Starten Astra j

Forumindex Forums Modellen Astra Starten Astra j

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274307
    Chris88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2015

      Als ik de auto start na een koude start duurt het een seconde of twee a drie voor hij aanslaat.

      Start motor hoor je wel werken.

      Moet ik aan de hand van het boekje de auto ontluchten of is het iets anders?

      Betreft de 1.6cdti 2014

      #18302455
      linfiel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2011

        De diesel moet wel eerst tijd hebben om op gewarmd te worden als het buiten weer iets kouder word, als de motor al een paar keer gedraaid heeft is het lucht allang eruit door de automatische ontlucht systeem, 3 tellen om de motor aan te krijgen vind ik niet lang is niet lang hoor.

        #18302456
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Wacht eens 2 tellen op Contact vooraleer te starten.

          Met een beetje mazzel gloeit ze 2tellen voor.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18302457
          Chris88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2015

            Als ik in het instructieboekje kijk heeft de astra tot -25 geen voorgloeing meer nodig.

            Ik heb het moeizame starten bij andere astra’s nog nooit gemerkt.

            Als ik de reactie zie zal het waarschijnlijk niets zijn

            #18302458
            linfiel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2011

              Kijk eens naar de capaciteit van de battery, misschien hebben ze net een te weinige start ampere erin gedaan bij vervanging, je weet maar nooit of je startmotor is aan het overlijden, dan gaat het ook allemaal wat zwaarder.

              #18302459
              Dutchie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 December 2014

                Normaal gesproken moet je in 1 keer kunnen starten zonder te wachten.

                #18302460
                Chris88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2015

                  Al twee dagen binnen. Mogelijk iets met 2 massa vliegwiel

                  #18302461
                  warhamstr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2009

                    :wtf

                    #18302462
                    Chris88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 February 2015

                      Even een update. Dealer heeft hem uitgelezen en komen geen foutmeldingen uit.

                      Volgens de dealer kan het waarschijnlijk geen kwaad. ( tijd moet het leren)

                      Nu heb ik meerdere Opel diesels de laatste tijd gereden en geen een had moeite met starten. Het maakt bij een koude start niet uit of het -15 is of + 15 graden. Als ik wacht tot het gloeispiraal lampje uitgaat en daarna start, gaat dit Zonder problemen.

                      Het lijkt te komen sinds vorige jaar een update heeft plaatsgevonden aan de ecu.

                      Auto gaat volgende week voor de tweede 60000 k beurt. Zal ik het wederom aankaarten of zal het geen kwaad kunnen? Auto zit namelijk nu nog in de fabrieksgarantie (verloopt in juni)

                      #18302463
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Als hij goed start na het uitgaan van gloeispiraal lampje is dat prima. Misschien heeft de ecu update juist gezorgd voor een betere gloeiverwarming die minder belastend is voor de accu maar waardoor je wel wat langer moet wachten. Zou me er niet druk om maken. En het kan nog steeds de accu zijn trouwens.

                        #18302464
                        Chris88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 February 2015

                          Oplossing:

                          Bij groot onderhoud is het brandstoffilter vervangen waarna de problemen voor het starten opgelost zijn.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.