Enorme garagerekening

Forumindex Forums Modellen Mokka Enorme garagerekening

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368462
    Momok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 April 2017

      Tot deze week waren wij zeer tevreden met onze Opel Mokka uit 2014.
      Nog geen hoge kosten gehad, rijdt heerlijk en zelfs zuinig.

      Deze week werd de 100.000 km gehaald en moest hij naar de garage voor een beurt.
      Vooraf de kosten besproken en die zouden (zonder nieuwe bougies) ongeveer 340 euro zijn.
      In de loop van de dag werd ik gebeld want er was e.e.a. gevonden.

      1. De remblokken moesten vernieuwd worden maar waren nog niet tot het frame versleten.
      De voering was te dun geworden. Dat mag je verwachten.
      2. De remschijven waren flink ingesleten en waren volgens Opel te dun. Ze moesten vernieuwd
      worden. Met remvoeringen die nog in tact zijn en 100K op de teller heb ik nog nooit remschijven
      gezien die zo zwaar ingesleten waren. Ik ga er van uit dat de garage hier eerlijk in was maar
      blijkbaar is de kwaliteit van de remschijven zeer matig.
      3. Er werd geconstateerd dat er ongeveer 1/2 liter te weinig koelvloeistof in het gesloten systeem
      zat maar men kon (op dit moment) nog geen lekkage vinden. Volgens de inschatting ‘zou het wel
      eens in de turbo terecht zijn gekomen ? Koppakking werd uitgesloten omdat anders de motor
      slecht zou lopen.
      4. Er werd op twee plaatsen olie lekkages gevonden. Er hingen druppeltjes olie onder het blok.
      Dat was zichtbaar toen ze mij onder de auto lieten kijken.

      De rekening van dit alles zou inmiddels opgelopen tot ongeveer 1750 euro. Niet alle reparaties
      konden nog worden uitgevoerd, daar was geen tijd voor. Ik kon deze week een tweede afspraak maken
      waarin de twee olie lekkages aangepakt zouden worden. Ik moest er rekening mee houden dat het
      koelvloeistof mysterie ook consequenties zou kunnen hebben.

      We laten de auto deze week in orde maken maar wij zijn helemaal klaar met onze eerste (en laatste) Opel.
      ‘Made in Germany’ en ‘deutsche Gründlichkeit’ laten ons hier kwalitatief in de steek.
      Ongekend dat een auto met nog geen 100.000 km op de teller, die altijd in de garage zijn beurten
      heeft gehad, zo veel dure reparaties vraagt. We gaan snel weer over op een Ford waar we al vele
      modellen jaren lang met plezier zonder dit soort ellende hebben gereden.

      #18368465
      Ro ker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2016

        Ook ik heb mijn laatste Opel gereden, kwaliteit is om te huilen. Kom je pas achter als je auto tijdje hebt gereden.  Dit ook door een dealer, Hekkert, die bij zich bij een terechte garantieclaim, verschuilt achter Opel die de meeste garantieclaims in eerste instantie standaard afwijst. Dealer doet geen enkele moeite om jarenlange klant vast te houden. Doei Opel, doei Hekkert. Worden komend jaar drie nieuwe auto’s van ander merk, welk merk weet ik nog niet.

        #18368477
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          Vind dat je gauw conclusies trekt,

          zijn de remmen ooit eerder vervangen?

          heb je zelf ooit eerder de kvs gecheckt? Een half litertje bijvullen is niks mits je het elke week moet doen

          leuk dat er 2 druppels olie hangen maar hoe is je oliepeil? Check je dat uberhaupt wel?

          En ik zie alleen naar een geldbedrag maar wat word er nu daadwerkelijk gerepareerd?

           

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.