Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niemand een idee?
Kassa heeft komende zaterdag, 20-2, in haar tv-uitzending hier een item over begreep ik gisteren van een medewerker.
Heb Kassa laten weten dat er op dit forum meerdere onderwerpen over het stopzetten van OnStar zijn. Tevens aan Kassa mijn mening gemaild over het stopzetten van OnStar zonder enige vorm van een oplossing/tegemoetkoming. Misschien goed dat zoveel mogelijk mensen dit aan Kassa laten weten.
Kassa gaat hier een rapportage over maken, zie https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/oproep-is-de-onstar-service-bij-jouw-opel-gestopt?utm_source=20210215_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa
Even goed lezen, Opel verstrekt geen voucher van € 150 als compensatie voor het stoppen met OnStar.
Zie topic Compensatie voor OnStar gebruikers.
Bespaar je de moeite. Ik heb gisteren de klantenservice van Opel om een voucher gevraagd, onder bijvoeging van bovenstaand bericht. Kreeg vanmorgen onderstaande reactie:
Geachte heer xxxx,
Bij de overname van Opel in 2017, door PSA-Groupe, zijn de licenties voor OnStar niet ter sprake gekomen en is Opel dus geen mogelijkheid geboden om zelf een soortgelijke service voort te kunnen zetten op auto’s met een GM OnStar-systeem.
Opel Connect is een nieuwe dienst die Opel heeft ontwikkeld om ook in de toekomst Opel rijders van connectiviteit te voorzien. Helaas is het niet mogelijk om dit systeem buiten de fabriek te plaatsen en kan het niet als een alternatief voor OnStar worden gebruikt.
Compensatie voor het stoppen van Onstar is helaas niet mogelijk.
Voor meer informatie kunt u terecht op:
https://www.onstar.com/us/en/support/european-faq/dutch/Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
OPEL NEDERLAND B.V.
Tel: +31 (0)20 6545751
Fax: +31 (0)76 5448821
Opel.klantenservice.nl@opel.comHeeft iemand een werkplaatshandboek vooe een Opel Mokka?
:help:
Ook ik heb mijn laatste Opel gereden, kwaliteit is om te huilen. Kom je pas achter als je auto tijdje hebt gereden. Dit ook door een dealer, Hekkert, die bij zich bij een terechte garantieclaim, verschuilt achter Opel die de meeste garantieclaims in eerste instantie standaard afwijst. Dealer doet geen enkele moeite om jarenlange klant vast te houden. Doei Opel, doei Hekkert. Worden komend jaar drie nieuwe auto’s van ander merk, welk merk weet ik nog niet.
Hallo Badbert,
Stel je vraag eens op dit forum: https://www.mokka-forum.de.
Succes.
Dit zag ik op een Duits forum:
Alle GM Entwicklungen verschwinden warscheinlich nächstes Jahr alle anderen Varianten und Motorisierungen und auch der Mokka. PSA will (logischerweise aber leider) kein Cent mehr für den Mokka und anderen GM Produkte investieren.
Vor acht Monate sagte noch C. Tavares das es in vielen Ländern, viele Leute gibt die nicht bereit sind Franz. Autos zu kaufen. Das stimmt auch, man merkt es schon hier, sowie auf dem Vauxhall Mokka Forum.Vielleicht denken manche Corsa, Astra, Insignia, usw. Besitzer genau so. Mal abwarten was bis 2020-2021 noch passiert.
Misschien wordt het tijd om nu mijn Mokka ter verkopen en over te stappen naar een ander merk. Over twee jaar konden Opels qua inruil weleens niks meer waard zijn.
Ooit bedacht dat dit gewoon diefstal is en dat je via je ip-adres te achterhalen bent?
Mokka Innovation 2016. Vorig jaar onder garantie rammelend voorstuk uitlaatdemper vervangen.
Tip: veel ervaringen en vragen van Mokka gebruikers te vinden op https://www.mokka-forum.de/
Veel leesplezier.
Helaas niet ??
Kun je uitleggen hoe je hebt ingelogd?
Ok, dan is het nu dus duidelijk hoe het werkt. Omdat ik de update gratis ga krijgen van mijn dealer ben ik op de site van Here gestopt op het moment dat ik de pagina kreeg waar ik het VINnummer in moest geven. Wat mij opvalt is dat buiten de site van Here nergens een update wordt aangeboden, bijv. Marktplaats, die al eens door iemand anders is gebruikt. Conclusie: het is niet mogelijk of moeilijk om het na de eerste installatie aangemaakte logbestand van de usbstick te verwijderen? Ik ben geen digiexpert, mij zou het verwijderen sowieso al niet lukken.
Om te achterhalen of kaartenmaker Here een navigatieupdate beveiligd op de site van Here de update 2018 in het winkelmandje gestopt. Zonder vermelding van het VINnummer van je auto kun je het bestelproces niet verder doorlopen. M.a.w. Als je een update bij of via Here koopt wordt deze beveiligd en is de update alleen te gebruiken in je eigen auto. Helaas….. misschien dat een softwaredeskundige de beveiliging kan omzeilen.
Zal eens kijken of ik daar achter kan komen. Ik meen ergens gehoort te hebben dat vinnummer aan de kaart wordt gekoppeld, waardoor op andere auto’s gebruiken niet zou kunnen. Of dit juist is weet ik niet. Het valt wel op dat niemand zijn gebruikte update aanbiedt, het lijkt erop dat er toch een of andere beveiliging op zit.
Hoi Karin,
Ok. Jammer dat jouw dealer dit niet doet. Op dit forum heb je misschien al gelezen dat er dealers zijn die hun klant met een gratis opdate tegemoet komen, maar dat er helaas ook veel dealers zijn die zich van de verouderde kaarten niets aantrekken en de klant ermee laten zitten. Niet slim, want dat kost ze toekomsting klanten.
Hallo Karin,
Begrijp je negatieve reactie niet. Het is aan jou of je het gelooft of niet. Ik heb de bevestiging voor een gratis update 2018 zwart op wit staan in een e-mail van de dealer. Heb er ook geen enkel belang bij om hier iets te posten wat niet waar is.
Probleem met oude navigatiekaart maar eens aangekaart bij dealer. Opel Nederland doet niets, dealer gaat op zijn kosten update 2018 voor mij bestellen. Met een beetje geluk heb ik na installatie het wegenbestand van 2015/2016. Ben benieuwd. Denk dat kosten voor dealer meevallen. Inkoop zit in bedrijfskosten en btw kan worden verrekend.
Druk op of bevestig achtereenvolgens:
– config,
– radioinstellingen,
– menu softwareversies,
– softwareversieinformatie.Het bovenste nummer is de laatst geïnstalleerde versie.
Succes.
Opel Mokka 1.4 T Innovation van mei 2016. Vorige week onder garantie voorste demper moeten laten vervangen.
Hoi Karine,
En zo creëer je omzet met weinig kosten. Je verandert niets of zo weinig mogelijk aan je kaarten en geeft ze de benaming update met een recent of toekomstig jaar. Bingo. Ik zou als autobouwer afwillen van een kaartenmaker die dit op deze manier doet. Maar ik vind het ook tekenent dat Opel geen cliams voor een recente kaartupdate (nog jaren oud) toewijst maar kennelijk ook niets onderneemt richting Here of overstapt naar een andere kaartenmaker. Voor Opel zit de grote winst in de dure aanschaf van de navigatieoptie terwijl ze weten dat er een oude versie van de navigatiekaart op zit en dat ook geen redelijk recente kaarten te verwachten zijn.
Neem de proef maar eens op de som. Loop maar eens bij een Opeldealer binnen en vraag of een navigatieupdate gedaan kan worden. Niemand zegt iets over de ouderdom van de kaarten. Als koper heb je een onderzoeksplicht naar de eigenschappen van iets wat je koopt, beantwoordt datgene wat ik wil kopen wel aan wat ik van het te kopen produkt verwacht. Maar de verkoper heeft ook een informatieplicht, hij moet de koper informeren over de eigenschappen van het te kopen produkt, m.a.w. de ouderdom van de kaart, zodat de koper daarna kan beslissen is dit wat ik wil.
Ik denk dat we bij Opel en Here geen steek verder komen. Dit lijkt mij echt iets voor een consumentenorganisatie.
De software is volgens mij zo beschermd dat deze maar op één auto kan worden geïnstalleerd. Samen kopen heet dus geen zin.
-
AuteurBerichten