Kan radio niet verwijderen

Forumindex Forums Modellen Astra Kan radio niet verwijderen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275237
    snoek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2016

      Hi, heb een andere radio in mijn Astra H GTC gezet maar deze zit nu klem (krijg ‘m er niet meer uit). Ik heb van die speciale beugeltjes maar krijg het niet voor elkaar.

      Is er een andere manier om de radio te verwijderen / los te krijgen? Misschien door plastic panelen van het dashboard te verwijderen?

      Iemand die kan helpen?

      #18309473
      linfiel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2011

        Misschien heb je hier wat aan,

        https://www.youtube.com/watch?v=4Gd5Kltj0zQ” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18309474
        snoek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2016

          Bedankt, die had ik al gezien. Maar daar kom ik nog niet verder mee helaas..

          Probleem is dat de radio er als eerste uit moet, voordat de besturings unit van de verwarming / airco eruit kan, welke toegang geeft tot het verwijderen van het frame. Dat frame zou ik er graag uithalen maar dat lijkt dus niet te kunnen als de radio er nog in zit.

          Ik heb ook unit met de asbak en aansteker al los zitten maar dan kan ik de verwarmingsunit er nog steeds niet uithalen geloof ik?

          Misschien kent iemand een optie via de zijkant? (dus rechts van het stuur)

          #18309475
          SimpleFace
            Lid sinds:
            14 July 2014

            Je moet net zo land wrikken en duwen/trekken met die beugels die je hebt totdat het lukt, er is geen andere manier om de radio te verwijderen, want die zit nu met weerhaakjes vast aan het metalen frame intern. Daar kom je helaas niet zomaar bij. ALs je 1 kant eerst wel goed los krijgt is het wel te doen. Misschien zijn de beugels die je hebt niet helemaal geschikt omdat ze te dun zijn. Eventueel langs de dealer gaan of een ander garage en met andere beugels proberen.

            #18309476
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              dashboard kastje eruit, pennen in de radio steken en vanaf de achterkant de radio eruit duwen, evt met z’n tweeen, een aan de pennen trekken en de ander aan de achterkant duwen.

              #18309477
              snoek
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 January 2016

                Bedankt voor je reactie!

                Mijn CD30 kreeg ik er wel uit met dezelfde beugels, dus lijkt mij dat ze goed zijn. Ik heb echt heel veel geprobeerd, inclusief extra duwen vanaf de achterkant (eerst dashboard kastje verwijderd).

                Wat bedoel je met “Als je 1 kant eerst wel goed los krijgt is het wel te doen.”? Want de rechterkant komt wel iets naar voren maar links zit het muurvast. Ik krijg linksonder de beugel er überhaupt niet in, lijkt wel alsof er iets voor zit. :(

                Ik zou heel graag dat ijzeren frame waar jij het over hebt bloot willen leggen zodat ik kan kijken waar het klemt. Weet je of je dat frame goed zien als je het front paneel eraf hebt? Dat lijkt mij dan de enige oplossing, maar daarvoor zou ik wel dat front paneel moeten doorzagen want dat gaat er alleen af als de radio eruit is (kip ei verhaal dit :cry )

                #18309478
                SimpleFace
                  Lid sinds:
                  14 July 2014

                  Als de rechterkant iets naar voren komt, dan zit het daar dus los, dus goed. Links is dus oorzaak van het probleem. Als je daar de beugel er niet in krijgt moet je dat dus eerst oplossen. Waarschijnlijk is je beugel iets te stomp waardoor het weerkhaakje niet wegduwt. Probeer toch maar eens met een andere, eentje die een bollere of juist scherpere punt heeft. Waat ook goed werkt is een breinaald of iets in die geest. Zodra je linkerkant ook goed los kan “duwen” zal hij vast en zeker makkelijk los komen.

                  #18309479
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    wellicht is er iets verbogen, kijk eens met een zaklampje of de kant die niet loskomt er anders uitziet als de kant waar je de beugel wel in krijgt

                    #18309480
                    snoek
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 January 2016

                      Nou het is gelukt.. Eigenlijk wel een bizar verhaal, lees en huiver

                      Achter één van de gaatjes waar die pen in moest zat een metalen plaatje waardoor ik die pen er niet doorheen kreeg. Ik heb er een gat in moeten boren en toen schoof de radio er zo uit.

                      Chinese meuk, kuch

                      Bedankt voor jullie tips!

                      #18309481
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        oeps in China vergeten een gaatje te boren, en dan kom je erachter als hij er weer uit moet.
                        gelukkig heb je het op kunnen lossen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.