleen nog maar electrische autos verkocht worden…. Het staat er al slecht voor voor hun en ik denk dat het hiermee er niet beter uit gaat zien voor ze….

                      #18312922
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Ach, je moet toch nu al problemen maken voor de komende tijd zodat je ze weer met kromme regelingen kan oplossen. Maar inderdaad, tegen die tijd zijn ze hopelijk uitgestorven. Hoewel het Nederlandse stemvee verbaasd me keer op keer. Moet je eens uitrekenen dat een groot deel van werkend Nederland na 18:00 zijn auto aan de lader hangt. Haha, doe maar een dozijn nuclaire centrales bijbouwen dan. In 10 jaar my ass. Zelfs 20 jaar is ambitieus.

                        #18312923
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          Dat is in japan al aan de orde.. Mensen hebben een electrische fiets, electrische autos, veel electra in huis.. En om aan heel de vraag van stroom te voldoen hebben ze idd nog een reactor opgestart…

                          Doe mij dan toch maar een benzine of diesel en dat je gewoon met 10 minuten aan de pomp klaar bent.. Bio diesel en e85 zou ook een optie zijn

                          #18312924
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            Weet niet meer welke stad het was, maar daar zijn die borden te klein om te lezen, moet je bijna stil staan.
                            Dus diverse bekeuringen vanwege vuile auto zijn ongeldig verklaart.
                            Trouwens je kan er wel degelijk rijden met een vuile auto, als je maar 25,- per dag betaalde.

                            Wat een gedachtenkronkel :puke :puke :puke :puke van die politici en ambtenaren :vertag :fy1 :puke

                            #18312925
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              @jethro wrote:

                              Weet niet meer welke stad het was, maar daar zijn die borden te klein om te lezen, moet je bijna stil staan.
                              Dus diverse bekeuringen vanwege vuile auto zijn ongeldig verklaart.
                              Trouwens je kan er wel degelijk rijden met een vuile auto, als je maar 25,- per dag betaalde.

                              Wat een gedachtenkronkel :puke :puke :puke :puke van die politici en ambtenaren :vertag :fy1 :puke

                              als het in nederland was.. was dat niet utrecht?? wilde geen autos in de stad hebben ouder dan 5 jaar…

                              #18312926
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                @bart-gsi wrote:

                                Pvda wilde ook al dat er over 10 jaar alleen nog maar electrische autos verkocht worden…. Het staat er al slecht voor voor hun en ik denk dat het hiermee er niet beter uit gaat zien voor ze….

                                En de voertuigen met uitlaten eronder, die mogen naar de oudijzerboer.

                                Politici die 10 jaar voor uit plannen…………………………………………….

                                Dit is zelfmoord van de PVDA.
                                Niemand zal dat pikken, hier komen rellen van.

                                Femke Halsema GROEN LINKS, tuft ook in een oude dikke BENZ rond. :hmmz

                                Hoe noem je dat?

                                #18312927
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  @bart-gsi wrote:

                                  @jethro wrote:

                                  Weet niet meer welke stad het was, maar daar zijn die borden te klein om te lezen, moet je bijna stil staan.
                                  Dus diverse bekeuringen vanwege vuile auto zijn ongeldig verklaart.
                                  Trouwens je kan er wel degelijk rijden met een vuile auto, als je maar 25,- per dag betaalde.

                                  Wat een gedachtenkronkel :puke :puke :puke :puke van die politici en ambtenaren :vertag :fy1 :puke

                                  als het in nederland was.. was dat niet utrecht?? wilde geen autos in de stad hebben ouder dan 5 jaar…

                                  Gisteren ook POWNED gekeken? :thumb

                                  #18312928
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    nee.. helaas niet.. wat was er in of heb je een linkje ??

                                    #18312929
                                    KadAstra-EF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 July 2010

                                      Nou, ik heb even de test gedaan voor mn E uit 1990 en mn F uit 1992.
                                      Het blijkt dat mn beide autootjes de milieuzone’s in Rotterdam mogen rijden dankzij de U9 vermelding op het kentekenbewijs king:

                                      Rik :)

                                      http://www.gezonderelucht.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      #18312930
                                      WillemR
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 August 2014

                                        Ik wil het eigenlijk toch een beetje opnemen voor de 2takt snor/bromfiets, hij wordt hier toch wel erg als boosdoener neergezet terwijl volgens de echte cijfers het aandeel in de luchtvervuiling toch echt wel mee valt.

                                        Die cijfers van de fietsersbond dat een snor/bromfiets vervuilender is als een oude vrachtauto zijn dus klinkklare onzin.
                                        Ooit heeft er iemand eens wat van die cijfers geroepen, en een heleboel andere hebben die gewoon blind overgenomen, maar daar is dus geen enkel bewijs voor.

                                        Als iemand mij terecht kan wijzen met een verwijzing naar een officieel rapport dan zal ik mijn nederige excuses aanbieden.

                                        Hier wel een paar rapporten/verslagen waaruit blijkt dat het aandeel luchtvervuiling van snor/bromfietsen maar gering is.
                                        Lees vooral de conclusies eens.

                                        https://www.amsterdam.nl/publish/pages/341121/858_11_schriftelijke_vragen_van_lammeren_inzake_bromfietsen_en_luchtvervuiling.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Wetenschappelijk/Rapporten/2012/januari/Gezondheidseffecten_van_brommeremissies” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        En hier de link van het TNO rapport waar alles op gebaseerd zou zijn.
                                        In dit rapport dus geen enkele vergelijking tussen snor/bromfietsen en vrachtauto’s.
                                        Wel een vergelijking tussen snor/bromfietsen en euro 5 personen auto’s.
                                        Zie bladzijde 36 en 37.
                                        o.a. dat euro 5 personen auto nog steeds 4 x zoveel NOx uitstoot als een 2 takt.
                                        En ja een 2 takt heeft een hogere PM, 0,030 g/km uitstoot als een euro 5 personenauto, maar nogmaals er staat helemaal geen vergelijking met oude vrachtauto’s.

                                        https://www.tno.nl/media/1973/tno-2013-r10232-moped-emissions.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        Onderaan pagina 37 dus de conclusie dat de bijdrage aan de luchtvervuiling van snor/bromfietsen dus laag is.

                                        #18312931
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          TNO is verkeerd bezig, heeft klakkeloos een test overgenomen die rammelt aan alle kanten.
                                          Ze zijn daar kennelijk lui en gemakzuchtig, niet gelezen en zo hup dat is de waarheid.
                                          De Roverheid met de groene kabouters met geitenwollensokken op sandalen, oftewel de milieu-maffia hebben besloten dat de 2 takt dood moet.
                                          En naar het schijnt werkt TNO met alle plezier? mee.

                                          PVDA wil de rest dood maken. :vertag
                                          We moeten aan die stekker bakjes. :puke :puke :puke

                                          #18312932
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Hmmm, nee, de getallen verschillen nogal in tests, en dat komt omdat ze van valt wel mee tot zeer extreem kunnen lopen, en dat gebeurt in tweetakt gewoon heel snel. Die dingen worden ook enkel typegoedgekeurd en dan nooit meer echt bekeken. Er is geen scooter APK, dus als dat ding zich tot een fijnstofblafkanon omtovert, en dat doet een snel slijtende tweetakt nou eenmaal vlotter dan een viertakt dan is er geen haan die er verder meer naar kraait.

                                            Hier is een rapport met wat keiharde praktijktests en getallen:
                                            http://www.sae.org/events/training/symposia/scooters/abstracts.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                            Dit rapport is van niemand minder dan de Society of Automotive Engineers (bekender onder de naam SAE, wat op elke olieverpakking staat, omdat zij de normalisering voor de viscositeitsindex hebben uitgevonden)

                                            En daar staan schrikbarende meetresultaten in, weliswaar niet alleen in Europa. Toch voldoet volgens dit rapport 4 van de 6 NIEUWE Europese scooters die ze hebben getest al gelijk niet aan de opgegeven Euronorm waarop de typegoedkeuring is gebaseerd. Dat is alleen al ernstig.

                                            Een tweetakt is overigens niet alleen erg schadelijk vanwege de fijnstof, maar ook stoot zo’n ding zeer hoge concentraties benzeen, formaldehyde, 1,3-butadiene, benzo(a)pyrene uit. Deze stoffen zijn hoogst kankerverwekkend.

                                            De uitstoot van de schoonste tweetakten ligt volgens meerdere studies nog altijd op minstens het drievoudige van de schoonste viertakt motoren. Dat is onder laboratorium omstandigheden, waarbij uiterst nauwkeurig met de beste synthetische olie wordt gemengd in een verhouding die op het gevaarlijke af is voor het motortje, zeg maar zeer schraal smerend. Om de toch al snel slijtende tweetakt langer mee te laten gaan stelt de gemiddelde fabrikant ze toch eerder lekker rijk af, met alle gevolgen van dien. Vandaar ook de constatering dat er 4 van de 6 al gelijk nieuw uit doos niet voldeden aan hun euronorm. Ook hier is dus sprake van sjoemel. Viertakt motoren blijven heel veel langer constant, en gaan niet ineens heel veel meer uitstoot genereren uit zichzelf, alleen al vanwege de lagere temperatuur en slijtage van dit type motor.

                                            In een scooterparkeergarage in Taipei meetten de wetenschappers een fijnstofconcentratie van maar liefst 4447155 deeltjes/cm3 van de categorie 11.1nm~1083.3nm om 21:00 in de avond. Die ochtend om 04:38 toen het stof was gaan liggen toch nog 164343 deeltjes/cm3

                                            Hoe groot is een cm3?? Juist! Dat betekent dat een gemiddeld mens met gemiddelde longinhoud van 5 liter, welke elke ademhaling al snel 3 liter naar binnen haalt 3000 cm3 per ademhaling inademt, dat gemiddeld elke 5 seconde, 12 keer per minuut. is 36000 cm3 per minuut, is bijna 6 miljoen deeltje per minuut in het gunstigste geval in die zelfde parkeergarage in Taipei, diep in de ochtend. In de avond ruim 160 miljard deeltjes per minuut!!!

                                            Het gaat dus niet om resultaten die je KUNT behalen, maar om resultaten die in de praktijk worden behaald, en die lopen bij tweetakt zeer snel uit de hand.

                                            #18312933
                                            TedMechanic
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2007

                                              @jethro wrote:

                                              TNO is verkeerd bezig, heeft klakkeloos een test overgenomen die rammelt aan alle kanten.
                                              Ze zijn daar kennelijk lui en gemakzuchtig, niet gelezen en zo hup dat is de waarheid.
                                              De Roverheid met de groene kabouters met geitenwollensokken op sandalen, oftewel de milieu-maffia hebben besloten dat de 2 takt dood moet.
                                              En naar het schijnt werkt TNO met alle plezier? mee.

                                              PVDA wil de rest dood maken. :vertag
                                              We moeten aan die stekker bakjes. :puke :puke :puke

                                              Mag ik mij afvragen waarom je zo tegen elektrische aandrijving bent? En probeer hier eens antwoord op te geven zonder kotsende smilies en zonder de geitenwollen kaboutermafia overal de schuld van te geven.

                                              Ik denk dat een scooter of snorfiets perfect werkt met een elektromotor. Ik zou meteen voor zijn. Stinkt een stuk minder, rijdt comfortabeler, veel goedkoper in verbruik en het belangrijkste: het maakt niet zo’n tering herrie.

                                              Het enige nadeel is misschien dat ze misschien wat minder makkelijk zijn op te voeren door simpele straatjochies, maar die moeten dan maar mee gaan met hun tijd en eens wat meer leren over elektriciteit. Het is totaal geen nuttige kennis om nog te weten hoe een carburateur werkt.

                                              #18312935
                                              jethro
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 February 2008

                                                Had jij ook niet gezegd dat het maakt niet uit als de halve wereld in Nederland zou wonen, de vervuiling bleef gelijk. ;)
                                                Mis!
                                                Als er meer mensen in Nederland wonen heb je ook meer vervuiling, en als er meer vervuiling is als afgesproken met die gasten uit Brussel, oftewel de EU dan betaald Nederland fors meer belasting aan die gasten uit Brussel oftewel de EU.
                                                De milieumaffia waar o.a. de PVDA ook in zit wil vanaf een bepaald jaar, alleen nog stekker bakje`s toelaten op de weg en in de lucht?
                                                De productie en sloop van accu`s is zwaar milieu belastend.
                                                Men heeft actieradiusangst met die stekker bakje`s.
                                                Onze energiecentrale`s zijn niet voldoende voor alle stekker bakje`s.
                                                Gaat buurman mijn stroomkabel gebruiken voor het opladen van zijn stekker bakje?
                                                Woon maar eens op een flat met honderd woningen, hoe gaat dat opladen van die stekker bakje`s?
                                                Met andere woorden: wat die milieu maffia wil is nu nog niet te realiseren, wensdroom van een ……..
                                                Met een jaar of twintig of is het dertig, zou een deel van het gehele autopark op stroom kunnen.
                                                Stekkerbakje`s is wel leuk voor in de stad, en eventueel woon werk verkeer.

                                                Trouwens………………

                                                Heb nergens vermeld dat ik tegen stekker bakje`s ben, hoe je daar nou bij komt.

                                                En dit was……………. -offtopic

                                                #18312936
                                                bart-gsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 July 2012

                                                  Het bouwen en afbreken van de accus is erg schadelijk voor het milieu… En dat is vaak niet zo’n kleine accu als in een benzine of diesel auto maar een grote in de kofferbak of onder de achterbank..
                                                  Je kunt niet ver rijden.. En heb je een lege accu en geen oplaadpunt ben je de lul ( bij vol electrisch)
                                                  Duurt langer voor je met een volle accu kunt rijden vergeleken met tanken aan de pomp
                                                  Voor het opladen moet je vaak nog een speciale vergunning aanvragen ook anders mag je geen gebruik maken van de laadpaal en parkeerplaats
                                                  Als je snachts je auto oplaad kunnen mensen de koperkabel wegjatten of de kabel slopen
                                                  Mag vaak geen (zware) aanhanger achter gehangen worden.. Dan raakt de motor over belast
                                                  Als je pech hebt vallen die dingen niet te slepen want de aandrijving blokkeerd dan
                                                  …om even een paar redenen te bedenken..

                                                  Oja.. De meeste hybride rijders rijden vaak op de benzine motor.. Dus dan drijf je met de benzine motor een elektro motor aan die dan de wielen aandrijft.. Wat is hier het nut van.. Mijn mening is dan dat je dan beter gewoon op benzine of (bio) diesel kunt rijden i.p.v. die motor hoog in toeren te stampen om die electro motor en accu aan te drijven..

                                                  #18312937
                                                  jethro
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 February 2008

                                                    @bart-gsi wrote:

                                                    Het bouwen en afbreken van de accus is erg schadelijk voor het milieu… En dat is vaak niet zo’n kleine accu als in een benzine of diesel auto maar een grote in de kofferbak of onder de achterbank..
                                                    Je kunt niet ver rijden.. En heb je een lege accu en geen oplaadpunt ben je de lul ( bij vol electrisch)
                                                    Duurt langer voor je met een volle accu kunt rijden vergeleken met tanken aan de pomp
                                                    Voor het opladen moet je vaak nog een speciale vergunning aanvragen ook anders mag je geen gebruik maken van de laadpaal en parkeerplaats
                                                    Als je snachts je auto oplaad kunnen mensen de koperkabel wegjatten of de kabel slopen
                                                    Mag vaak geen (zware) aanhanger achter gehangen worden.. Dan raakt de motor over belast
                                                    Als je pech hebt vallen die dingen niet te slepen want de aandrijving blokkeerd dan
                                                    …om even een paar redenen te bedenken..

                                                    Oja.. De meeste hybride rijders rijden vaak op de benzine motor.. Dus dan drijf je met de benzine motor een elektro motor aan die dan de wielen aandrijft.. Wat is hier het nut van.. Mijn mening is dan dat je dan beter gewoon op benzine of (bio) diesel kunt rijden i.p.v. die motor hoog in toeren te stampen om die electro motor en accu aan te drijven..

                                                    Kijk nog eentje die het heel goed begrepen heeft.
                                                    HULDE!!

                                                    :jerry :jerry :thumb

                                                    #18312934
                                                    bart-gsi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 July 2012

                                                      Daarom.. En nog een bijkomend dingetje.. Niet iedereen heeft 30.000 euro in een oude sok liggen om een nieuwe auto te kopen.. Vooral studenten die net hun rijbewijs halen…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 106)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.